מתיחת ה-1 באפריל || דניס קימטו שבר שוב את שיא העולם במרתון וקבע 2:01:51 שע'

תדהמה הבוקר לאחר שהרץ הקנייתי מחץ בפעם השנייה בקריירה שלו את שיא העולם וקיזז יותר מדקה מהשיא הקודם שהוא עצמו קבע בעבר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הקניייתי דניס קימטו בן ה-34 עשה זאת שוב והותיר את העולם פעור פה, לאחר שניצח (ראשון) לפני דקות אחדות במרתון הלסינקי שבפינלנד וקבע את התוצאה הטובה ביותר שבן אנוש עשה על מסלול תקני ורשמי. קימטו שהיה הפייבוריט הגדול עוד לפני הזינוק קבע 2:01:51 שע' וקיזז דקה ו-6 שניות מהשיא העולמי שהוא עצמו קבע. הוא הוביל לאורך כל הדרך וגבר על שני קנייתים נוספים: עמנואל מוטאי וג'פרי קמוורור. הקנייתי עטור הזכיות, ניפץ כזכור בשנת 2014 את שיא העולם של וילסון קיפסאנג והעמיד אותו אז על התוצאה הטובה ביותר בהיסטוריה וקבע 2:02:57 שע' בברלין. מאז ששבר את שיאו העולמי לא הצליח להתקרב אליו והתרחק מהצמרת העולמית כשהוא פורש מרוב המרתונים בהם השתתף, לכן התוצאה אותה קבע היום היא ניצחון מתוק אף יותר.

"המתחרים שלי היו צמודים אליי רוב המסלול" | צילומסך

קימטו ברח לדבוקה המובילה כבר בקילומטר ה-35 ודהר אל עבר הניצחון הנכסף והתואר הגדול ביותר שמרתוניסט מקצועי יכול להשיג בקריירה הארוכה שלו. כאשר נשאל על קו הסיום האם תיאר לעצמו שיעשה היסטוריה היום, הוא טען בצניעות כי בחודשים האחרונים הוא התאמן בדבקות ובנחרצות, אך לא באופן חריג לאימונים הרגילים שלו במשך כל השנים. "מזג האוויר והמסלול פשוט עבדו לי מצוין", הוא ציין בהתרגשות, "המתחרים שלי היו צמודים אליי רוב המסלול והרגשתי צורך לתת מעצמי כל פעם קצת יותר. זו הסיבה אני מניח שהצלחתי בפעם השנייה בקריירה שלי לשבור את שיא העולם, אני מתרגש ועדיין לא תופס שזה אמיתי".

זו השנה השנייה ברצף שעולם המרתון חוגג, לאחר שבשנה שעברה היה זה אליוד קיפצ'וגה הקנייתי, מדליסט הזהב מהמשחקים האולימפיים של ריו, שהצליח לרגש את עולם המרתון, על המסלול של פורמולה 1 במונזה, איטליה, כאשר קבע 2:00:24 שע'. אך מכיוון שהמסלול לא היה תקני, הוא לא לא הוכר באופן רשמי ולמעשה נגנז ונשאר בגדר גימיק סנסציוני בלבד. כזכור, התוצאה הטובה ביותר של קיפצ'וגה היא 2:03:05 שע' שהושגה על המסלול של מרתון לונדון.

לתחרות הבאה שלכם לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג