מרתון תל-אביב יוצא לדרך

מרתון תל אביב, שחוזר לאחר 15 שנה, יעבור באתרים ההיסטוריים והמפורסמים של העיר: מגדל השעון, רחוב רוטשילד, הבימה, הרצל, בן יהודה, אלנבי והטיילת. "המירוץ יחשוף את יופיה וייחודה של העיר והמסלול הייחודי יהווה אטרקציה מיוחדת לחווית ריצה," אומר ראש עיריית של תל אביב, רון חולדאי • ההרשמה למרתון החלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרתון תל אביב, שחוזר לאחר 15 שנה, יעבור באתרים ההיסטוריים והמפורסמים של העיר: מגדל השעון, רחוב רוטשילד, הבימה, הרצל, בן יהודה, אלנבי והטיילת. "המירוץ יחשוף את יופיה וייחודה של העיר והמסלול הייחודי יהווה אטרקציה מיוחדת לחווית ריצה," אומר ראש עיריית של תל אביב, רון חולדאי • ההרשמה למרתון החלה

מאת:שוונג תקשורת

במסגרת חגיגות מאה שנים להיווסדה של העיר תל אביב-יפו החליט ראש עיריית תל אביב – יפו, רון חולדאי, להשיק את אירוע הספורט המוביל והגדול ביותר בישראל ולחדש לאחר 15 שנות הפסקה את "מרתון תל אביב" שייתקיים ב – 24 באפריל השנה. האירוע יתקיים בשיתוף נותני החסות – ההסתדרות, מרכז הפועל וחברת "אדידס" המעניקה חולצת Response יוקרתית לכל משתתף.


חצי מרתון תל-אביב 2008 / צילום: עופר ביידה

תוואי המסלול, שיעבור לאורך 42.195 ק"מ, נקבע לאורך האתרים ההיסטוריים ובעלי החשיבות בהיסטוריה של העיר כדי להעניק לרצים חווית ריצה. מסלול המרוץ יזנק מגן צ’רלס קלור המחודש ויעבור באתריה ההיסטוריים והמפורסמים של העיר: מגדל השעון ביפו, רח’ הרצל – אחוזת בית, שכונתה הראשונה של העיר, היכל העצמאות בשד’ רוטשילד עד תיאטרון הבימה וחזור לרח’ אלנבי והמשך לרח’ בן יהודה ורוקח. המשך המסלול יגיע עד תל-ברוך בצפון, הדר יוסף במזרח ויעבור בגני יהושע. קטע הסיום יעבור בטיילת החוף מנמל תל-אביב עד קו הסיום בתוך גם צ’רלס קלור. הפנינג ענק של הופעות ותערוכות בנושא פעילות ספורטיבית, תזונה ובריאות יתקיים בנקודת ההתחלה והסיום בגן צ’ארלס קלור בעיר, שיכלול עשרות מציגים מתחומים אלו. האקפסו יתחיל בפעילותו ביום ה’ אחה"צ עד הערב וילווה את האירוע ביום שישי 24/4 עד שעות אחה"צ. 

"אנו רואים את העיר ת"א -יפו כעיר העומדת בשורה אחת עם הערים המובילות בעולם כולו וככזו יש מקום למסד ולהשריש גם בה את מסורת המרתון, ואין כמו חגיגות המאה להתחיל במסורת. המירוץ יחשוף את יופיה וייחודה של העיר והמסלול הייחודי יהווה אטרקציה מיוחדת לחווית ריצה. החזון שלנו הוא להפוך את אירועי המרתון ליוקרתי, תחרותי ומוקד משיכה של ספורטאים מכל קצוות תבל, חובבנים ומקצוענים כאחד ולעודד את תושבי העיר והמדינה לעסוק בפעילות גופנית כחלק מאורח חיים בריא," אומר ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי.

כמה נציגים מחו"ל שסיירו במקום תיארו את הנוף באזור קו הסיום, סמוך לשובר הגלים ועל רקע הים ויפו העתיקה כאחד מאתרי סיום המרתון היפים בעולם. הזינוק למרתון יצא לדרך כבר ב-6:45 בבוקר. אמנם המנצחים צפויים לסיים אחרי כ-2:15 שע’, אולם השעה המוקדמת נועדה לאפשר לרצים המסיימים לאחר 4 שעות ומעלה, לסיים את הריצה לפני שעות שיא החום. חברת "מרתון ישראל" המפיקה את האירוע, תעמיד לאורך המסלול 15 תחנות שתייה, ספוגים לחים ואפילו עמדת השפרצת מים כדי לצנן את הרצים. כמו כן יתקיימו לאורך המסלול מופעים קוליים – הרכבים מוסיקליים קטנים ו-DJ שיוסיפו עניין ועידוד לרצים, כמקובל במרתונים בעולם.

אתר המרוץ כבר נפתח ובו פרטים לגבי המסלול. ההרשמה למרוצים השונים כבר החלה ומי שיירשם עד סוף מרץ יזכה להנחה. בנוסף למרתון יתקיימו מרוץ ל-10 ק"מ, שיעבור באותו מסלול עירוני מרהיב והמארגנים צופים שישתתפו בו למעלה מ-5,000 רצים. כמו כן מרוץ ל-5 ק"מ בסימן "כל אחד יכול" (לרוץ) ומרוץ קצר לתלמידים. בסך הכול צפויים להשתתף באירוע למעלה מ-10,000 רצים בפועל וכמות זו, מבטאת את הגאות חסרת התקדים בישראל בשנים האחרונות בספורט הריצה – כחלק מאורח חיים בריא.

אתר המרוץ
מפת המסלול ב- shvoongmap



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג