מו פארח ירוץ במרתון לונדון: "2023 תהיה כנראה השנה האחרונה בקריירה שלי"

בגיל 40 ואחרי שחזר מפציעה, הרץ האגדי ינסה להשיג ניצחון ראשון בקריירה במרתון הביתי, רגע לפני שיתלה את הנעליים: "אשמח לרוץ פעם אחרונה כאן בבית, אנחנו נמצאים בדרך לסוף הקריירה שלי". וגם: האם ינסה להיכנס לנבחרת לאליפות העולם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מו פארח. ניסיון אחרון מול הקהל הביתי | צילום: Shutterstock

מו פארח, הרץ הבריטי יליד סומליה שקיבל ב-2016 תואר אבירות, הודיע אתמול (שלישי) כי ייקח חלק במרתון לונדון בחודש אפריל הקרוב כדי לתת לעצמו הזדמנות נוספת לזכות במקום הראשון במגרש הביתי שלו, בפעם הראשונה בקריירה.

פארח, שיהיה בן 40 בחודש הבא, לא שלל את האפשרות שיתחרה עבור בריטניה באליפות העולם בקיץ, בהנחה שיוכל לשמור על כושרו ובעיקר להימנע מהפציעות שהיו מנת חלקו בשנים האחרונות בקריירה שלו. "אני כבר לא צעיר ואין לי את האפשרות להמשיך ולהתחרות אם אני לא בכושר המתאים", סיפר פארח לתקשורת הבריטית, "מבחינתי אשמח לרוץ פעם אחרונה כאן בבית, ואני באמת חושב שאנחנו נמצאים בדרך לסוף הקריירה שלי".

בתשובה לשאלה האם מרתון לונדון יהיה המרוץ האחרון שבו יתחרה השיב פארח: "מי יודע? למען האמת הכל תלוי בגוף שלי. כמו שתמיד אמרתי, הייתה לי קריירה מדהימה, ולקחת חלק במרתון לונדון זה עניין רציני. אני מאוד מתרגש מכך".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by TCS London Marathon (@londonmarathon)

פארח התחרה בעבר במרתון לונדון בשלושה מועדים שונים, כשהמקום הגבוה ביותר שבו סיים היה המקום השלישי בשנת 2018. מדובר באותה שנה שבה הוא זכה במקום הראשון במרתון שיקגו עם שיא בריטי חדש של 2:05:11 שעות.

בשנים האחרונות פארח, שנחשב לאחד מגדולי הרצים בעולם ולרץ הבריטי הגדול בכל הזמנים, התחרה לסירוגין ואף הפסיד באופן מפתיע לחברו אליס קרוס בחודש מאי האחרון. אבל פארח עצמו מרגיש שמרתון לונדון הקרוב הוא ההזדמנות עבורו להראות שיש לו עוד מה להציע, במיוחד לאור העובדה שהוא נאלץ לפרוש מהתחרות בשנה שעברה בשל פציעה בירך.

"בשנה שעברה נאלצתי לא לרוץ ולראות את השותף שלי לאימונים, באשיר עבדי, מסיים במקום השלישי", תיאר פארח שחזר לרוץ בחודש דצמבר האחרון, "עברנו כמעט את כל האימונים יחד. עכשיו, אחרי שנאלצתי לשבת בצד בשנה שעברה, אני רוצה לתת לעצמי הזדמנות נוספת כדי לראות מה אני יכול להוציא מעצמי".

"אחרי שנאלצתי לשבת בצד בשנה שעברה, אני רוצה לתת לעצמי הזדמנות נוספת כדי לראות מה אני יכול להוציא מעצמי" | צילום: Shutterstock

פארח, אלוף אולימפי פעמיים ברציפות (לונדון 2012 וריו 2016) בריצת 5,000 מטרים ו-10,000 מטרים, בעל שש מדליות זהב מאליפויות עולם ואלוף אירופה 5 פעמים בריצות 5,000 ו-10,000 מטרים, לא פסל על הסף את האפשרות ללבוש שוב את הגופייה של ארצו.

"אני לא מתכוון להגיע שוב לאולימפיאדה", הודה פארח, "2023 תהיה כנראה השנה האחרונה בקריירה שלי. אבל אם לקראת סיום השנה אהיה בכושר המתאים, ויבחרו בי לייצג את המדינה, לא אדחה זאת לעולם. מה שמניע אותי זו האהבה למה שאני עושה. היה לי קשה בשלוש השנים האחרונות עם כל הפציעות שסבלתי, אבל כשאני רץ מצב הרוח שלי משתנה והופך לטוב. היתה לי קריירה מדהימה, ואני גאה מאוד במה שהשגתי. לא נותר לי עוד מה להוכיח".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג