סיכום קטע 12 בג'ירו ד'איטליה: עדיף להתקיף מוקדם מלא להתקיף אף פעם

הספרינטר האירי סם בנט מנצח את הקטע בספרינט פיניש חזק, שלא משאיר למתחרים סיכוי בסיום גשום, מהיר וכאוטי על מסלול המרוצים המוטורי של פרארי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לערוץ הג'ירו ד'איטליה בשוונג – היכנסו

סם בנט מקבוצת בורה (Bora-Hansgrohe) מנצח בספרינט פיניש חזק שלא משאיר למתחרים סיכוי בסיום גשום, מהיר וכאוטי על מסלול המרוצים המוטורי של פרארי באימולה. הספרינטר האירי גורף קטע שני בג'ירו ד'איטליה הנוכחי ומתקרב מאוד בדירוג הנקודות ללובש החולצה הסגולה של המאיץ הטוב ביותר, אליה ויויאני מקבוצת קוויק-סטפ (Quick-Step Floors) שנשאר מאחור בפיצול המשמעותי של הפלוטון. סיימון ייטס ממיצ'לטון-סקוט (Mitchelton-Scott) שומר על החולצה הוורודה של המוביל ללא שינוי בדירוג הכללי של העשירייה הראשונה כצפוי בקטע מישורי.

צ פ ו | תקציר קטע 12

פרופיל המסלול של הקטע כלל עלייה מדורגת אחת בלבד לקראת סיום מתוך 214 ק"מ מישורים שהתחילו באוסימו ונגמרו באימולה. העלייה המדוברת, טרה מונטי, היא חלק ממסלול ממרוצים של פרארי ופעם אחרונה שהג׳ירו ד'איטליה ביקר שם היתה לפני 3 שנים, אז ניצח אילנור זאקארין כאשר הפלוטון עבר בעלייה שלוש פעמים בהקפות ולא פעם אחת בלבד כמו במהדורה הנוכחית. זוהי עלייה קצרה שמוסיפה עניין ומזמינה התקפות 7.6 ק"מ מהסיום.

הבריחה של היום יצאה לאחר מאבק של מספר קילומטרים מהזינוק והיא כללה 5 רוכבים כולם על טהרת הקבוצות האיטלקיות מדרג הפרו-קונטיננטל, השני באיכותו – שני רוכבים מקבוצת ווילייר (Wilier Triestina-Selle Italia) מוסקה וזופה, שני רוכבים מקבוצת Bardiani CSF מאסטרי וסני ורוכב אחד מקבוצת Androni Giocattoli-Sidermec פראפורטי. האחרון שבהם הוא אורח קבוע בכמעט כל בריחה והמוביל בדירוג "הפרמיו פוגה", הרוכב שבילה הכי הרבה קילומטרים בבריחה במצטבר. מארקו פראפורטי (אנדרוני) מוכיח את כוחו וזוכה בשני הספרינטים ביניים שבמהלך המסלול. הפער מהפלוטון גדל עד לארבע דקות, אך לא היה ספק לגבי הסיכויים הנמוכים להצלחה בקטע מישורי כל כך.

מנצח קטע 12. סם בנט | צילום: D'Alberto/Ferrari/Paolone/Alpozzi

30 ק"מ לסיום שערי שמיים נפתחו וכמות גשם משמעותית החלה לרדת על הרוכבים, כאשר חברי קבוצת לוטו-פיקסאול (Lotto-FixAll) מחליטים להוריד את הגרזן ולהרים את הקצב בקדמת הפלוטון מה שסגר את הפער מהבריחה מהר מאוד, אבל חשוב מכך יצר פיצול בפלוטון כאשר נשארים 50 רוכבים בלבד בדבוקה קדמית ומאחורה כל השאר וביניהם שני רוכבים בולטים, הספרינטר אליה ויויאני מקוויק-סטפ וריצ'רד קראפז ממוביסטאר (Movistar) לובש החולצה הלבנה. מזלו של קראפז היה טוב משל ויויאני, הספרינטר האיטלקי נצפה מאבד מגע עם הפלוטון הרודף ואילו קרפאז ורוכבים רבים נוספים הצליחו לחזור לפלוטון הקדמי לאחר מרדף לשל מספר קילומטרים והורידו את מפלס הלחץ במחנה הספרדי של קבוצתו מוביסטאר.

טים וולנס שקבוצתן לוטו עשתה עבודה נהדרת היה הכי התקפי לקראת סוף הקטע כאשר הוא פורץ לבדו מהדבוקה הקדמית ב-20 ק״מ האחרונים ופותח יתרון קטן של כמה שניות. אך המאמץ שלו לא מספיק כשהוא דועך מעט בתחילת העלייה וכאשר הוא נתפס תוקפים מיד רוכבים נוספים אל תוך העלייה היחידה של היום. שני רוכבים מסיימים את העלייה טוב מהשאר ודוחפים אל תוך הירידה את קרלוס בנטקור מקבוצת מוביסטאר (Movistar) ומאטה מוהוריץ' מבחריין-מרידה (Baharain-Merida) מנצח קטע 10, ששוב מפגין יכולת טכנית מרשימה בירידה ונראה רעב לעוד ניצחון. הצמד החזיק פער קטן מהפלוטון המצומצם שנשאר מאחורה עד כ-400 מטר מהקו שם בנט קם על הרגליים ושחרר ספרינט חזק וארוך שתפס את השדה לא מוכן ואותו מאושר עם זמן להביט אחורה, להרים ידיים ולחגוג ניצחון שני בקטע. נתפסו לא מוכנים ומגיעים בפער של מספר מטרים אחריו הספרינטרים דני ואן-פופל וניקולו בונפציו מבחריין-מרידה שמסיימים שני ושלישי בהתאמה. בנט מספר בראיון בסיום שלא רצה לקחת סיכון להפסיד את הקטע, אז החליט לתקוף מוקדם בלי לדעת אם יוכל להחזיק את המרחק הזה, היה זה ניצחון מיוחד עבורו ומשרה ביטחון.

גיא שגיב הרוכב הישראלי של סייקלינג אקדמי נמצא במקום ה-162 ומשלים עוד קטע בקבוצה האחורית (גרופטו) של הפלוטון, 14:17 דקות לאחר זמן מוביל. גיום בויבון הקנדי וכריסטיאן סבאראגלי הספרינטר האיטלקי של סייקלינג אקדמי עם המיקומים הטובים ביותר בקבוצה 57 ו-56 בהתאמה, כדקה וחצי אחרי מנצח. במקביל שאר הסגל של הקבוצה עושה חיל בטור של נורווגיה עם הרוכב המקומי סונדרה שמוביל כעת התחרות אחרי שסיים פעמיים במקום שני ועומר גולדשטיין במקום השני בדירוג של הרוכב הצעיר.

מחר יתקיים קטע 13 שבדומה מאוד לקודמו, הוא מישורי מאוד באורך של 180 ק״מ מפררה לנרבסה דלה באטאליה עם עלייה מדורגת אחת כ-20 ק״מ לסיום. אם לא תהיה הפתעה הוא גם צפוי להסתיים בספרינט פיניש למרות שלעולם לא ניתן לדעת מה יוליד יום התחרות במיוחד בג'ירו ד'איטליה הנוכחי. המבחן הגדול הקרוב מצפה לרוכבים המובילים רק בשבת בקטע 14 ההררי עם סיום בעלייה האימתנית זונקולן.

עשירייה ראשונה בקטע 12

עשירייה ראשונה בדירוג הכללי אחרי קטע 12




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38