סקירה: נעלי הריצה החדשות של HOKA מדגם CLIFTON 9

אידיאלית לריצות ארוכות על כביש, טובה גם להליכה ולריצה קלה, עוטפת את הרגל בביטחון ואחיזה מצוינת, ופחות מתאימה לספרינט. שלחנו את אבי יופה לרוץ עם הנעליים החדשות של הוקה, והוא חזר עם תובנות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הקליפטון 9 החדשות | צילום: יח"צ HOKA

כששאלו אותי במערכת האם אהיה מוכן לקחת לסקירה את דגם ה-CLIFTON 9 החדש של חברת HOKA, אני מודה שחששתי מעט. בכל זאת, לא בכל חברה תמצא נעל שמתאימה לרגל הגדולה שלי (מידה 49 רוחב, תודה ששאלתם) והניסיון שלי עם הדגמים הראשונים שהגיעו לישראל לפני שנים לא הסתיים בצורה אופטימלית שרץ יכול לצפות לה.

אבל משהו השתנה לטובה. קודם כל, בגישה של חברת ניו ראן, היבואנית הרשמית של הוקה בישראל, וזה מתחיל כבר בקבלת הלקוחות במתחם מנדרין בתל אביב. החנות הקטנה התרחבה והפכה לאולם תצוגה גדול, מלא בכל טוב, עם דגמים רבים ומגוונים שקורצים לך מכל פינה. נראה שגם הצבעים הפכו נועזים יותר, כיאה לקהל ישראלי שמחפש להתבלט, עם שילובים של כחול, כתום, שחור, אדום צהוב ועוד כל סוגים שונים של נעליים.

צבעוניות מרעננת | צילום: יח"צ HOKA

את קליפטון 9 לגברים אפשר למצוא בשלל צבעים, כשנעל הדגל היא כתומה ויש עוד שלל צבעים לבחור מהם (כחול/אדום, לבן יפה במיוחד ועוד). נשים יכולות למצוא גם את הצבעים כחול/לילך ורוד, סגלגל בהיר/אפרסק ועוד. אבל אנחנו לא כתבתנו לכם את הסקירה הזו כדי לדבר על צבעי הנעליים, אז זה הזמן לצלול פנימה לביצועים שלה.

הנעל, שהיא למעשה הדור התשיעי והחדש לדגם עטור הפרסים ופורץ הדרך של החברה, מגיעה עם משקל מופחת של כ-250 גרם, תוספת של שלושה מ"מ לסוליה ועיצוב משופר שמעניקים חוויה חדשה של ריצה והליכה.

ואכן, כבר מהרגע שהרגל נכנסת לנעל, אפשר להרגיש את הביטחון שלה עוטף אותך. הגפה ה"טבעונית", שעוצבה מחומרים ממוחזרים בשילוב קטיפה לקבלת אריג תפור, גמישה ונעימה למגע, כך שאתם מקבלים את העטיפה האידיאלית מהשלב הראשון.

הביטחון שלה עוטף | צילום: יח"צ HOKA

לקחנו את הנעל לשלוש ריצות שונות, שהתפזרו לאורך זמן וכללו בסך הכל כ-40 ק"מ על כביש, שכן זו המהות שלה. מדובר בנעל כביש נייטרלית שמתאימה לכל סוגי האימונים, אבל במידה ובלוח האימונים שלכם רשום "אימון מהירות" או "אינטרוולים" קצרים במיוחד (של 400-200 מטר אגרסיביים), ה-CLIFTON 9 מעט פחות אידיאלית (והאמת, לא לזה היא נועדה). היא אמנם קלת משקל באופן יחסי ובולמת זעזועים, אך עם זאת חשים בה כבדות מסוימת, שאולי טובה מאוד לריצת כביש ארוכה, אך לא אפשרה לי להגיע למהירויות גבוהות בריצות קצרות. הכל כמובן יחסי ומשתנה בין רץ לרץ, ורצים עם מידה קטנה משלי העידו שהכבדות הזו לא קיימת אצלם כלל.

לעומת זאת, בריצות הארוכות של סופי השבוע, אותן אוהבים לכנות בשפה המקצועית LSD (long slow distance), הנעל משרתת את המטרה בצורה נהדרת ומצליחה להביא את הרב גוניות שלה לידי ביטוי. איך אתם שואלים? תבנית הגלגול בסוליה שלה יוצרת תנועה מהירה של כף הרגל, ומאפשרת ריצה חלקה.

גם היציבות שלה והאחיזה בכביש הן ברמה גבוהות ומורגשות היטב, למרות שיהיו כמה רצים שלא יתחברו לנוקשות המסוימת שמרגישים עם כל נחיתה בגלל עובי הסוליה. בכל זאת, מדובר בנעל עם דרופ של 5 מ"מ, שמחייב את הרצים להיכנס לתבנית ריצה שאולי הם לא רגילים אליה ולשלב בצורה חזקה עוד יותר את שרירי התאומים – מה שעלול להוביל לעתים לכאבים שלא הכירו קודם לכן (ועוברים עם הזמן).

אידיאלית לריצות הארוכות | צילום: יח"צ HOKA

ומה לגבי הריצות הקלות, אלו שאתם מבצעים בין אימוני האיכות? גם לשם הנעליים יכולות להתאים בצורה אידיאלית בזכות סוליה דחוסה וקלה של חומר ה-CMEVA שמעניק רכות ובלימה, וגם אחיזה אידיאלית במשטחים שונים.

דרך אגב, גם אם אתם ביום שבו לא בא לכם לרוץ ויצאתם לטיול או להליכה בטבע, אז הדגם החדש של הוקה יהיה השותף הטוב ביותר שתמצאו עם איזון מושלם בין רכות לקלות בכל סוג תנועה שתבצעו.

לרכישת הנעליים לחצו כאן


תוכן שיווקי בשיתוף הוקה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג