נבחרת הנוער תסיים היום את הטור בפולין

נבחרת הקדטים של ישראל התחרתה השבוע בטור בפולין. הציפיות היו גבוהות והתוצאות לא אכזבו. הטור יסתיים היום, יום ראשון 1 במאי. דיווח של אמיליו ריוטמן (מנכ"ל האיגוד המלווה את הנבחרת) על הימים שעברו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


נבחרת הקדטים של ישראל התחרתה השבוע בטור בפולין. הציפיות היו גבוהות והתוצאות לא אכזבו. הטור יסתיים היום, יום ראשון 1 במאי. דיווח של אמיליו ריוטמן (מנכ"ל האיגוד המלווה את הנבחרת) על הימים שעברו

מאת:אמיליו ריוטמן- מנכ"ל איגוד האופניים

יום רביעי אפריל- 27 (2011)

שדה התעופה, רביעי לפנות בוקר, היציאה מישראל הייתה איטית במיוחד בשל חוסר בכוח אדם בשדה, כך קרה, שהגענו לשער המטוס ממש בדקה התשעים ותשע לפני ההמראה.  בוורשה, חיכו לנו נציגי המארגנים עם 2 רכבים והדרך הייתה ארוכה מאד. ארבע וחצי שעות לאחר מכן הגענו ל- Grudziadz. אין ספק שאילו היה כביש מהיר, משדה התעופה למקום התחרות, הדרך הייתה מתקצרת בהרבה.


הנבחרת בטקס הפתיחה
צילום איגוד האופניים


בשעה 19.30 התחיל טקס הפתיחה
שהתקיים בכניסה לעיר אל מול הנחל, מקום יפה ומיוחד.  ב- 21:00 התקיימה ישיבת מנהלי הקבוצות ובראשה שופטי התחרות. במהלכה הוגרל סדר הזינוקים למרוץ נגד השעון הקבוצתי שהתקיים למחרת, יום חמישי 28 באפריל. הנבחרת נקבעה כמזנקת שמינית מתוך 24 קבוצות.
 

יום חמישי 28 באפריל-בוקר
קטע 1- נגד השעון קבוצתי


מסלול התחרות נערכה ב- GRUTA  ל- 10 ק"מ של כביש צר מאוד ובורות בקטעים לא מעטים. נבחרת ישראל הגדירה את תחרות הנג"ש בסדר עדיפות לא גבוה ביחס לטור הכולל. ששת הרוכבים שמרו על סדר  ל- 3 מאיצים ו- 3 שענים.

המשמעות, ברכיבה קבוצתית במבנה אליפסה,
כאשר מאיץ מגיע לראש אחרי שען כדי לשמור על קצב בלי שינויי קצב דרמטיים. ההחלטה השנייה הייתה לסיים את הנג"ש עם השישייה רוכבים יחד.


רוכבי הנבחרת מזנקים לקטע הראשון- נגד השעון קבוצתי
צילום איגוד האופניים


הוחלט שלא להשתמש בציוד יעודי לרכיבה נגד השעון, כפי שעשו מחצית מהקבוצות. מחצית מהמסלול הנבחרת עבדה יפה מאד ורק בחצי השני העייפות (כתוצאה מהמהירות) השפיעה על הטכניקה שלא התאימה לתחרות מסוג זה והשפיעה על התוצאה הכללית.

הנבחרת הגיעה לקו הסיום במקום ה- 20 עם שישה רוכבים יחד, בזמן של 12.27 דקות.  מקום ראשון קבוצת  alks stal  מפולין, בזמן של 11.09 דקות, ממוצע של 53.812 קמ"ש (שימו לב רוכבי נוער). במקום השני לrsc Cottbus מגרמניה, בזמן של 11.24 דקות.
תוצאות- באתר התחרות

יום חמישי 28 באפריל- צהריים
קטע 1ב 90 ק"מ 
LASIN – LASIN

זינוק במרכז העיירה הקטנה, כאשר חלק מכובד מתושבי העיירה החליט לוותר על הסיאסטה בצוהרי היום, כדי לצפות בזינוק. זינוק הנערך זו השנה ה- 23 באותו מקום.  אחרי טקס לבישת החולצות המובילות יצאה התחרות לדרך.

קצב הרכיבה היה גבוה במיוחד החל מהזינוק אך כל הדבוקה נשארה יחד. בן איינוהרן וגיא גבאי רכבו את כול הקטע בדבוקה המובילה שכללה 20 רוכבים. עידו זילברשטיין, אביב יחזקאל,תומר דוברובסקי ואופק חסון רכבו במרכז הדבוקה. 
,
בנקודת הגבעה הראשונה יצא מהדבוקה גיא גבאי, יחד עם רוכב לאטבי. גבאי לקח את הנקודות.  כשעה לאחר  הזינוק התרסק תומר דוברובסקי. הרכב המלווה סייע בהחלפת הגלגל אך לאחר מספר ניסיונות לא הצליח דוברובסקי לחבור חזרה לדבוקה.


רגע של מנוחה
צילום איגוד האופניים


סיום התחרות היה סיפור בפני עצמו. קו הסיום ממוקם במסלול כורכר של אתלטיקה קלה. הרוכבים היו חייבים לבצע פנייה של 90 מעלות כדי להיכנס לאצטדיון ושם לרכב 300 מטר על כביש כבד במיוחד.

מסביב למסלול עמדו כ- 800 צופים,
  מחכים לרוכבים כאשר מוזיקה וריקודים מלווים את הרגעים המותחים המאוץ לקו הסיום. הדבוקה הראשונה הגיעה ושתי חולצות נבחרת ישראל נראו בין 15 הרוכבים הראשונים. 3 רוכבים נוספים בדבוקה השנייה ורוכב נבחרת שישי שמגיע בפיגור אך עדיין במסגרת הזמן המותר.
 
מנצח קטע היה דקאדלץ אונדרז מהנבחרת הצכית הלאומית עם זמן של 2.08.42 שעות וממוצע של 41.958 קמ"ש.

תוצאות נבחרת ישראל לקטע 1B: בן איינהורן במקום 9,  גיא במקום 10, אופק חסון במקום 57 כולם בזמן זהה למנצח. עידו זילברשטיין במקום ה- 106  + 1.09 דקה, אביב יחזקאל במקום 107  + 1.21 דקה ותומר דוברובסקי במקום 119  + 4.01 דקות.  בסה"כ זינקו 135 וסיימו 131.

יום שישי  29 באפריל
קטע 2
96.5 ק"מ – JABLONOWO POMORSE – JABLONOWO POMORSE


מסלול כביש פתוח של 19.3 ק"מ  להקפה, אופי שטוח עם רוחות צד.  כרגיל, גם בקטע הזה, זינקו הרוכבים ממרכז העיר מול רכבת משנות ה- 50. אווירה חגיגית עם המוני תושבים ברחובות לצד הזינוק.

הזינוק היה מהיר מאד ואת ההקפה הראשונה סיימו הרוכבים ב- 25 דקות וממוצע גבוה מ- 42 קמ"ש. איינהורן, גבאי ויחזקאל  היו בחלק הקדמי של הדבוקה , אופק, עידו, ותומר באמצע. כבר מההקפה השנייה התחילה הדבוקה להתפרק.

קבוצה מובילה של 15 רוכבים קדימה, דבוקה גדולה באמצע וקבוצה קטנה מאחורה. איינהורן וגבאי היו בדבוקה הראשונה, יחזקאל יחד עם זלברשטיין בדבוקה הגדולה באמצע ודוברובסקי עם חסון בקבוצה מאחור. תקלה טכנית גרמה לדוברובסקי לפרוש מהתחרות.
 
חמש הקפות עברו במהירות גבוהה מאד. בכניסה להקפה החמישית היו כ- 10 רוכבים 3 דקות לפני הדבוקה המובילה ובינהם איינהורן. חסון,גבאי ויחזקאל היו בדבוקה שניה ודוברובסקי עם זילברשטיין בקבוצה האחרונה.


בן איינהורן במרכז דוכן המנצחים
צילום איגוד האופניים



כשני קילומטרים לפני קו הסיום היה איינהורן ממוקם במקום השביעי בין קבוצת המובילים. 500 מטר האחרונים התחיל המאוץלקו הסיום בו נתן איינהורן 120% וחצה שלישי את קו הסיום. היום לנבחרת ישראל יש פודיום!  
ואלו התוצאות,מרחק: 96.5 ק"מ, זמן המנצח : 2.20.47  מהירות ממוצית: 41.127 קמ"ש:
1. רוב לימאנס בלגיה
2. מרלן צ'מורקא,אוקראינה
3. בן איינהורן ישראל

גבאי ויחזקאל סיימו במקומות  34 ו- 80 עם הדבוקה השנייה, דוברובסקי וזילברשטייןם סיימו במקומות  94 ו- 97  עם הדבוקה השלישית. הטעם המריר שנותר מהתחרות המוצלחת היה התקלה הטכנית של חסון אשר גרמה לו לצאת מהתחרות. זינקו: 130 וסיימו: 114. דרוג קבוצות: ישראל 9   מ- 22.
סיכום עד כאן:
פודיום ראשון לנבחרת ישראל בתחרות  2.1  UCI!

יום שבת 30 באפריל
קטע 3- 102 ק"מ – SWIECIE – SWIECIE

היום שלנו בעצם התחיל אתמול בלילה. המארגנים הזמינו את כול מלווי הקבוצות לארוחת ערב חגיגית במסעדה מול אגם יפה מיוחד. לצד בירות, אוכל טוב, נציגים מצ'כיה, בלגיה, פולין, קזאחטן, ופינלנד עלתה המחשבה, כי יהיה מצוין לארגן טור נוער בישראל בחודש פברואר. כך קרה, כי בן "לחיים" אחד לשני, קבלנו את כול פרטי אנשי הקשר מהמועדונים והמשך יבוא.
 

אחד מהרגעים המרגשים ביותר של התחרות, היו אותן 10 דקות לפני הזינוק, כשבן איינהורן שלנו קיבל מראש העיר את החולצה הכחולה של מוביל התחרות בנקודות.  כולנו גאים בו!

היום התחיל רגוע כשההזינוק היה בשעה 15:00. ארוחת בוקר, שיחה עם המאמן, מנוחה, ארוחת צהריים ויציאה לקטע  3 הכולל עליות קצרות, רוח חזקה וקצב מטורף.

קצת על המסלול: מסלול מעגלי של 20.4 ק"מ, זינוק בירידה חזקה (לא מתגלגל) והק"מ האחרון של התחרות –  5 סיבובים של 90 מעלות. בסיום, מאוץ של 100 מטר אחריי פניה של 90 מעלות והכול, בכבישים צרים ללא שוליים, לא סגורים באופן מוחלט מרכבים, אופנוע ורכב משטרתי אחד. כך זה בפולין, לעומת סגירת הכבישים הכמעט מוחלטת אצלנו בארץ.

התחרות התחילה בקצב מטורף.
הקטע של היום היה הקטע החשוב ביותר למי שרוצה להגיע ליום האחרון (יום ראשון) של הטור עם סיכויים טובים. בשלושת ההקפות הראשונות דבוקה אחת, עם ניסיונות מעטים ולא מוצלחים של בריחות שדרשו מהרוכבים שלנו המון מאמץ כדי לנטרל או להצטרף לבריחות.


בן איינהורן לובש את חולצת המוביל בקטגוריית הנקודות
צילום איגוד האופניים


 
בן איינהורן וגיא גבאי היו מקדימה, אביב יחזקאל ותומר דוברובסקי מאחור ועידו זילברשטיין נשאר מחוץ לדבוקה הראשונה בשל כאב ראש חזק במיוחד. בהמשך, דוברובסקי נכנס עם הגלגל הקדמי ברוכב אחר. לאחר החלפה מהירה של הגלגל הקדמי הוא הצליח לחזור לדבוקה.

בהקפה החמישית איינהורן התחיל להרגיש רע מאד
ולא הצליח לשמור על מקומו בבריחה אף על פי ניסיון של גבאי להחזירו לדבוקה. בעליה האחרונה, שלפני הסיום, הצליח איינהורן להעלות את המהירות ולסיים עם הדבוקה הראשונה. דוברובסקי , גבאי ויחזקאל נשרו ראשונים מדבוקה השנייה, זילברשטיין סיים את הקטע מדורג, מה שמאפשר לו לזנק לקטע האחרון.

מנצח הקטע: יוהנס ריקארט הבלגי  בזמן 2.34.19 שעות ומהירות ממוצעת של 39.654 קמ"ש מול רוח חזקה. סיכום היום, יום לא רע לנבחרת ישראל, יכול היה להיות קצת יותר טוב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג