סופו של עידן: כנראה בריו חגג יוסאין בולט את הריצה האחרונה שלו במקצה אישי

יוסאין בולט חוגג יום הולדת בעוד יומיים ואנחנו כנראה חגגנו את הריצה האחרונה שלו במקצה אישי, שיא העולם הבלתי נתפס ימתין ליורש שלא נראה באופק. וגם, מה הופך את הג'מייקנים לכל כך רגועים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

היו לא מעט אופטימיים שציפו לשיא עולם חדש של יוסאין בולט ב-200 מטר, או למשהו קרוב לזה. אז נכון שהתנאים בריצת הגמר היו פחות טובים מהחצי שהתקיים יום לפני. המשטח היה רטוב וירד גשם, ובכל זאת, גם בתנאים כאלה כשהגדול מכולם רץ 19.79 שניות שזה זמן איטי ב-60 מאיות משיאו העולמי וכל זה אחרי שהוא מתאמץ עד למטר האחרון – זה אומר משהו, יותר נכון זה מסמל משהו.

יוסאין בולט במשחקי ריו 2016

הילד בן 30.  יוסאין בולט | צילום: Fernando Frazão

בולט חוגג בעוד יומיים 30. זה לא שמעולם לא היו ספרינטרים שעשו דברים גדולים אחרי הגיל הזה. לינפורד כריסטי למשל ניצח גמר 100 אולימפי בגיל 32, אבל הוא לא היה נקי. אחרי גיל 30 נדיר מאוד לשפר יכולות ועל אחת כמה וכמה כשמדובר ביכולת המרשימה ביותר בהיסטוריה של הריצה. בולט באמת רצה לרוץ מהר יותר את הגמר הזה, אבל הוא לא יכל. בתנאים טובים אולי היה יכול להיות מהיר בעשירית עד שתיים. אבל הריצה הזאת היתה סוג של סוף עידן. ומתי מישהו יתקרב לתוצאה כמו 19.19 שניות ב-200? כנראה שעוד הרבה זמן, כי היורש של יוסאין בולט לא נראה באופק, ובג'מייקה מסמנים יורשים כבר מגיל 12.

הרוגע של הג'מייקנים

הספרינטרים הג'מייקנים לא מתרגשים מלחץ. הסיבה היא פשוטה, הם אמנם מגיעים ממדינה של פחות משלושה מיליון תושבים, אבל את שיא הלחץ שלהם כספורטאים הם חווים עוד לפני גיל 14. האליפות הארצית לבתי ספר של ג'מייקה שנקראת "צ'מפס" היא אירוע הספורט הפופולרי במדינה. התחרות משודרת בטלוויזיה ויש לה רייטינג מטורף. האמת היא שאת גמר 100 מטרים לבתי ספר בג'מייקה אפשר להשוות בקלות לגמר טורניר המכללות בארצות הברית בכדורסל. זו לא הגזמה, התחרות מתקיימת לעיני 30 אלף צופים ביציעים, וכל הג'מייקנים שלא נמצאים שם צופים בטלוויזיה.

Tab59 -Allyson_Felix_-_4x400_relay_-_2012_Summer_Olympics

המבחן האמיתי יהיה בלילה הקרוב בשליחות. אליסון פליקס | צילום: Tab59

הפשלות של האמריקאים

ילדים שמתמודדים עם לחץ כזה, הופכים למקצוענים הרבה פחות לחוצים. זו כנראה אחת הסיבות לכך שהג'מייקנים, חוץ מלעשות פוזות למצלמות, נהנים מביצועים כמעט מושלמים במרוצי שליחים. האמריקאים לעומתם פיתחו עם השנים מסורת של פשלות שכמעט ונמשכה גם במוקדמות ה-4 כפול 100 לנשים, אלא שבמזל הנבחרת האמריקאית שהפילה את המקל הגישה ערעור בגלל אצנית ברזילאית שהפריעה לאליסון פליקס, וכך זכתה בהזדמנות נוספת לעלות לגמר ועשתה זאת.

ובכל זאת, קשה שלא להמר על דאבל ג'מייקני בריצות השליחים, לאו דווקא בגלל היכולות של בולט ואיליין תומפסון, אלא בגלל המחויבות של החברים שלהם. אסאפה פאוול למשל, שיאן העולם לשעבר שלא הצליח לעבור את המבחנים הג'מייקנים כדי להשתתף בריצת ה-100 ליחידים, הגיע לריו כדי לעבוד. לפני מספר שבועות דיברו עליו כמי שירוץ רק בתור מחליף במוקדמות, אבל הריצה שלו אתמול היתה כל כך מרשימה ונראה שהוא יהיה המפתח לניצחון של הג'מייקנים. בולט זה בולט, אבל ניקל אשמייד ויוהאן בלייק לא בכושר מזהיר. עם זאת, ביצוע טוב של פאוול ובולט יעשה את העבודה. ביצוע מושלם של האמריקאים יוכל לאיים על הטריפל של הטריפל של בולט – אבל איך אפשר להמר על ביצוע כזה? נחכה ונראה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג