מסר מרגיע: אסתר רוט שחמורוב שוחררה מבית החולים לביתה

אחת הספורטאיות הגדולות של ישראל בכל הזמנים, שאושפזה לפני כשבועיים וזקוקה להשתלת כליה, תמשיך לקבל טיפול תרופתי בביתה ותעבור סדרת בדיקות, כך נמסר מבית החולים בילינסון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום ארכיון: באדיבות אסתר רוט-שחמורוב

אחת הספורטאיות הגדולות של ישראל בכל הזמנים, אתלטית אסתר רוט שחמורוב שוחררה אתמול (ראשון) לביתה מבית החולים בילינסון, כך נמסר מטעם דוברות בית החולים. כזכור, לפני כשבועיים אושפזה רוט שחמורוב בת ה-71 בעקבות דחייה של הכלייה שהושתלה בגופה לפני 14 שנים.

לפי בית החולים בילינסון: "רוט שחמורוב קיבלה טיפול בבית החולים והיא מקבלת את המשך הטיפול התרופתי בביתה. בהמשך היא תעבור סדרה של בדיקות במערך נפרולוגיה בהנהלת פרופ' רותי רחמימוב". ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות בבית החולים בילינסון אמר: "רוט שחמורוב הגיעה עם החמרה קשה בתפקוד הכליה על רקע דחיה חריפה. היא קיבלה בבית החולים טיפול תרופתי, אנחנו ממתינים לתוצאות בדיקות נוספות".

לאחר אשפוזה של רוט שחמורוב סיפר בנה, ירון רוט, כי אמו זקוקה להשתלת כליה נוספת כדי להציל את חייה: "אמי סובלת מאי ספיקת כליות חמורה, והיא זקוקה להשתלה חוזרת של כליה כדי להציל את חייה. אנחנו במשפחה סובלים ממחלה גנטית של כליות פוליציסטיות ולכן לצערנו אנחנו לא יכולים לתרום לה כליה. בשם משפחת רוט שחמורוב אני פונה לאזרחי ישראל ומבקש שיימצא תורם כליה לאמי אסתר רוט שחמורוב כדי שתוכל לחזור לחיים נורמליים ולתפקוד מלא".

אסתר רוט שחמורוב ובנה ירון | צילום: באדיבות המשפחה

רוט שחמורוב נחשבת לפורצת דרך באתלטיקה הישראלית ובעלת הישגים אדירים בזירה העולמית. במשחקים האולימפיים במונטריאול 1976 הייתה לישראלית הראשונה שהעפילה לגמר אולימפי, עם המקום השמיני בריצת 100 מטר משוכות וסיימה במקום השישי. באולימפיאדת מינכן 1972 הגיעה לשלב חצי הגמר ב-100 משוכות, אבל פרשה לפני שלב חצי הגמר עקב רצח י"א הספורטאים, בהם היה גם מאמנה עמיצור שפירא ז"ל.

היא זכתה בשש מדליות במשחקי אסיה, מהן חמש מזהב, וכן בשתי מדליות זהב באליפות אסיה באתלטיקה, יותר מכל ספורטאי או ספורטאית אחרת. היא החזיקה בשיאים ישראליים שהחזיקו עשרות שנים. שיאה האגדי ב-100 מטר החזיק 44 שנה, עד שנשבר לפני חמש שנים על ידי דיאנה ויסמן ב-2018, בערב בו גם היא נכחה באצטדיון וירדה לחבק את דיאנה בסיום. היא אף זכתה בפרס ישראל לספורט וחינוך גופני על פועלה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג