משרד התחבורה יאסור על רכיבה בכביש בינעירוני

משרד התחבורה בראשו של השר ישראל כץ קיים פגישה עם ארגון "ישראל בשביל האופניים" ובו הנחה את משרדו לשפר את האחזקה של שולי הכביש בהם רוכבים רוכבי האופניים אך אסר את הרכיבה בכבישים בינעירוניים מועדים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


משרד התחבורה בראשו של השר ישראל כץ קיים פגישה עם ארגון
"ישראל בשביל האופניים" ובו הנחה את משרדו לשפר את האחזקה של שולי הכביש
בהם רוכבים רוכבי האופניים אך אסר את הרכיבה בכבישים בינעירוניים מועדים

מאת:מערכת שוונג


שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ החליט לאסור לראשונה על רוכבי אופניים לנסוע בכבישים בינעירוניים בהם קיימים שוליים צרים, המסכנים את בטיחותם של הרוכבים.


השר כץ ציין כי החברה הלאומית לדרכים (לשעבר מע"צ) תציב בקרוב תמרורים מיוחדים האוסרים את נסיעת האופניים בכבישים המסוכנים, וזאת לאחר שמתחילת השנה נהרגו תשעה רוכבי אופניים בכבישים הבינעירוניים. במקביל לכך, הנחה כץ את מנכ"ל משרדו, יעקב גנות לגבש תוכנית מקיפה להקמת מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים בפרויקטים הבינעירוניים המרכזיים המתוכננים בישראל בשנים הקרובות, תוך מתן דגש על סלילת שבילי אופניים לתחנות הרכבת ומערכות הסעת המונים. 

שר התחבורה ציין כי החברה הלאומית לדרכים תבצע בימים הקרובים סקר כבישים מיוחד שיבחן את כל הכבישים הבינעירוניים בהם ניתן להכשיר מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים ומאידך יבחן הסקר את הכבישים בהם יש לאסור על תנועת אופניים. שר התחבורה החליט בנוסף להקצות מידי שנה 15 מיליון שקלים לסלילת מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים. לדבריו, משרד התחבורה השקיע בשנה האחרונה בלבד 35 מיליון שקלים בהקמת שבילים לרוכבי אופניים ברשויות המקומיות.

בישיבה שהתקיימה היום עם ארגון "ישראל בשביל אופניים" הודיע השר כץ על הקמת צוות היגוי שיעודד את הרכיבה על אופניים. "השימוש באופניים גדל בשנים האחרונות באופן משמעותי והפך לאחרונה לכלי חשוב במערך התחבורה בישראל ולכן החליט משרדי להגדיל את ההשקעות במסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים", הוסיף כץ.

השר כץ הנחה את אנשי משרדו לבחון אפשרויות שונות להסעת אופניים באוטובוסים עירוניים ולשלבם גם במערך התחבורה של מערכות הסעת המונים ורכבות קלות המתוכננות בערים.

בשנת 2009 נרכשו בישראל  כ- 300 אלף זוגות אופניים. מדובר בעליה של כ- 20% לעומת מספר האופניים שנרכשו בשנת 2008.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג