מרוץ הר לעמק- הרים ופרדות

ביום חמישי הקרוב, יערך מרוץ "הר לעמק" בפעם השלישית ברציפות. מרבית המשתתפים מגיעים למרוץ השליחים לשם החוויה. אך לא החברה מקבוצת "הפרדות" אשר ניצחו את שתי המהדורות הראשונות של המירוץ. הם שם, כדי לכבוש את פסגת ההר, "ולשרוף" את מישורי העמק. גם בשנת 2011 יעמדו חברי "הפרדות" על קו הזינוק, כשהם משחרים לטרף, וכן גם החוויה חשובה להם  
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביום חמישי הקרוב, יערך מרוץ "הר לעמק" בפעם השלישית ברציפות. מרבית המשתתפים מגיעים למרוץ השליחים לשם החוויה. אך לא החברה מקבוצת "הפרדות" אשר ניצחו את שתי המהדורות הראשונות של המירוץ. הם שם, כדי לכבוש את פסגת ההר, "ולשרוף" את מישורי העמק. גם בשנת 2011 יעמדו חברי "הפרדות" על קו הזינוק, כשהם משחרים לטרף, וכן גם החוויה חשובה להם


 

מאת:אילן גולדמן

"הפרדות"-  תולדה של קבוצת חובבי ריצה מושבעים מאזור העמקים, חלקה עוסק בריצות ניווט, כביש ואף טריאתלון. על פי האגדה, היה זה שמי שגיב- רץ המרתון האולימפי, אשר העלה את הכינוי "פרדות" לאוויר. סופר כי הכינוי הוצמד לשני חברים "מהדור המייסד," במהלך הריצות המשותפות. חברי "הפרדות", מתפרשים על כל טווח גיל אפשרי, מ-17 שנים ועד כמעט 60. המשותף לכולם: האהבה האדירה לריצה בהרים, והיצר התחרותי, אשר לטענתם משתלב נהדר עם החוויה.

בשנת 2009 האהבה המשותפת לריצת הרים התגבשה לכדי יצירתה של קבוצה תחרותית יותר, אשר מטרתה לנצח את מרוץ הר לעמק. בעוד רובנו היינו עסוקים בהווי, הם היו עסוקים בהכנת הטקטיקה, כדי לגבור על צוות הימ"מ, אשר כמעט וניצח אותם בשנה הקודמת.

 אז מי הם "הפרדות?"


איתי לויטה: 

בן 17 וחצי, תלמיד כיתה י"ב והצעיר שבחבורת הפרדות. איתי הוא רץ תחרותי המשתייך לאגודת מכבי חיפה. בחור שקט ומופנם אך קשוח, אשר רואה עצמו כרץ הרים בכל רמ"ח איבריו הצנומים. מי שהגיע בסוף השבוע הקודם לאצטדיון הדר יוסף, יכול היה לראות את איתי, "מחסל" את אחד מהמקצים ל- 5 ק"מ, לאחר שברח לשדה הרצים עם הישמע יריית הפתיחה. 
 
חווית "הר לעמק" בולטת: 
"אני זוכר בבירור את הקטע האחרון, בו הודיעו לנו שהפער מהקבוצה השנייה קטן (קבוצת ימ"מ), התחלתי לרוץ מאוד חזק, כדי לנסות ולנצח את המרוץ בשביל הקבוצה. רצתי הכי חזק שיכולתי ונכנסתי לכל בור אפשרי. המחשבה שעברה לי בראש כל הזמן, "כי אני חייב לעזור לקבוצה לנצח."

הטיפ המנצח של איתי "להר לעמק"
חלקו את הכוח בין הקטעים, אל תשתוללו בירידות, נצלו את המישורים להגביר מהירות, וכמובן בקטע האחרון תנו מה שיש.



איתי לויטה: שקט אך מהיר


גיא כפתורי: 

בן 24, איש עסקים ומאמן. חלק מקבוצת "הפרדות" המיתולוגית של העמק. בעברו גיא עסק בטריאתלון כמתחרה ואף נמנה על נבחרת ישראל. כיום גיא עוסק בספורט כתחביב. 

חווית "הר לעמק" בולטת: 
יש שתיים שזכורות לי במיוחד: הראשונה, לרוץ בלילה לבד, בשקט מוחלט, רק אני והפנס, כשאני רואה עיניים של חיות מנצנצות לעברי בשטח. השנייה: הרגע שבו אני יוצא לקטע האחרון, ובאופן מסורתי החברה צועקים: "גיא כפתורי לתהילה."

הטיפ המנצח של גיא "להר לעמק":
כספורטאי תחרותי לשעבר אני תמיד אומר, הסתכלו על המרוץ כחוויה, באיחוד על מרוץ כמו "הר לעמק". תדאגו להביא איתכם חיוך



גיא כפתורי: "תדאגו להביא חיוך"



תמיר אלון:

בן 32, רווק. תמיר מעיד על עצמו "כרץ מכור." הוא המהנדס, הארכיטקט, ועמוד השדרה הנוקשה של קבוצת "הפרדות". התמחותו של תמיר היא בתחום ריצות הניווט, בהם הטביע חותמו כל הדרך עד הנבחרת הלאומית.

חווית "הר לעמק" בולטת:
ערכנו התאספות בביתי שנמצא באזור הסיום, נכנסתי הביתה וכולם היו שרועים על הרצפה במזרונים שהכנתי מראש. אני זוכר שראיתי את חלקם אפילו מפצחים גרעינים בסלון כאילו זה משחק כדורגל. זה היה רגע קריטי, הרגשתי כי כולם מתפזרים, ושהיתרון עלול להישמט מידינו. זה היה רגע אחרי שהודיעו לנו כי הימ"מ היו דקה מאחור בתחנה. ראיתי שצריך להעיר את החברה, ומהר. נאום מוטיבציה קטן והערנו את הקבוצה לחיים. 

הטיפ המנצח של תמיר ל"הר לעמק":
לוגיסטיקה, לוגיסטיקה ועוד לוגיסטיקה. שמרו כוחות לסיבובים המתקדמים וכמובן שמרו על ערנות בלילה.

 
תמיר אלון: מדליה הניצחון של שנה שעברה לצווארו


ירון כהן, בן 49, ואב לשניים. ירון הוא איש היי-טק לשעבר, אשר פרש מהתחום לטובת הדרכת הדור הצעיר במתמטיקה. לפני מספר שנים הוכתר כהן כאלוף העולם באקוואתלון (ריצה,שחייה,ריצה) לקבוצות גיל והוא נחשב "ללב הטוב" של קבוצת "הפרדות."

חוויה "הר לעמק" בולטת: 
לראות מאות רצים מסתובבים בנקודות המעבר, מכל הקבוצות הגילאים והמקצועות, סוגים שונים של אנשים שמתחברים לאותה אהבה. זוהי פשוט חוויה פנטסטית. בחסות העלטה גילינו חושים שונים שהתחדדו בצורה קיצונית. אני זוכר כי כאשר חוש הראייה הצטמצם, חושים אחרים התחדדו וגילו דברים מופלאים. הריצה הזו בחושך, כשאתה מזהה רץ מרוחק, כשרק פנס לראשו והשיחה שמתפתחת בין שני אנשים היא דבר מדהים. 

הטיפ המנצח של ירון "להר לעמק":
נחמד להיות תחרותי, אך קחו זאת כחוויה. גם כשהעייפות משתלטת הישארו רגועים. היזהרו על הרגליים בזמן הריצה הלילית. השקיעו בציוד ואל תזלזלו. חלקו תפקידים בצורה נכונה, כי לאדמיניסטרציה יש תפקיד מכריע. ואחרון והכי חשוב: אל תישנו, כי תאבדו חוויות ושיחות מעניינות שמתרחשות רק בשעת לילה מאוחרת. 



ירון כהן: אוהב את השיחות המעניינות של "הר לעמק"


אילן צוק: 

בן 43, נשוי ואב לשלושה בנים. אילן הוא גם חלק מהגרעין המקורי של  "הפרדות". רץ וותיק, אשר מתחרה בריצות ניווט כבר 12 שנים. אילן מעיד על עצמו כי בשנים 2009 ו- 2010 הגיע ל"הר לעמק" כדי לנצח, פחות להנאה.

חוויה "הר לעמק" בולטת:
בקטע השני רצתי מכלא צלמון לעילבון, אולי הקטע הקשה במירוץ. הקטע כלל טיפוס קשה, ורצתי חזק למרות הקושי, לא רציתי לאכזב את הקבוצה. ראיתי אחרים הולכים בעוד אני רץ והבנתי כי מצבנו טוב. 

הטיפ המנצח של אילן "להר לעמק":
לא ליפול ולא להתברבר בלוגיסטיקה. אל תבזבזו זמן על ההחלפות, כי שם מאבדים את  הזמן. בדקו את הדרך אל הנקודות, ולימדו את הציר שלכם. 

 

אילן צוק: לבקשתו ללא תמונה


גיל לוטם:

בן 49, נשוי. עובד חברת החשמל, ואב לשני בנים ובת. גיל לוטם התעורר לריצה רק בשנים האחרונות, אחרי שהיה רץ בילדותו. גיל מיד החל להתברג במקומות הראשונים בכל מירוץ בו לקח חלק. גיל הוא "הפילוסוף" של החבורה "ובורג" חשוב במערכת המשומנת של "הפרדות."

חוויה "הר לעמק" בולטת:

ההתכנסות לפנות בוקר, כאשר גילינו כי קבוצת הימ"מ דולקת אחרינו. וההתגייסות הקולקטיבית למען הניצחון בפעם השנייה הרציפות. ובכלל בכל פעם אני נהנה לראות את ההתגייסות של הפרט למען הניצחון הקבוצתי . 

הטיפ המנצח של גיל  "להר לעמק": 
רוצו את המקצה הראשון מהר, את החלקים באמצע יותר מהר, ותגבירו בסוף. 



גיל לוטם: להגביר כל הזמן



ניקי פאפו:

בן 52, בעליו של בית הקפה גרג בקניון קסטרא חיפה, ואב לשלושה בנים. ניקי פאפו הוא רץ חיפאי אגדי בעל רזומה איכותי, וחבר מקורי בקבוצת "הפרדות." בית הקפה אשר בבעלותו משמש כחמ"ל של "הר לעמק" ותרומתו להצלחה לא תסולא בפז.

חווית "הר לעמק" בולטת:
חוויה דווקא לא חיובית לשם שינוי. במרוץ הראשון רצתי יותר מהר מהרכב שבא לאסוף אותי, הגעתי לתחנה ולא היה לי מחליף עדיין. חיכיתי דקה שהייתה ארוכה כנצח. עמדתי שם וחיפשתי את הבחור והייתה לי תחושה שמשהו השתבש.

הטיפ המנצח של ניקי "להר לעמק":
תדאגו שביניכם לבין החברים יהיה קשר חזק, זוהי נבחרת וחשוב הפרגון ההדדי.


ניקי פאפו: חשוב הפרגון ההדדי
 

משה חג'בי: 

בן 59, "וצעיר" הרצים של "הפרדות". חג'בי נשוי באושר ואב לשלושה ילדים, ספורטאים כמוהו. חג'בי שייך לגרעין המקורי של "הפרדות," וטוען כי הוא רץ כמעט כל חייו, עוד מימיו בצבא, שם זכה בגביעים כשיריונר שניצח חי"רניקים. בימים כתיקונם, תוכלו למצוא את משה חג'בי, על מיטב קוי הזינוק של תחרויות הריצה.

חוייה "הר לעמק" בולטת: 
בשנה הראשונה טעיתי במסלול למרות שזה היה באזור הבית. עשיתי עליה אחת מיותרת, שלא הייתי בטוח שכלולה במסלול. טיפסתי אותה עד הסוף, רק כדי לגלות את הרצים האחרים רצים בכלל למטה. ירדתי בזריזות חזרה, והתחלתי לעקוף את כל אלו אשר עברו אותי. אמרתי שוב שלום לכולם, והמשכתי הלאה. בזמנו כעסתי, וזה היה נראה לי כאסון כי הבטחתי שאקצץ דקה בזמנים, ולבסוף יצא שהוספתי שתי דקות.

הטיפ המנצח של משה "להר לעמק":
שימו רצח בעיניים, סכין בין השיניים, מי שלפניך קורע אותו לשניים. 


משה חג'בי: על דוכן המנצחים במקום השני-שימו רצח בעיניים
צילום:עופר ביידה


אילן גולדמן
אילן גולדמן-עורך משנה אתר שוונג אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי

כל הכתבות שלאילן גולדמן במדור- מזרח תיכון חדש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג