סיכום מחנה אימונים בגולן והגליל

בסוף חודש מאי  (22-26/05/09) התקבצו חברות וחברי המשלחת הישראלית לטור טראנס אלפ 2009 למחנה אימונים בן 5 ימים בצפון הארץ, המסכם תקופת אימונים של כחצי שנה, ומהווה את שיא ההכנות לטור טראנס אלפ, שיתחיל בעוד פחות מחודש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בסוף חודש מאי  (22-26/05/09) התקבצו חברות וחברי המשלחת הישראלית לטור טראנס אלפ 2009 למחנה אימונים בן 5 ימים בצפון הארץ, המסכם תקופת אימונים של כחצי שנה, ומהווה את שיא ההכנות לטור טראנס אלפ, שיתחיל בעוד פחות מחודש

מאת:הראל נחמני



תמונה קבוצתית על פסגת הר התבור

ביום הראשון למחנה האימונים (22.05.09) חברנו לקבוצתו של שלמה אורבך, המתכוננת למסע אופניים בספרד, ויצאנו בפלטון ארוך של מעל ל- 40 רוכבים לרכיכה שהחלה בבית השיטה וכללה טיפוס לכוכב הירדן, טיפוס ביער שוויץ, עליה לכפר תבור דרך יבנאל ולקינוח טיפוס להר התבור. היה זה גם יום הרכיבה החם ביותר במהלך מחנה האימונים וכמויות המים ששתו הרוכבים היו גדולות במיוחד. סל הכל רכבנו סיום זה כ- 115 ק"מ וטיפסנו כ- 2,200 מטר גובה מצטבר בטמפרטורה שהתקרבה בצהריים ל- 40 מעלות בצל.

היו גם כאלה שהעדיפו להשתתף באותו היום במרוץ הטיפוסים של נס-הרים וחברו אלינו בערב שישי להמשך מחנה האימונים.

בערב הגענו כולם לוילה ויטראז’ – כפר נופש יפהפה במושב בית-הלל. בעלי הבית, הטריאתלטים גיל ואיריס אולשנסקי קיבלו אותנו בלבביות, בהמשך הם גם הצטרפו לרכיבות.


רון זוסמן מתחרה בנס-הרים

היום השני של מחנה האימונים (יום שבת 23.05.09) התחיל ככל יום בארוחת בוקר מפנקת, שלאחריה רכיבה בפלטון עד לצומת גונן, למרגלות רמת הגולן, שם החלו הרוכבות והרוכבים לטפס כל אחד בקצב שלו/ה.

ביום השני התקבצה למעשה כל המשלחת הישראלית לטור טראנס אלפ 2009, פרט למספר רוכבים שהחליטו לקיים את מחנה האימון העיקרי שלהם לטור באיטליה.


דודי, אוהד והראל בקפה של הבוקר


הפלוטון חוצה את הגליל בדרכו לרמת-הגולן

כהרגלנו התחלנו את היום בשני טורים מסודרים, ועם תחילת העלייה בצומת גונן, החל כל זוג לטפס בקצב המתאים לו.


חיים, אייל, איציק ודודי מתחילים לטפס לרמת-הגולן

בהמשך טיפסנו עד לאתר החרמון ומשם לרכבל העליון. חלקנו עשינו את כל הדרך למצפה שלגים, הנקודה הגבוהה ביותר במדינת ישראל.


שוקי קמחי צופה על הרמה הסורית במצפה שלגים

את היום השני סיימנו בירידה מהירה לגליל דרך הבניאס, סה"כ כ- 105 ק"מ עם למעלה מ- 2,5000 מטר טיפוס מצטבר. בערב השני למחנה האימונים התכנסנו כולנו במסעדת פוקצ’ה (ליד קיבוץ הגושרים) לארוחת ערב מפנקת.

היום השלישי של מחנה האימונים (יום א’ 24.05.09) הוקדש לתרגולים טכניים. לשם כך הצטרף אלינו מאמן הרוכבים גונן הרפז.


הרוכבים בתדריך של גונן הרפז לפני היציאה ליום הרכיבה השלישי

ביום זה עלינו להרי הגליל למסלול טבעתי שכלל תרגולים בירידות ובעליות. יום זה התאפיין ברכיבה משותפת של הרוכבות והרוכבים ובמזג אוויר נח במיוחד.

ביום השלישי החלה גם העייפות לתת אותותיה בקרב הרוכבים וחלק מהחברה בחרו להתמודד עמה באמצעות תרגילי שחרור ומתיחות ומסאז’ים מפנקים.

במהלך הרכיבות פונקו הרוכבים בחטיפי ממה (החטיף הרשמי של המשלחת), סנדוויצ’ים, פרות וכמובן הרבה הרבה מים.


דורה הלר בסיום יום הרכיבה


תרגולים של שחרור ומתיחות בזוגות בסוף יום הרכיבה השלישי

יום הרכיבה הרביעי (יום שני 25.05.09) היווה את שיאו של מחנה האימונים. מסלול באורך של כ- 170 ק"מ אמור היה לדמות את היום השישי של הטור טראנס אלפ 2009, במהלכו נרכוב כ- 180 ק"מ על כ- 3,800 מטר עליות מצטברות. יום זה החל גם הוא במזג אוויר קריר ונעים, הטיפוס לחרמון עבר בחלקו בתוך עננים נמוכים שהשתלטו על גבעות רמת-הגולן.


אבי פירוז מטפס לחרמון

לאחר הפסקה קצרה באתר החרמון, ותדלוק של מים ומזון, חצינו את רמת הגולן לכל אורכה, עד לצומת יהודיה על שפת הכנרת. בנקודה זו מזג האוויר היה חם מאוד, והטיפוס חזרה עד לצומת השריון ברמת הגולן היה מתיש לכולם. בצומת ווסט חיכתה לרוכבים נקודת התדלוק האחרונה ומשם גלשנו בחזרה לכיוון בית-הלל. 170 ק"מ, 3,000 מטר עליות במצטבר ו- 35 מעלות בשיא החום, לא פגמו בהרגשה הנפלאה של כולם עת הגיעו לבסיס האם בבית-הלל.

את יום הרכיבה החמישי (יום ג’ 26.05.09) התחלנו מוקדם. כבר בערב קיבלנו החלטה לקצר את המסלול ולסיים את היום מוקדם ובהרגשה טובה. על מנת לגוון את המסלול החלטנו לעלות להרי הגליל דרך מנרה.


מייק מילגרם מגיע לפסגת מנרה

את העייפות של הבוקר תפסה לה ההרגשה שהסיום מתקרב, ואת הקיר של ריחניה, אותו עשינו בפעם השנייה במחנה האימונים, עלו הרוכבים בלי שום מאמץ מיוחד.

הפסקה אחרונה ליד מושב עלמה, חבירה של כל הרוכבים בצומת כח, על כביש 90 וגלישה חזרה לבית-הלל, היוו את סיום הרכיבות במחנה האימונים.


צחי זיו וצח אפלויג מסיימים את מחנה האימונים בבית הלל

אתר המשלחת ל-Tour TransAlp



תמונות באדיבות
יובל גולן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג