ממדרשת שדה בוקר להר קטום נ.ג 588

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:חזי יצחק

פירוט המסלול:

נצא מהמדרשה ונרכב בדרך העפר החוצה את שדה צין ומובילה אל הלולים של קבוץ שדה בוקר. אחר נמשיך מזרחה ונטפס בדרך עפר המובילה לכיוון הר קטום הבולט בצורתו. בכניסה לדרך העפר למן ומיד לאחריו נזהה ערימת עפר ועל המדרון ממול שתי תעלות ניקוז המוליכות לבור מים, שמכסה ברזל חלוד ופחית מעידים שמישהוא עדיין עושה שימוש במים.
(תחילת מרץ 2000 הבור היה חרב) . הדרך ממשיכה ומתקרבת אל ההר.
למרגלות ההר נעזוב את הדרך ונמשיך ונרכב בשביל רחב המטפס להר מצפון.
את הקטע האחרון נטפס בהליכה. הר קטום שגובהו כגובה הר תבור הוא הר משאר טיפוסי באזור, ששכבת סלעי צור קשים מגינים על ראשו מפני סחיפה.
מכאן תצפית יפה אל שדה צין, רכס חלוקים והר בוקר. מזרחה המשך רכס חתירה שאנו למעשה נמצאים בשיפוליו המערביים.
ההמשך הוא בשביל הליכה לא מסומן, בכיוון כללי דרום מזרח כאשר
המטרה היא לנוע על קו השלוחה מבלי לרדת אל הואדיות שמשני הצדדים, המשימה אפשרית עם מעט מאמץ. זהו קטע רכיבה יפה בנוף אופייני של רמת נגב, שבסופו נתחבר אל דרך העפר המגיעה מהר צרור.
נמשיך ימינה עם הדרך שחוצה מספר ואדיות ואשר מזמנת לנו תצפיות
יפות אל מצוק הצינים ורמת עבדת שהחרוט הקטום של חוד עקב בולט על קו האופק. נקודת תצפית יפה במיוחד היא מעל הר צרור. מכאן המרחק למדרשה הוא 4.5 ק"מ וניתן לבקר באתר הפיסול הסביבתי של הפסל עזרא אוריון, ולהתבונן שוב אל נוף הבתרונות היפה של נחל צין.

המסלול, התמונות והמפה באדיבות חזי יצחק רוכב אופניים מדופלם מאתר
"באופן אחר"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג