סיכום היום באליפות העולם: ג'מייקה בצרות אבל האמריקאים חוגגים

אחרי ההפסד של בולט, האלופה האולימפית אליין תומפסון לא הצליחה אפילו לזכות במדליה ב-100 נשים, והאמריקאים ממשיכים לחגוג. רוז צ'לימו ניצחה במרתון לנשים, חצאי גמר סוערים ב-400 גברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ריצת 100 מטר נשים
ריצת 100 מטר נשים

היום השלישי באליפות העולם באתלטיקה קלה התקיים אתמול (ראשון) בלונדון וג'מייקה בצרות. בדרך כלל בסופו של היום השלישי אנחנו רגילים לראות את ג'מייקה עם שתי מדליות זהב אחרי שתי ריצות ה-100, אבל כרגע אנחנו מדברים על מדליית ארד אחת בלבד של יוסאין בולט. מאזן יותר גרוע מזה היה לג'מייקנים בפעם האחרונה רק ב-2003.

אליין תומפסון היתה אמורה להציל את הכבוד הג'מייקני בריצה הזאת. אלופת העולם ורוניקה קמפבל-בראון החליטה להיכנס להריון השנה, אבל תומפסון היא הדאבליסטית האולימפית והיתה פייבוריטית ברורה לניצחון כאן. היא גם היתה הרצה הכי מהירה בחצי הגמר, אלא שבגמר עצמו היא סבלה מזינוק איטי להחריד (זמן תגובה של 0.200). על המסך, מי שנראתה כנהנית העיקרית מזה היתה מארי ז'וזה טאלו מחוף השנהב, אבל בדומה לפריצה של ג'סטין גטלין בגמר של הגברים, מי שנקטה בפעולה דומה היתה בת ארצו טורי בואי שהגיחה מהמסלול היותר חיצוני וניצחה את טאלו רק בגלל שליחה יותר נכונה של הגוף קדימה. בואי קבעה 10.85 שנ' והיתה מהירה במאית השנייה מטאלו שקבעה שיא אישי. שלישית הגיעה דפני סחיפרס ההולנדית עם 10.96 שנ' ואליין תומפסון סיימה במקום החמישי בלבד עם 10.98 שנ'.

שני גמרים נוספים נערכו אתמול במקצועות השדה. בכדור ברזל לגברים ניצח הניו זילנדי תומאס וולש עם תוצאה של 22.03 מ' בהדיפה האחרונה שלו. אלוף העולם היוצא, ג'ו קובאץ' האמריקאי, הדף אולי רחוק יותר בניסיון האחרון שלו, אבל נפסל וסיים שני עם 21.66 מ'. סטיפה זוניץ' הקרואטי סיים שלישי עם 21.46 מ' והאלוף האולימפי מארצות הברית, ריאן קרוזר, סיים שישי בלבד. בקפיצה במוט לנשים ניצחה אקתריני סטפנידי היווניה, שאחרי שהבטיחה את ניצחונה גם קבעה שיא אישי חדש, 4.91 מ'. סנדי מוריס האמריקאית סיימה שנייה עם 4.75 מ'.

חצאי הגמר ב-400 מטר לגברים רק הפכו את הציפייה לגמר שיהיה ביום שלישי לקשה יותר. שיאן העולם וויד ואן ניקרק ומי שנראה כמו יריבו הגדול, איזק מקוואלה מבוצוואנה, ניצחו במקצים שלהם. פרד קרלי האמריקאי היה פייבוריט לניצחון במקצה שלו, אבל ראה את הגב של סטיבן גארדינר מבהאמאס, ששבר שיא לאומי וניצח בזמן של 43.89 שנ'. קרלי סיים רק שלישי ועלה לגמר כאחד המפסידים המהירים (2 ראשונים עלו אוטומטית בכל מקצה).

המרתון לנשים היה הפעם צמוד במיוחד, וגם איטי יחסית בגלל טמפרטורות חמות ומסלול מרובה בפרסות (כמו שקורה בדרך כלל באליפות עולם). הקרב על התואר היה למעשה שחזור של הקרב על המקום הראשון במרתון בוסטון האחרון. הקנייתים נורא רצו לראות דאבל אחרי שמספר שעות לפני כן ג'פרי קירוי ניצח במרתון הגברים. אבל מי שניצחה בנשים היתה רוז צ'לימו שאמנם היא קנייתית במקור, אבל מייצגת כיום את בחריין. בבוסטון היא הפסידה לעדנה קיפלגאט הקנייתית, אבל הפעם ניצחה בזמן של 2:27:11, כשהיא מקדימה ב-7 שניות את קיפלגאט. איימי קראג האמריקאית כמעט והצליחה לגנוב לקיפלגאט את המקום השלישי וסיימה אחריה בזמן זהה. שתי ישראליות השתתפו במרתון הזה. לונה צ'מטאי סיימה במקום ה-41 בזמן של 2:40:22 שעות שהוא לא רחוק משיאה האישי (2:40:16). מאור טיורי סיימה במקום ה-63 בזמן של 2:49:45.

נציגה ישראלית נוספת, מרגריטה דורוז'ון, היתה קרובה להעפלה לגמר הטלת הכידון לנשים אבל סיימה במקום ה-14 במוקדמות עם 61.33 מ', כשתוצאה של 62.58 מ' היתה יכולה להעלות אותה לגמר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג