ניב ליבנר מצטרף לדבוקה המקצוענית

אלוף ישראל 2010, במרוץ אופני כביש, חתם חוזה בקבוצת האופניים האיטלקית אמורה אנד אוויטה- קונד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אלוף ישראל 2010, במרוץ אופני כביש, חתם חוזה בקבוצת האופניים האיטלקית אמורה אנד אוויטה- קונד

מאת:יאיר בן עמי


לאחר שנתיים של שיחות ומשא ומתן נסגרה העסקה כמעט לגמרינ. בתאריך 20 בינואר 2011 יטוס ליבנר לאיטליה כדי להתחיל בחיים כרוכב מקצוען. ליבנר אמר לשוונג: "היו כמה אפשרויות אך בחרתי בקבוצה הזו בגלל המסורת שלה". המסורת של הקבוצה כוללת את אחד הרוכבים האיטלקים הטובים בכל הזמנים,מריו צ'יפוליני שהיה אלוף עולם, מנצח "מילנו- סן רמו", מנצח קטעי טור דה פרנס ולבש את החולצה הצהובה ומחזיק בשיא הניצחונות בקטעים בודדים של הג'ירו ד'איטליה.


מריו צ'יפוליני רכב בקבוצת אמורה אנד וויטה
צילום: David Hunter


כיום הקבוצה שייכת לדרג קונטיננטל (הדרג השלישי בעולם) ומתחרה בתחרויות עד דרגת על (HC). ליבנר ייחל את עונת התחרויות ב- 29 בינוארבמרוץ "ג'ירו דה פרובינציה די רג'יו קאלאבריה" המכונה גם "צ'אלנג'ה קאלאבריה". המרוץ בדרגה 2.1 של 4 קטעים ובשנים קודמות עמדו על דוכן המנצחים שלו רוכבים כפליפו פוצ'אטו, אייטור גונזלס ופאביו בלדאטו. ליבנר ישהה כמעט כל השנה באיטליה אך הוא מקווה שיצליח לבוא עם הקבוצה למרוץ "שלוש הכלות" שייערך ב- 19 במרץ בצפון והוא בעל דירוג 1.2 של האיגוד העולמי (UCI). הגעת הקבוצה תלוי באפשרות למימון כרטיסי הטיסה והשהות משום שקבוצות הדרג השלישי ומעלה מוזמנות לתחרויות בהן הן משתתפות. ליבנר בן 23 ורכב בשנים האחרונות בקבוצת "ישראל גו פרו" עם רן מרגליות שגם הוא במשא ומתן עם כמה קבוצות מקצועניות.


ליבנר על קו הסיום של אליפות ישראל 2010
צילום: אייל דולין


בשנת 2010 ניצח ליבנר בטור של אילת, בטור דה ישראל (יחד עם מרגליות), במרוץ אשדוד ובקריטריום חדרה. בנוסף הוא ניצח במרוץ בספרד- "וואלטה סיקליטה וויגו" כשרכב בקבוצת "וויגז" בדרג הלאומי הספרדי. הצטרפותו של ליבנר לקבוצת אמורה אנד אוויטה היא עוד הוכחה להתקדמות הרוכבים הישראלים.  רק לפני כחודשים, בשיחה שקיימתי עם ליבנר בעת רכיבה, הוא אמר שאינו יודע מה יהיה בשנת 2011, אתמול הוא אמר: "בכל מקרה הייתי מוצא איך להמשיך ולהיות רוכב". בשנת 2011 הוא יהיה רוכב מקצוען בדרג השלישי בעולם ומשם הדרך לדרג הבכיר תלויה בתוצאות, אבל גם במזל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג