מרתון ברלין: גויה אדולה הפתיע וניצח; בקלה סיים רק שלישי

גם בברלין סבלו באופן די נדיר ממזג אוויר חם ובקלה היה רחוק מקצב שיא העולם, גם המנצח היה האיטי ביותר מאז 2009. ביטי דויטש לא הצליחה להחזיק בקצב הקריטריון לאליפות העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לקנניסה בקלה היו המון ציפיות לקראת מרתון ברלין 2021 שהתקיים היום (ראשון) בבוקר. בפעם הקודמת שהוא רץ בו הוא היה רחוק בשתי שניות בלבד משיא העולם של אליוד קיפצ'וגה, ואם זה לא מספיק – קיפצ'וגה עצמו לא מתחרה בעונת המרתונים של הסתיו הנוכחי.

לא בכל יום מנצחים את בקלה. גויה אדולה (ארכיון) | צילום: shutterstock

מצד שני בקלה האתיופי כבר בן 39 והקריירה שלו לקראת סיום, ואם זה לא מספיק – מזג האוויר היום בברלין היה חם יחסית למהדורות קודמות כמו זו שבה קיפצ'וגה קבע את שיא העולם ב-2018. לפי השמועות המטרה שלו היום היתה לרוץ בקצב שיא העולם, אלא שבפועל בקלה לא הצליח להחזיק קצב אפילו עם הדבוקה המובילה שכללה רצים איטיים ממנו לפי השיאים האישיים שלהם. מהקילומטר ה-18 אפשר כבר היה להבין שבקלה בבעיה, ולא רק שלא יהיה שיא עולם אלא גם הניצחון שלו מוטל בספק.

מי שניצח בסופו של דבר היה אתיופי אחר שגם הוא הוזכר כאחד המועמדים לניצחון בברלין, גויה אדולה, שב-2017 הצליח לרדת משעתיים ו-4 דקות באותו המסלול בדיוק והפעם הסתפק בתוצאה של 2:05:45 שעות. מדובר בתוצאה האיטית ביותר שאיתה ניצחו במרתון ברלין מאז 2009. שני אחריו הגיע הקנייתי בטוול יגון שדווקא הצליח לקבוע שיא אישי ולסיים בזמן של 2:06:14 שע'. קנניסה בקלה סיים רק במקום השלישי עם 2:06:47 שעות. ובכל זאת, זו הפעם השלישית שבה בקלה עומד על הפודיום בברלין, אלא שבפעמיים הקודמות הוא היה המנצח.

מהמרוץ לנשים נעדרו מרבית הרצות הטובות בעולם שיתחרו באוקטובר בלונדון ובשלושת המרתונים הגדולים של ארצות הברית, ומי שניצלה את זה כדי לנצח היתה האתיופית גוטיטום גברסלאסי שקבעה 2:20:09 שע' במרתון הראשון בקריירה שאותו היא סיימה כך שזהו שיאה האישי. ביטי דויטש, המרתוניסטית הישראלית מספר 2, זינקה למרתון הזה במטרה להתמודד מול הקריטריון לאליפות העולם 2022 בארצות הברית שהוא 2:29:30 שע'. דויטש פתחה מצוין ורצה בקצב הזה בכוונה לשפר את שיאה האישי בכ-2 דקות, אבל עוד לפני חצי המרחק היא נחלשה והחלה לאבד קצב בהדרגה. בסופו של דבר דויטש סיימה מחוץ לטופ 20 בנשים עם תוצאה של 2:44:37 שע' שעבורה נחשבת לחלשה.

ישראלים בולטים שהשתתפו במרוץ לגברים היו ימר גטהון ומלקמו ג'מבר – שניהם לא הצליחו להתקרב לשיאים האישיים שלהם בגלל התנאים הפחות טובים שהיו היום בברלין. גטהון שכבר ירד בקריירה משעתיים ו-10 דקות (2:09:27 שע') סיים במקום ה-12 בזמן של 2:13:23 שע'. מלקמו ג'מבר סיים במקום ה-17 עם 2:16:13 שע'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג