מרוץ האופניים הראשון לנשים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:מור שלזינגר

&nbsp

ב- 14 למרץ 2009 עומד להתקיים מרוץ האופניים הראשון לנשים בישראל. הסיפור שמאחורי המרוץ, מעניין לא פחות, מור שלזינגר מספרת איך הכול התחיל ומה עוד דרוש שיקרה בשביל להפוך את המרוץ למסורת


טלי ודגנית על הפודיום בתחרות הכנה לאליפות הארץ

הכול התחיל בפנצ'ר, אבל לא סתם פנצ'ר אלא באליפות ישראל. טלי הברפלד, אחת המתחרות החזקות, מתפנצ'רת 10 ק"מ לסיום, וכך נגוזו תקוותיה לניצחון במרוץ. כל מי שאי פעם התחרה במרוץ כלשהוא, יכול להזדהות עם התסכול. טלי מספרת שהתסכול היה גדול במיוחד, כשהסתכלה לאחור והבינה שהיא לבד, תרתי משמע, בלי אף אחד מאחוריה. ממקרה הפנצ'ר המפורסם הזה נולד משהו טוב: יחד עם עוד שתי שותפות – דגנית מקא ושירי שינברג הוקמה קומונת בנות רוכבות, והיוזמות מתגלגלות בקצב.

הבנות שמאחורי קומונת בנות רוכבות

את דגנית אני מכירה היטב מהרכיבות המשותפות שלנו בקבוצת x-team: רוכבת חזקה בכביש ובשטח, עורכת המשנה של מגזין "אופניים". את טלי זכיתי להכיר בעיקר כמתחרה שלי בתחרויות כביש: אין ספק שהיא מתחרה רצינית, חזקה ומפרגנת בלי סוף, בנוסף היא גם אמא לשלושה ומקימה עסק חדש בימים אלו. שירי היא עו"ד וטריאתלטית בחורה עם פלפל והמון אנרגיות וחוש הומור, ובעיקר אהבה לאופניים.



שלוש הנשים האלו ידעו לזהות וואקום אמיתי שקיים כבר הרבה זמן בעולם האופניים, שמונע מנשים רבות להיכנס לתחום. הן החליטו לקחת יוזמה ולפעול בעניין, וכך נולדה "קומונת בנות רוכבות" בתפוז.


טלי ודגנית מובילות רכיבת מתחילות (צילום: אורית ציפורי)

בתוך הקומונה

נשים למען נשים. חולקות מניסיונן אחת עם השנייה, מפרגנות, משתפות והכול בניצוחן של טלי, דגנית ושירי. מישהי מחו"ל נכנסת לקומונה ומתעניינת באפשרות לשכור אופנים בזמן חופשת המולדת – ומייד טלי לוקחת על עצמה לברר פרטים, להגיע עם הצעות, כמובן לא לפני שביקשה מפרט מדויק. שותפויות שונות לרכיבות סופשבוע נרקמות להן בקומונה. יוזמות של רכיבות שטח למתחילות, רכיבות שטח למתקדמות, סדנאות טכניות שמתקיימות ברחבי הארץ, ומפגשים שונים – הכול מתחיל כאן בקומונה.


שירי בפעולה

החזון: מירוץ אופניים ראשון לנשים

אם זה היה נגמר כאן – כבר אפשר להגיד כל הכבוד ויוזמה מבורכת. אבל הן לא עוצרות וממשיכות במלוא הקצב: גולת הכותרת היא מרוץ האופניים הראשון לנשים, אשר קורם עור וגידים ממש בימים אלו ומתוכנן להתקיים ב-14 במרץ 2009.



"החזון הוא לראות אירוע סוף שנה עממי נוסח טריאתלון נשים שמתקיים באופן סדיר אחת לשנה. שתהיה מסורת, שנשים יתאמנו לקראת זה, ויחכו לזה, ושירחיבו את המעגל כל פעם. דרך זה לקרוא לעוד ועוד נשים להצטרף לספורט בכלל, לא רק לאופניים. אני מקווה שזה יצליח. כי נשים מאוד מוותרות לעצמן: קודם משפחה, ילדים, אוכל, כביסה ורק אחר כך הן. צריך איזשהו שינוי בתפיסה, בסדר, בחשיבות. אני מקווה שיגיעו עוד נשים והמעגל יתרחב," מספרת דגנית.



"הרבה יותר נעים לזנק בתחרויות עם עוד הרבה יותר בנות. כל התחרות מקבלת משמעות אחרת. בימים אלו אנו עובדות על מרוץ כביש ראשון לנשים. אנחנו מנסות לגייס כמה שיותר רוכבות: טריאתלטיות , שטיחוניות וכבישוניות. מסה של בנות שרוכבות. מכל הגילאים ומכל המקומות. אם אנחנו רוצות להעלות את המודעות אלינו בפרט ולענף הנפלא הזה בכלל, שומה עלינו להתגייס כל אחת בנפרד וכולנו יחד למען הצלחת האירוע. בתכל'ס, להביא הרבה רוכבות שישתתפו. מי במקצה תחרותי ומי במקצה עממי. עם אופני כביש או אופני שטח. הכול הולך," מספרת טלי.



עם החזון שלהן, האנרגיות שלהן, והעשייה הבלתי פוסקת, היה ברור שזו רק שאלה של זמן עד שיתקיים מרוץ הנשים הראשון באופניים, ויהפוך למסורת שנתית.

מחזון למציאות – מרוץ האופניים הראשון לנשים יוצא לדרך

לאחר פגישות הכנה, ותיאומים שונים, ופגישה אופטימית ביותר שנערכה השבוע באיגוד האופניים, מרוץ האופניים הראשון לנשים יוצא לדרך ביום שבת 14.3.09



"מדובר בתחרות אופניים לנשים בלבד. התחרות תורכב משני מקצים : תחרות כביש – מקצה תחרותי ומקצה עממי שיוזנק אחריו. בתחרות יוכלו לקחת חלק הן רוכבות על אופני כביש והן רוכבות על אופני שטח על מנת שהתחרות תצא לפועל אנו זקוקים לעזרה שלכן ושלכם. קיומה של תחרות כביש כרוך בעלויות רבות והשאיפה שלנו היא להרים תחרות בסטנדרטים גבוהים על מנת שנוכל להביא ולקרב את הרוכבות אל תחום הרכיבה בכלל ותחרויות בפרט ובעיקר על מנת שזו תהיה התחרות הראשונה ולא האחרונה. אם יש בידיכם לסייע לנו בכל דרך שהיא, בין אם זה בהמלצה או הצעה ובין אם זה לקשר אותנו לגורמים שיכולים לסייע אנחנו נודה לכל עזרה שתינתן (ניתן למצוא אותנו בקומונת בנות רוכבות). מי מביניכם בעלי החנויות ונציגי הרשתות שקוראים את הכתבה הזו, ומוכנים לעזור ולקחת חלק בפרויקט אנחנו נשמח אם תרימו את הכפפה," מספרת שירי.



אני בודאי אהיה שם על קו הזינוק ב-14 למרץ 2009. ואת?

&nbsp





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג