מפגש הכרות אחרון לקראת הטור במרוקו

צוות המארגנים למסע האופניים במרוקו חזר ארצה עם רשמיו ויקיים ביום חמישי הקרוב (מחר - 5 בנובמבר) מפגש הכירות אחרון לרוכבים המעוניינים להצטרף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


צוות המארגנים למסע האופניים במרוקו חזר ארצה עם רשמיו ויקיים ביום חמישי הקרוב (מחר – 5 בנובמבר) מפגש הכירות אחרון לרוכבים המעוניינים להצטרף

מאת:מערכת שוונג


שלמה אורבך והראל נחמני, מארגיני מסע האופניים בהרי האטלס חזרו מסיור ההכנה למשלחת הישראלית לרוכבי אופני כביש, שתצא למרוקו בעוד מספר חודשים. מחר (יום ה') הם יקיימו מפגש היכרות אחרון לאלו המעוניינים לצאת למסע המרתק.

למי מיועד המסע?
לכל רוכב אופניים,בין אם אתם רוכבי שבת (סופ"ש) ובין אם אתם רוכבי עלית. אם אתם מסוגלים לטפס את "נס הרים", צור הדסה או בית אורן תוכלו להתמודד עם כל עליה באלפים. המסע מתאים גם לרוכבי שטח שמוכנים להחליף את צמיגיהם לצמיגים חלקים למשך שבוע אחד…ולמי שבכל זאת חושש מהקושי, אנו נקיים רכיבות הכנה מקדימות בהן ניתן יהיה לבדוק יכולות ולהיעזר בהמלצתנו במידה ויהיה צורך בהכנה נוספת. כמו כן, כל הרכיבות תלוונה על ידי רכב מלווה.

בתוכנית המסע
יום 1 : קזבלנקה – פס
טיסת בוקר מת"א דרך אירופה ונחיתה בשעות הצהריים בקזבלנקה, העיר הגדולה שבערי מרוקו. לאחר קבלת אשרות הכניסה ניסע הישר לפס. בהתאם לשעת הנחיתה נבקר בדרך ברבט. לקראת ערב נגיע ללינה בפס.

יום 2: סובב פס באופניים
יום שיוקדש לפס הבירה הדתית והתרבותית של מרוקו, ששמרה על צביונה העתיק. בפס העתיקה 187 רבעים: מסגדים, ארמונות, מבני קבורה ומדרסות המשתלבים באווירת השווקים הסואנים, ואלה מחולקים לגילדות של בעלי מלאכה: נגרים, נפחים, צבעים, רקעי נחושת וגולת הכותרת – הבורסקאים. נסייר בסמטאות, נעבור במלאח – הרובע היהודי העתיק, ונבקר בבית הקברות היהודי שהוא בן כמה מאות שנים. לינה בפס.

יום 3 : פס – אטלס התיכון – מידלט ( יום 1 רכיבה על אופניים 140 ק"מ )

נצא מפס באוטובוס לכיוון איפראן – עיירת נופש בלב שמורת טבע באטלס התיכון. הדרך עוברת ביער ארזים ואלונים, ובכפרי רועים ונוודים. ליד ג'בל הרבי בגובה של 2100 מ' נעזוב את האוטובוס ונתחיל ברכיבה על אופניים. נרד בדרך הררית מפותלת אל עבר העיירה מידלט השוכנת בעמק חקלאי ופורה המפריד בין האטלס התיכון והאטלס הגבוה. אורך מסלול הרכיבה 140 ק"מ . לקראת ערב נגיעה ללינה במידלט.

יום 4 : מידלט – עמק הזיז – ארפוד. ( יום 2 רכיבה על אופניים 120 ק"מ )
לאחר ארוחת הבוקר נפרד ממידלט, נעלה על האוטובוס ונמשיך בנסיעה עד לאגם חאסן אדקהיל שאוגר את מימיו של נהר הזיז. כאן נעלה על האופניים ונתחיל ברכיבה לאורך מסלול של 120 ק"מ.בדרך נחצה את העיר ארשדייה ומשם נמשיך ברכיבה בתוך נאת המדבר תאפיללאת. כאן נפגוש לראשונה את הנופים של נאות המדבר: קסבות בנויות מלבני בוץ הממוקמות בין דקלים וערוגות שיחי החינה. סוף המסלול בעיירה ארפוד.

יום 5 : ארפוד – ריסאני – הדיונה הגדולה- ארפוד. ( יום 3 רכיבה על אופניים 80 ק"מ )

את היום נקדיש למסע באופניים באחד האזורים המרתקים של מדבר סהרה, הדיונה הדגולה של ארג שבי. נעזוב את המלון ונרכב דרומה עד לעיירה ריסאני שם נבקר בשוק הססגוני של האנשים הכחולים הטווארגים. משם נמשיך לרכב לאורך הדיונה הגדולה בדרך נעצור לבקר בקסבות המקומיות ונתארח אצל בני שבט הגנאויים. בסוף היום נחזור ללינה בארפוד.

יום 6 : ארפוד – טינג'דאד – קניון הטודרה – דאדס ( יום 4 רכיבה על אופניים 110 ק"מ )

לאחר ארוחת הבוקר נעזוב את ארפוד ונמשיך בנסיעה באוטובוס עד לצומת טינג'דאד. כאן בלב המדבר נעלה על האופניים ונמשיך ברכיבה עד פיתחו של קניון הטודרה, אחת מפינות החמד של מרוקו. קניון מדהים המסתתר עמוק בין קירות זקופים של רכס הגרניט האדמדם. נרכב לאורך הנחל הזורם בין הבוסתנים והקסבות הציוריות, עד לפתחו של קניון הדאדס. לינה בדאדס. אורך מסלול הרכיבה 110 ק"מ.

יום 7 : דאדס- וארזאזת ( יום 5 רכיבה על אופניים 120 ק"מ )
נצא מהמלון ליום נוסף של רכיבה על אופניים והפעם לאורך עמק אלף הקסבות. לאורך נהר הדאדס חבויים להם כפרים ציוריים ואלפי קסבות ציוריות הבנויות מבוץ וקש. בדרך נעבור בעיירה "קלעה אל-מגונה", בירת הורדים, משם לעיירת הנופש המדברית – וארזאזאת. לינה בוארזאזאת.

יום 8 : וארזאזת – איד בן הדו – האטלס הגבוה – מראקש. ( יום אחרון לרכיבה – 30 ק"מ )
נצא מהמלון בוורזאזאת ברכיבה על אופניים נערוך סיור קצר בעיר משם נמשיך ליפה שבקסבות , 'אייט בן חדו' – הדרך עוברת לאורך נהר למיני שמימיו משקיים את העמק הירוק. כאן למרגלות הקסבה נסיים את קטע הרכיבה על האופניים ונצא לסיור רגלי קצר בין הסמטאות, נבקר בבתי המגורים שבה. נמשיך בנסיעה באוטובוס, בדרך נוף מדהימה אל מעבר ההרים הנישא ברכס האטלס הגבוה טיזן טישקה (2,260 מ'). משם נגלוש מערבה לעיר האדומה רבת ההפתעות – מראקש. בהתאם לשעת ההגעה לעיר ניסע לכיכר הג'מע אל-פנא אליה נקבצים מידי ערב המוני אדם, כדי למכור ולסחור. נשתלב בתיאטרון הרחוב הלא מבוים המרשים ביותר בעולם. לינה במראקש.

יום 9 : מראקש

את היום נקדיש לאתריה העיקריים של מראקש: מסגד הכתוביה- מסגד מרשים שנבנה בשנת 1158 ע"י עבד אלומין, כדי לפאר את שלטונם של המואחידון. המינרט המפואר נשקף מכל עבר במראקש ומתנשא לגובה 77 מ'. נערוך סיור בקסבה (הגרעין הראשוני של העיר). נעקוב אחר התפתחותה האורבנית של העיר, מה"מדינה" (העיר העתיקה) משלהי המאה ה-11 ועד לעיר החדשה "גליז" שתוכננה ע"י הצרפתים. נתעכב בשוק הגדול ונערוך היכרות עם בעלי מלאכה מסורתיים: רוקעי נחושת, בורסקאים, נפחים, קדרים, צורפים, אומני גילוף ורוקחי תבלינים. נבקר במלאח היהודי: בבתי הכנסת, בסמטאות הצרות נציץ לתוך החצרות פנימיות הנסתרות מעין חיצונית. לינה במראקש.

יום 10 : מראקש – קזבלנקה – תל אביב
לאחר ארוחת הבוקר נעלה צפונה לקזבלנקה הישר לשדה התעופה הבינלאומי . טיסה לאירופה ומשם המשך טיסה לתל אביב.

לפרטים נוספים
כתבות בנושא סיור ההכנה למסע:
חלק א'
חלק ב'



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג