מכתב לרוכבי האופניים מאת ראש אגף התנועה במשטרה

בתקופה האחרונה אנו עדים לפעילות רבה, שיתופי פעולה וניסיונות אין ספור לשיפור בטיחותם של רוכבי האופניים על כבישי ישראל. כחלק מהפעילות מצורף מכתב של מכתב לרוכבי האופניים מאת ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ברונו שטיין, הממוען לרוכבי האופניים בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בתקופה האחרונה אנו עדים לפעילות רבה, שיתופי פעולה וניסיונות אין ספור לשיפור בטיחותם של רוכבי האופניים על כבישי ישראל. כחלק מהפעילות מצורף מכתב של מכתב לרוכבי האופניים מאת ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ברונו שטיין, הממוען לרוכבי האופניים בישראל

מאת:ניצב ברונו שטיין, ראש אגף התנועה במשטרה


רוכבים יקרים

ספורט רכיבת האופניים צובר תאוצה בשנים האחרונות ומספר הרוכבים בצידי הכבישים גדל בהתמדה.
אגף התנועה של משטרת ישראל זיהה את התופעה ונמצא בקשר קבוע עם עמותות רוכבי האופניים השונות אם לצורך ליווי ואבטחת מרוצים ומסעות ואם לצורך פעילות האכיפה השגרתית אל מול הרוכבים והנהגים.
לאחרונה מינה מפכ"ל המשטרה צוות לבדיקת הנושא וכחלק מפעילותו המליץ הצוות על ביצוע פיילוט "מתחם רכיבה מועדף" לרוכבי האופניים בשבתות – מתחם בו תהיה נוכחות משטרתית מוגברת ויבוצעו פעולות נוספות לרווחת הרוכבים. הצוות פועל בשיתוף פעולה מול אנשי משרד התחבורה, מע"צ וכמובן איגודי ונציגי הרוכבים.
במסגרת הפעילות המשטרתית נועד מפכ"ל המשטרה יחד עם ר' אגף התנועה ואנשי הצוות עם אלוף ה"טור דה פראנס"- אלברטו קונטדור במטרה להעצים את המודעות לנושא מצד המשטרה והרוכבים כאחד.
שוטרי אגף התנועה הונחו על ידי למתן תשומת לב מיוחדת לרוכבי האופניים ולאזורי הרכיבה, וזאת ע"מ להעלות ככל הניתן את בטיחות הרכיבה.
אנו מתכוונים להמשיך בפעילות שתכלול נוכחות ופיקוח, קידום שינויי חקיקה נדרשים, שיתוף פעולה מול גורמים נוספים ופעולות נוספות, כל זאת ע"מ לאפשר לרוכבים לרכב בצורה הבטוחה והמהנה ביותר.
יחד עם זאת, מכלול הפעילויות המשטרתיות אינו יכול להצליח ללא שיתוף פעולה מצדכם, הרוכבים.
מכיוון שרוכבי האופניים נעים בצידי הכביש בסמוך למכוניות הנעות מהר יותר מהם, עליהם לנקוט במגוון אמצעי זהירות שיפחיתו את הסיכון הנובע מהפרשי המהירויות והמסה בין האופניים לכלי הרכב:
א. נראות ובולטות: מומלץ להצטייד בביגוד זוהר ובולט, בצירוף מחזירי אור ו"נצנצים".
ב. שיפור זמן התגובה והראיה ההיקפית- התקנת מראות ייעודיות (על הקסדה או על הכידון)
ג. רכיבה בטוחה:
1) רכיבה בימין הדרך
2) רכיבה בטור בדרך צרה
3) אי רכיבה על כבישים מהירים
4) הימנעות מרכיבה בקטעי כביש ללא שול
5) ציות לרמזורים ותמרורים כחוק
6) התחשבות במשתמשי הדרך האחרים
ד. שימוש ברכב מלווה: שימוש מושכל ברכב, סימונו, המנעות מהפרעה לתנועה או הפתעת הנהגים, נהיגה כחוק (בדגש על חגירת חגורות בטיחות ואי שימוש בטלפון נייד).

רוכבים זכרו, שוטרי התנועה נמצאים בכבישים למענכם, יחד עם זאת, הם הונחו על ידי לנקוט באמצעים הנדרשים כנגד רוכבים שיסכנו את עצמם או את משתמשי הדרך האחרים.
אני מאמין שפעילותנו המשותפת יכולה לסייע בהפחתת הסיכון ולאפשר רכיבה מהנה יותר.
רכבו בזהירות!

בברכה,
ברונו שטיין, ניצב
ראש אגף התנועה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג