נפתח מאגר נתונים משטרתי לאופניים פרטיים

במשטרת ישראל החלו באיסוף נתונים של האופניים הפרטיים שלכם לשם זיהוי לאחר גניבה. יאיר בן עמי רשם את ’סוזן’ שלו באמצע הנג"ש של הג’ירו אצל רפ"ק חדד מהמשטרה, עכשיו הוא רגוע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


במשטרת ישראל החלו באיסוף נתונים של האופניים הפרטיים שלכם לשם זיהוי לאחר גניבה. יאיר בן עמי רשם את 'סוזן' שלו באמצע הנג"ש של הג'ירו אצל רפ"ק חדד מהמשטרה, עכשיו הוא רגוע

מאת:יאיר בן עמי


"שלום, מדבר רס"מ אלי חדד ממשטרת ישראל, אל תיבהל לא קרה כלום," זה היה משפט הפתיחה ששמעתי כשעניתי לשיחה ממספר חסוי כשכבר הייתי בעיצומו של מעקב אחרי נגד השעון המסיים את הג'ירו בוורונה. "אנחנו, במשטרה, מקימים רשימה, מאגר, של אופניים כדי שנוכל למצוא את הבעלים במקרה של גניבה". הייתי קצת בשוק. משטרת ישראל למען רוכבי אופניים. הרס"מ הסביר לי כי הם בכל שנה מוצאים אלפי אופניים גנובים ויש קושי למצוא את הבעלים. לאחר שיחה קצרה הבנתי שזו לא מתיחה ובאמת יש שם מישהו שלא איכפת לו מפשעיי הרבים והוא רק רוצה לסייע לרוכבי אופניים שנפלו קורבן לגניבה.


הכול רשום – לא לגעת! / צילום: Jörg Mehlem

תוך כדי שיחה ניגשתי לסוזן (זהו שמה של היצירה עלייה אני מבלה בבריחה וההשתדלות שלא לפגוע במכוניות) והפכתי אותה כדי להעביר לרס"מ את מספרה. בשמחה רבה העברתי לו את הפרטים של יקירתי ושלי. את מספר השלדה, שם היצרן, כתובתי כולל הכתובת המחתרתית למקרה שאצטרך מקלט מדיני וכל הפרטים האישיים על האופניים ועליי.

כמי שכבר חווה את מעמד הנישואים, יותר מפעם, אני חייב להודות שלאחר השיחה עם רס"מ חדד הרגשתי קירבה כה עזה לסוזי, כאילו איזה גורל חוקי קשר בנינו. כאילו התחייבתי לה, לסוזן בעלת חמוקי הקרבון וקימורי חישוקי גלגליה המדהימים בואכה הפרונט קרבון בצבעי הבלונד וצמיגי התכלת כלגונה שקופה. מעתה נהיה בחולי, באושר ועוני (טוב את זה היא כבר חווה).

זהו, אני וסוזי זוג לכל דבר ואפילו רשומים במאגר של האמונים על שלטון החוק והסדר. רס"מ חדד ביקש וממש התעקש שארשום את מספר הנייד האישי שלו כדי שכל רוכב שאני מכיר יתקשר למסור לו את הפרטים של האופניים שלו וייכנס למאגר. חשבתי לעצמי שבעצם למה מכונית שעולה 5000 או 100000 שקלים חייבת ברישום ואופניים העולות 2000 או 30000 שקלים לא? אז כל רוכב יכול עכשיו לרשום את מספר השלדה של מי שהוא רוצה ולספר למשטרת ישראל כי היא שלו.

למען אמינות מינימאלית כדאי להמתין כמה ימים לפני שתבחרו לדווח על הגניבה ושבמקרה החבר שלכם הוא החשוד כי אתם רוכבים איתו כל שבת וראיתם אותו עם האופניים האלו כל הזמן. אולי תפסידו חבר אבל זה יכול לחסוך כמה גרושים על השדרוג הבא ואפילו להביא אתכם לרכב על אופני החלומות שלכם. רק וודאו קודם כי החבר לא התקשר ומסר כבר את הפרטים לרס"מ חדד.

הרס"מ נשמע לי בחור טוב אבל רחוק מלהיות פראייר. את האופניים שקיבלתי בהשאלה ממקום העבודה, סוזן יקירתי שעתידנו נקשר לעד או עד שהיא תזדקן ויצאו שלדות צעירות וחדשות לשוק, שלי כבר אי אפשר לגנוב אחרי השיחה הזו ואם מישהו יבחר לעשות זאת אני בטוח בשני דברים.
1. אני אשמין לפחות עד שאשיג אופניים חדשים.
2. רס"מ חדד ירדוף את הגנבים עד כלות

אז בפעם הבאה שחבר שלכם מתעניין במספר השלדה שלכם כדאי שתחשדו בו ואם אתם רוצים להקדים את מזימת חברכם שאולי יאמץ את הרעיון הטיפשי שהגיתי לפני כמה שורות התקשר לרס"מ חדד כדאי שתמהרו. הטלפון של רס"מ חדד הוא – 0506274149

הכינו מראש את הפרטים הבאים אותם הוא יבקש מכם:
1. מספר שלדה
2. ייצרן (של האופניים)
3. שם פרטי (שלכם לא של היצרן)
4. שם משפחה (שלכם, כן, שמרו על הריכוז)
5. מספר תעודת זהות (שוב, שלכם, בעלי האופניים, חבר'ה בלי שאלות קיטבג)
6. כתובת (שלכם לא של החבר עם אופני החלומות)
7. מספר טלפון (שלכם)

לאחר שתמסרו לו את כל הפרטים תהיו בטוחים שיהיה קל יותר לאתר אתכם במקרה שמישהו יגנוב את המאמי שלכם. החל מיום ראשון, 30 במאי 2010, אני יודע כי סוזן שלי רשומה במאגר המשטרתי של רס"מ חדד ובמקרה שמישהו יעז לשים עלייה ידו רס"מ חדד ימצא אותו לפניי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג