עושים סדר במבול החטיפים

איך נדע מהו החטיף המתאים לנו ביותר מבין המבחר העצום של החטיפים המצויים על המדף? איזה פחמימות נרצה שהחטיף שלנו יכיל? הדיאטנית אירית אלמוג מסבירה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


איך נדע מהו החטיף המתאים לנו ביותר מבין המבחר העצום של החטיפים המצויים על המדף? איזה פחמימות נרצה שהחטיף שלנו יכיל? הדיאטנית אירית אלמוג מסבירה

מאת:אירית אלמוג


אכילת חטיפי אנרגיה לא החלה רק במאה הנוכחית, כבר בימי הביניים נהגו הלוחמים בטרם יציאתם לקרב להצטייד בכיסי האפודים שלהם בחטיפי אנרגיה מאולתרים שהכינו מקמח, דבש, אגוזים ופירות יבשים, אולם רק בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת החלה תעשיית חטיפי האנרגיה לשגשג ולהיכנס לכל בית, עד כי כיום שוק החטיפים האמריקאי "מגלגל" כמאה מיליון דולר בשנה.

איך הפך החטיף של הלוחמים והספורטאים המקצועיים לכל כך פופולרי?
ובכן, אם בעבר היה ניתן למצוא את חטיפי האנרגיה רק בחנויות מתמחות בודדות, כיום הם זמינים לכל דורש ונמכרים בכל סופרמרקט, בית מרקחת וחנויות נוחות למיניהן. כמו בקרבות של ימי הביניים, כך גם האימון הגופני מהווה את רגעי הסטרס הגדולים ביותר שיודע הגוף לאורך היממה ולכן יש לדאוג למילוי צרכיו המיוחדים ולספק לו את הטוב ביותר.

איך נדע מהו החטיף המתאים לנו ביותר מבין המבחר העצום של החטיפים המצויים על המדף?
חטיף האנרגיה שנרצה לבחור יהיה כזה שפותח במיוחד על מנת לספק לגופנו הרכב תזונתי אופטימלי, כזה שהשרירים יידעו להפיק ממנו את המיטב, כך שימנע את הנזק לשרירים המתרחש בזמן הפעילות הגופנית, יספק אנרגיה זמינה ביותר לשרירים לצורך ביצוע המאמץ ולא פחות חשוב – יאפשר התאוששות טובה ומהירה מהאימון הנוכחי לקראת האימון הבא. חטיף כזה צריך להיות דל שומן, דל חלבון, דל בסיבים תזונתיים ובעל הרכב נכון ואיכותי של פחמימות, שכן הפחמימות הן מקור האנרגיה העיקרי שלנו בעת ביצוע מאמץ גופני.

איזה פחמימות נרצה שהחטיף שלנו יכיל?
מומלץ שהפחמימות תגענה, בין השאר, ממקור של מלטודקסטרין. המלטודקסטרין הינה פחמימה מורכבת המופקת מתירס. מאחר ומדובר בסוכר מורכב הוא מאפשר אספקה קבועה של סוכר לאנרגיה ומונע נפילות סוכר בעת האימון. לצד מלטודקסטרין, על החטיף להכיל גם פחמימות פשוטות שיספקו אנרגיה מהירה וטובה לשרירים; דוגמא לפחמימות זמינות כאלה הם הסוכרוז והדקסטרוז הנספגים בקלות ומגיעים במהירות לשרירים. לעומת זאת, כדאי להימנע מחטיפים המכילים פרוקטוז ולקטוז (פרוקטוז המצוי בחטיפים המכילים פירות ולקטוז המגיע מחטיפים המכילים אבקת חלב ויוגורט) המתעכלים ונספגים באיטיות והנוטים לגרום לאי נוחות במערכת העיכול (גזים, נפיחות וכאבי בטן).

מה עוד חשוב שיכיל החטיף שלנו?
מאחר ובזמן פעילות גופנית אנו מאבדים דרך הזיעה בנוסף לנוזלים גם כמות רבה של מלחים חשובים, רצוי מאד שנדאג להחזיר לגופנו את המלחים שאבדו. חטיף ראוי יהיה כזה שיכיל בין השאר גם מגנזיום, נתרן ואשלגן. ואחרון וחשוב לא פחות – כדאי לוודא שאנו נהנים מטעמו של החטיף.
——————————————————————————————————–
אירית אלמוג – דיאטנית קלינית וספורט בחברת שיאנרגיה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג