על הנחישות: שימי סחייק לא נותן לנכות שלו לעצור אותו

שימי סחייק נולד עם מחלה גנטית, שגרמה לו לשיתוק מוחין. זה לא עצר בעדו מלהתגייס לצה"ל, להתחרות בג’ודו ובאתלטיקה ולהפוך לרוכב תחרותי באופני יד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שימי סחייק נולד עם מחלה גנטית, שגרמה לו לשיתוק מוחין. זה לא עצר בעדו מלהתגייס לצה"ל, להתחרות בג'ודו ובאתלטיקה ולהפוך לרוכב תחרותי באופני יד

מאת:מערכת שוונג

"התחלתי את פעילותי הספורטיבית בגיל 4, בבריכה בספיבק (מרכז הספורט לנכים של איל"ן)", מספר שימי (שמעון) סחייק, בחור בן 29, סטודנט, מרצה ומדריך כושר, שנולד עם מחלה גנטית ששמה 3.m.g (תסמונת נדירה של יוצאי עיראק) , שגרם לו פרט לפגיעה ברגליים, לליקוי בדיבור ובראייה. שימי מגלה נחישות יוצאת דופן, שמובילה אותו לפודיום שוב ושוב, כשברקע מונף דגל ישראל וההמנון הלאומי מתנגן.

לא מוותר
אחד המהפכים החשובים בחייו קרה בהיותו בתיכון ה"יובל" בהרצליה, טרם יציאה לטיול שנתי אליו התבשר כי לא יוכל לצאת בשל מוגבלויותיו. בתגובה, התארגנו חבריו לכיתה והחתימו את ילדי השכבה על עצומה, בה איימו כי לא יצאו לטיול אם שימי לא יצורף אליו. העצומה נשאה פרי. שימי יצא לטיול למרות הקשיים ועמד במסע בגבורה. 

"עד לתיכון לא היו לי הרבה חברים" מתוודה שימי, "והתמיכה שקיבלתי מהחברים לשכבה היתה מבחינתי אבן דרך חשובה בהשתלבותי בחברה ובקהילה. המוגבלות שלי מעולם לא עצרה מבעדי לממש את שאיפותיי ולחיות חיים נורמטיביים". 

שימי סיים תיכון עם בגרות מלאה. נקודת ציון דרמטית נוספת היתה בעת שחבריו התגייסו לצבא, בעוד שעליו צה"ל היה מוכן לוותר. שימי, כלוחם שוויון מנוסה, החל להפעיל לחצים גדולים שבסיומם זומן למפקד חטיבת גבעתי, אל"מ עימאד פארס, שהבטיח להיענות לבקשתו. שימי גוייס לסיירת גבעתי בתפקיד נשק ואף זכה בשחרור לתעודת הוקרה, בה נכתב: "תעודה זו מוענקת לך על היותך דוגמא ומופת לחבריך ביחידה".

בהמשך הוציא רישיון נהיגה, למד ספורט שיקומי במכללת וינגייט וכיום הוא לומד תקשורת ופסיכולוגיה לתואר ראשון.

ספורטאי בנשמתו
במרוצת השנים התנסה גם בג'ודו ובאתלטיקה ובגיל 15 חזר מאליפות העולם לבני גילו במיאמי עם 4 מדליות זהב, 4 כסף ואחת ארד!

שימי הינו ספורטאי בנשמתו. כיום הוא ספורטאי הישגי בתחום אופני היד, ומאחוריו רשימה ארוכה של תחרויות בהן נטל חלק, ואף זכה בתואר אליפות העולם באופני ידיים בנוטינגהם בשנת 2001. הוא שואף להימנות עם הסגל האולימפי בנבחרת ישראל. את כל ניצחונותיו והישגיו הוא זוקף לזכות משפחתו, חבריו, מאמניו האישיים ואנשים טובים אחרים, שלא מפסיקים להאמין ולתמוך. 

על מנת להמשיך ולהתקדם ולהגיע להישגים בינלאומיים, עליו לרכוש אופניים שיתאימו לו מבחינה גופנית וטכנית. באופניים הנוכחיים הוא יושב כשרגליו מקופלות מתחת לגופו, דבר שגורם לו כאב פיזי עצום בכל ירידה מהאופניים ושלדברי אורתופדים אינו בריא עבורו ובעתיד אף עלול לגרום לו נזק גדול מאוד לברכיים ולשרירי הרגליים. כל זה יכול להיחסך עם אופני שכיבה.

תנוחת אופני היד הרצויים יותר נקראת תנוחת שכיבה מלאה והיא מאפשרת להיות נמוך יותר, אווירו-דינמי יותר ולאמץ שיטת רכיבה נכונה יותר עבורו.


עלות האופניים הינה 35,000 שקלים ולצורך כך שימי מגייס תרומות.

בטלפון 03-5754444 שלוחה 238
התרומה מוכרת במס
.

5.11.2012


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג