מרוץ אתגרי ראשון מסוגו בישראל

בפעם הראשונה בישראל, יערך בסתיו 2010 ה-  Adventure Race הראשון. התחרות תהיה בין צוותים שיצטרכו לנווט לאורך מסלול התחרות באמצעות מפה ומצפן (ללא שימוש ב- GPS) במספר ענפי ספורט יחד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בפעם הראשונה בישראל, יערך בסתיו 2010 ה-  Adventure Race הראשון. התחרות תהיה בין צוותים שיצטרכו לנווט לאורך מסלול התחרות באמצעות מפה ומצפן (ללא שימוש ב- GPS) במספר ענפי ספורט יחד

מאת:שוונג מערכת


לאורך מסלול התחרות יידרשו המתחרים לרכב על אופני שטח, ללכת ולרוץ למרחקים ארוכים, לחתור, לגלוש לשחות ולטפס על צוקים. התחרות תסתיים תוך 24-30 שעות ממועד הזינוק. על מנת לסיים את מסלול התחרות במסגרת מגבלת הזמן המקסימאלי המתחרים יצטרכו להיות בעלי כושר גופני טוב ויידרשו לסדרה ארוכה של החלטות בזמן אמת. הצלחת הצוותים תהיה תלויה לא רק בכושרם הפיזי של המתחרים אלא גם ביכולתם לעבוד כצוות בתנאי עייפות, מתח נפשי וחוסר וודאות.



כישורים מתאימים
ניווט
   
מסלול התחרות נישמר חסוי עד לערב התחרות. בערב התחרות הצוותים יקבלו מפות טופוגראפיות שבעזרתן ינווטו לאורך מסלול התחרות. הניווט יתבצע בעזרת מצפן ומפה בלבד. השימוש ב GPS אסור. יכולת קריאת מפה טופוגראפית והבנת פני השטח היא קריטית לתחרות טובה. בכל קבוצה צריך להיות לפחות נווט אחד.

אופני הרים  
חלק משמעותי ממסלול התחרות יהיה באופני הרים. מסלול הרכיבה, ברובו, אינו מאופיין בקושי טכני גבוה, אבל בהחלט יהיו קטעים בהם לרוכבים מיומנים יהיה יתרון על פני רוכבים לא מיומנים. מסלול התחרות מצריך סבולת גבוהה ויכולת לעבור קטעי רכיבה ממושכים.

ריצה והליכה  
חלק משמעותי ממסלול התחרות יהיה בהליכה וריצה בתנאי שטח, בעליות ובירידות תוך חציית נחלים ומכשולים אחרים.מסלול התחרות מצריך סבולת גבוהה ויכולת להתמיד בתנועה, תוך נשיאת תרמיל על הגב, לאורך שעות רבות של תחרות בתנאי חום וקור, אור וחושך.

חתירה   
חתירה היא פעולה הדורשת מאמץ גופני ניכר של פלג הגוף העליון וגם התחתון. הטכניקה כמו גם פיתוח הסבולת והכוח הנדרש לעבור בחתירה היא פרי של אימונים. מומלץ להגיע לקו הזינוק עם מיומנות זו אך לא חובה.
 
שחייה   
כל אחד מחברי הצוות צריך להיות בעל יכולת שחייה למרחק של  0.5 ק"מ במים פתוחים. ערב התחרות ייבחנו הצוותים לגבי יכולות אלו.

אלמנט הפתעה             
יהיו מספר אלמנטים של הפתעה. משימות אלו לא ידרשו מימנויות יחודיות. חלק מהמשימות אלו יהיו בסביבת מים כגון, חתירה, הליכה במים ואף קטעים קצרים של שחייה. אלמנטים אחרים יכולים להיות בעלי אתגר פיזי או מחשבתי, ועל כל חברי הקבוצה לבצע את כלל אלמנטיי ההפתעה.

קבוצות
ישנן שתי אופציות. קבוצה בת 4 אנשים כשכל המתחרים משתתפים בכל המיקצים, ואופציה נוספת, קבוצה של 6 מתחרים, שלוש רוכבים ושלוש רצים. האופציה השנייה פותחת את המירוץ למתחרים רבים יותר:
אופציה א'- קבוצה של 4 מתחרים, בני אותו מין או מעורב. בקבוצות אלו, על כל ארבעת חברי הקבוצה להשלים את כל המיקצים. על חברי הקבוצה להשאר במרחק שלא יעלה על 20 מ' אחד מהשני.
אופציה ב'- קבוצה של 6 משתתפים, כאשר 3 רוכבים, 3 רצים. חברי קבוצה זו ידרשו לבצע את המקצה הספציפי שלהם, כששאר חברי הקבוצה ימתינו בנקודה שנקבעה מראש.  כל שלישיה ותדרש להשלים יותר ממקטע אחד במיקצה הספציפי שלהם, לדוגמא, 3 מקטעי ריצה, וארבע מקטעי רכיבה. בזמן שחצי מחברי הקבוצה משלימים את הקטע שלהם, עליהם להשאר במרחק 20 מ' אחד מן השני. יותר מכך, על שאר הקבוצה להגיע ישירות לנקודה הבאה, בה ימתינו לחבריהם עד שייסימו את המקטע, כשאסור יהיה לשלוח אנשים לתחנות מתקדמות, ולא לסטות מהדרך מכל סיבה. על כן, על הקבוצה לתכנן מראש את אספקת הדלק, אוכל ומזון, ולספקם ברכב הסיוע.

בנוסף לשלושת המיקצים הנ"ל, יהיו אתגרים נוספים שעל כל הקבוצה יהיה להשלים יחד. בכל אחד מהאתגרים על כל הקבוצה לעבוד יחד ולהישאר יחד, כשהמרחק בין חברי הקבוצה לא עולה על 20 מטרים. על הקבוצות בנות 6 משתתפים יהיה לארגן נהג ורכב שיכול להוביל 3 זוגות אופניים ו3 חברי צוות. 

לפרטים נוספים על המירוץ



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג