מנהרת רכיבת האופניים הראשונה בישראל נחנכה בטקס חגיגי

מנהרת כרם, שאורכה 2.1 קילומטר, היא חלק משביל סובב ירושלים ומחברת את השביל בין נחל רפאים לעמק מוצא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שביל רכיבה יחיד מסוגו באורך 42 ק"מ המקיף את עיר הבירה | צילום: אסי צרפתי

מנהרת כרם, מנהרת האופניים הראשונה בישראל נחנכה ביום שישי האחרון בירושלים והיא מציעה חוויית רכיבה וטיול ייחודיות, כמו גם לטובת תושבי העיר. הרכיבה במנהרה מתאימה גם לחובבים והותקנו בה אמצעי הבטיחות והבקרה המתקדמים ביותר. המנהרה היא חלק משביל סובב ירושלים, שביל רכיבה יחיד מסוגו באורך 42 ק"מ המקיף את עיר הבירה ומשלב את העיר ההיסטורית והעיר החדשה ברכיבה אחת. מנהרת כרם מחברת את השביל בין נחל רפאים בגן הלאומי הרי יהודה לעמק מוצא. הכניסה הדרומית למנהרה נמצאת בפארק רפאים, מתחת לעין לבן, והכניסה הצפונית ממוקמת בנחל עין כרם, בגן הלאומי עין כרם, כחצי קילומטר מצומת כרם.

מנהרת כרם נחפרה לראשונה בשנות ה-90, אז מטרתה הייתה העברת קו הביוב הראשי של תאגיד הגיחון לכיוון מפעל הטיהור בשורק הנמצא ממערב לעיר ומשמשת כיום כמנהרת תשתיות הכוללת גם את קו המים החמישי לירושלים של חברת מקורות. העבודות שנעשו כעת כוללות סלילת כביש, התקנת מפוחים והתקנת מערכות חשמל ובטיחות מתקדמות, כדי להפוך את המנהרה בטוחה למעבר הציבור בכל ימות השנה. מנהרת כרם בנוסף להיותה חלק משביל האופניים סובב ירושלים ופארק המסילה, מאפשרת גם גישה לאתרי בילוי ייחודיים ביניהם שכונת עין כרם הקסומה, גן החיות התנכי והאקווריום, מעינות הטבע ההיסטוריים עין לבן ובאתר עין חנייה של רשות הטבע והגנים.

"פרויקט מנהרת הכרם הוא כלי מרכזי למימוש החזון לשינוי תפיסת התחבורה ברחבי ירושלים", ציין משה לאון ראש עיריית ירושלים, "המנהרה החדשה, המתחברת לשביל סובב ירושלים הארוך, תצטרף לשבילי האופניים הקיימים בעיר ולאלו העתידים להיסלל בשכונותיה השונות, מתוך מטרה לעודד את השימוש באופניים בקרב תושביה ומבקריה ולקדם את מהפכת התחבורה הירוקה בעיר הבירה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג