משהו טוב קורה – הצצה אל מאחורי הקלעים

הצצה אל מאחורי הקלעים של מארגנות מרוץ האופניים לנשים מראה עד כמה הדבר אינו מובן מאליו. להפיק מרוץ זו עבודה קשה, במיוחד כאשר כולם עושים זאת בהתנדבות. מור שלזינגר, ממארגנות האירוע, חושפת את ליבה ומספרת כיצד היא ושאר השותפות עושות זאת, בהתנדבות כבר הזכרנו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הצצה אל מאחורי הקלעים של מארגנות מרוץ האופניים לנשים מראה עד כמה הדבר אינו מובן מאליו. להפיק מרוץ זו עבודה קשה, במיוחד כאשר כולם עושים זאת בהתנדבות. מור שלזינגר, ממארגנות האירוע, חושפת את ליבה ומספרת כיצד היא ושאר השותפות עושות זאת, בהתנדבות כבר הזכרנו

מאת:מור שלזינגר

פלוטון צבעוני ענק (התמונות לא מצליחות להעביר את מה שבאמת היה שם)

למעלה מ- 50 נשים השתתפו השבוע באימון הפתוח בפארק הירקון עם המאמן כרמי שרביט. פלוטון צבעוני וענק דהר בגבעת המופעים ויצר מפגן מרשים של עוצמה נשית. אז מה פלא שעוברים ושבים צפו בתמיהה והחלו לצלם את המראה הלא שגרתי הזה.

באימון השבוע התחלנו בעבודה אמיתית על כושר והכנה לתחרויות כביש: ערכנו אימון אינטרוולים מובנה, שכלל התאוששות בזמן קצוב – אלמנטים קריטיים במרוצי כביש. שמנו דגש על טכניקה, שימוש נכון בהילוכים, ישיבה נכונה, עמידה על אופניים (מי שרצתה) ועוד. היה קשה, המהירויות עלו מאוד, והחיוכים שבסוף הראו שהיה אימון שווה ביותר. לא מאמינים? תסתכלו בגלריה.

באימון השבוע התחלנו בעבודה אמיתית על כושר והכנה לתחרויות כביש: ערכנו אימון אינטרוולים מובנה, שכלל התאוששות בזמן קצוב – אלמנטים קריטיים במרוצי כביש. שמנו דגש על טכניקה, שימוש נכון בהילוכים, ישיבה נכונה, עמידה על אופניים (מי שרצתה) ועוד. היה קשה, המהירויות עלו מאוד, והחיוכים שבסוף הראו שהיה אימון שווה ביותר. לא מאמינים? תסתכלו .

"היה אימון מצוין. הנשים שהגיעו עבדו היטב, עשו את האימון כהלכתו והגיעו למאמץ גדול, כפי שצריך באימון כזה. נערכנו היטב עם רוכבי x-team שהגיעו וסייעו במדידת זמנים, בליווי, והתוצאה בהחלט הורגשה. אני ממליץ לכולן להתאמן גם במשך השבוע לפי התכנית באתר, כדי להגיע מוכנות לשבוע הבא. בגדול היה אחלה, הבנות שהגיעו היו על הכיפק ומאוד נהנו," סיכם כרמי והוסיף פניה לבנות החדשות שהגיעו ביום שישי בפעם הראשונה, "תוך פעם או פעמיים כבר תדביקו את הפער. נשתדל למצוא בכל אימון כמה דקות כדי להשלים פערים למי שהחמיצו את האימונים הקודמים. הכי חשוב לא להתייאש."

בסיום האימון המתין לנו גל סלבדור, מכונאי אופניים בכיר ורוכב ותיק, אשר העביר בהתנדבות סדנא טכנית שכללה הסברים כלליים, איך מתמודדים עם תקלות שכיחות באופניים, וכמובן: איך מחליפים פנצ’ר.

הצצה אל מאחורי הקלעים של ארגון מרוץ

מודה ומתוודה – אני אוהבת מרוצים
. האקשן, האדרנלין, ההתרגשות, האנשים – כל זה עושה לי טוב, הרבה טוב! למדתי ליהנות מהפרפרים שבבטן, מהתשישות הנינוחה והאושר שאחרי, או כמו שבעלי אומר, "את מכורה, ממש כמו לסמים" ואני עונה לו, "נכון, אבל לפחות הם סמים בריאים."

כמשתתפות אנחנו רגילות להסתכל בעיניים ביקורתיות על כל מרוץ, מה עבד, מה לא עבד, התור לחלוקת שקית המשתתף היה ארוך, סימוני הקילומטרים לא היו במקום, בסנדוויץ’ היה מיונז, ועוד ועוד. היום, כשאני נמצאת עמוק בתוך הפרויקט הזה של ארגון והפקת המרוץ, אני מסתכלת על זה בעיניים שונות לחלוטין. כמות ההשקעה, והמאמץ שכרוכים בהפקה שכזו היא אדירה, והכול נעשה בהתנדבות.

אנחנו חמש נשים בצוות המארגן, והעבודה פשוט לא מסתיימת, וזו הזדמנות לפרגן לשותפות המדהימות שלי: טלי הברפלד, דגנית מקא, שירי שינברג ומורן אשור, שכולן נותנות, עושות, ומשקיעות מכל הלב, ומתוך תחושת שליחות אמיתית. לפעמים, אני מרגישה כאילו יש לי ארבע משרות עכשיו: אמא לשני ילדים, סמנכ"לית בחברת היי-טק, אימונים תובעניים לקראת חצי איש ברזל בסוף החודש הבא (כן, גם אני בישראמן) ו… ארגון מרוץ אופניים. ג’אגלינג מטורף! למעשה, הטור הזה נכתב אי שם מעל האוקיינוס, תוך כדי טיסה לניו יורק במסגרת עוד נסיעת עסקים.

 

גל סלבדור מעביר סדנא טכנית

בשביל שמרוץ יצליח, צריך להביא משתתפות. לעורר עניין, ליצור באזזז, להקים מאפס מסגרות אימון לנשים, לגייס מתנדבים, מאמנים ואנשי מקצוע. פעם עוד היה לי קצת זמן פנוי, היום כל רגע פנוי מוקדש למרוץ. בסוף כל יום אני מסתכלת ומופתעת מהדברים שהספקתי לעשות ביום אחד, אך עדיין רואה את אשר צריך להמשיך ולעשות. העבודה פשוט לא נגמרת.

אבל יש גם המון רגעים נפלאים, מספקים ומרגשים, שעושים לנו את היום:
חיוכה של אישה שמגיעה בפעם הראשונה לאימון הפתוח שלנו והפידבקים המרגשים שמתקבלים אחרי. הסיפוק העצום כשמישהי מספרת, "הצבתי לי מטרה והתחלתי להתאמן לקראת מרוץ האופניים לנשים". קונספט "דולות הרכיבה" שלנו: השיחות הקטנות עם הנשים, שמתקשרות, משתפות, מתייעצות, ומשאירות אותי עם חיוך אחר כך לכל היום. הפידבקים בקומונה והמיילים המפרגנים. תחושה אמיתית שמשהו טוב קורה, ואנחנו חלק מזה!

דבר חשוב נוסף, "בלי קמח אין תורה" ובלי כסף אין מרוץ. לצורך הפקה כזו אנו חייבות נותני חסות. גיוס נותני חסות למרוץ בשנתו הראשונה אינו משימה פשוטה כלל וכלל. אם אתם מעוניינים להצטרף למפעל הייחודי הזה ולהעניק חסות כספית, נשמח מאוד לשמוע מכם: [email protected]

 

:

פרס ראשון: שלדת מגנזיום איכותית של אופני סגל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג