מועדון רכיבה חדש בישראל

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:איגוד האופניים




פרוייקט אופניים לכולם ממשיך ליצור כותרות מרעננות. השבוע נחנך מועדון האופניים של המגזר הבדואי בדרום הארץ. שיתוף פעולה מקורי ויוצא דופן בין איגוד האופניים ומועצת אבו בסמה פתחו את מועדון האופניים הראשון במגזר הבדואי






סובב נגב 2008 צלם: אמיר כהן


השבוע, לאחר מאמצים של מספר חודשים מצד מועצת אבו בסמה ואיגוד האופניים בישראל נפתח מועדון האופניים הראשון במגזר הבדואי. המועדון שנפתח ביישוב אבו קרינאת הסמוך לבאר שבע הנו חלק מתוכנית "אופניים לכולם" של איגוד האופניים ומטרתו היא להנחיל ערכים וחינוך לילדים ולנערים תוך כדי הנאה מעיסוק באופניים.

"היום עשינו צעד גדול בדרך להנחלת תרבות האופניים בפני כל ילד ונער ובדרך להקמת מועדוני אופניים בכל רחבי הארץ. שיתוף הפעולה בין איגוד האופניים למועצת אבו בסמה הוכיח את עצמו והראה כי הכל אפשרי. אני מאחל ומקווה שנמשיך בתנופת ההקמה של עוד מועדונים במקומות נוספים", אמר אייל הרשטיק, מנהל פרויקט אופניים לכולם.

במסגרת המאמצים לפתיחת המועדון, ניתנה על ידי איגוד האופניים מלגת לימודים לקורס מדריכי אופניים לאמיר אלהוושלה, משבט אלהוושלה הסמוך לדימונה, שלמד בקורס במשך 7 חודשים ומוסמך בימים אלה כמדריך אופניים. כמו כן גויס לתהליך יוסי לוין, סטודנט לתואר שני ללימודי המזרח התיכון ורוכב אופניים על מנת ללוות את המועדון בכל תהליך ההקמה שלו. יוסי ביחד עם אמיר הרכיבו את 15 זוגות האופניים שנתרמו על ידי חברת "נביעות" ועבדו בשיתוף פעולה יחד עם עודה, מנהל בית הספר האזורי, על תהליך קבלת ובחירת הילדים.

במפגש הראשון, שאליו הגיעו כ-15 חניכים משכבת כיתה ח', נעשתה היכרות בין המדריכים לנערים, הועבר לילדים מידע על חשיבות הקסדה, הוסבר להם מה הכוונה הכללית במועדון אופניים ומהן הפעילויות וכמו כן תרגלו הילדים התחלת רכיבה ועצירה נכונה של האופניים.

"מהלך פתיחת המועדון הראשון במגזר הבדואי הנו מהלך חשוב מאין כמותו. אנו מקווים לראות הרבה ילדים ונערים שייקחו חלק בפעילות שיכולה להוות בשבילם מנוף חברתי מדהים. שילוב האופניים ככלי תחבורה אצל הבדואים יכול לקשר ילדים ונערים רבים עם חבריהם. אנו מקווים כי בקרוב נפתח בשיתוף עם איגוד האופניים מועדון נוסף ביישוב אבו כף שגם שם הגענו להבנות בנוגע לפתיחת מועדון", אמר ד"ר אהרל'ה זוהר ממועצת אבו בסמה, אחד מהיוזמים הראשיים למהלך.

טל חורש – בלית מאגף הרווחה במועצת אבו בסמה אמרה, "פתיחת המועדון והפעילות הנם אמצעי נוסף וייחודי בטיפול בילדים ונוער בסיכון הנמצאים במגזר זה באחוזים גבוהים. אנחנו, ובשיתוף איגוד האופניים, נעשה כמיטב יכולתנו בכדי לממש את הפוטנציאל הטמון באהבה של הילדים לאופניים ביחד עם דרך טיפולית וחינוכית במסגרת המועדון".

על יוזמה זו אומרים בערבית: סחטיין ווא אלף מברוק!

אבו בסמה (בעברית "אבי החיוך) היא מועצה אזורית במחוז הדרום, המאגדת 10 כפרים ערביים, 6 מתוכם כפרים בדואים. המועצה הוקמה בשנת 2005, והקמתה היוותה הכרה בכפרים שבשטחה – שהיו עד אותה עת בלתי מוכרים. (אתר ויקפדיה)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג