מה באמת חשוב לרוכבי האופניים בגוש דן?

את התשובה לשאלה ינסו לגבש רוכבי אופניים והנהלת פארק אריאל שרון הסוללת מסלול רכיבה אתגרי בפארק. הנהלת הפארק תקיים ביום שישי מפגש פתוח עם רוכבי אופניים על מנת לשמוע את המלצותיהם בתכנון מסלולי הרכיבה בפארק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


את התשובה לשאלה ינסו לגבש רוכבי אופניים והנהלת פארק אריאל שרון הסוללת מסלול רכיבה אתגרי בפארק. הנהלת הפארק תקיים ביום שישי מפגש פתוח עם רוכבי אופניים על מנת לשמוע את המלצותיהם בתכנון מסלולי הרכיבה בפארק

מאת:שוונג תקשורת


במסגרת תכנון פארק אריאל שרון, מתוכננים גם מסלול אופניים המיועד לרכיבה אתגרית. במסגרת פיתוח הפארק תשתנה הטופוגרפיה משטח מישורי לשטח עם טרסות בשולי הפארק ועמק לאורך נחל איילון, עם זאת מתוכננים שבילי אופנים שיתאימו לרכיבה משפחתית מחד ולחובבי רכיבה אתגרית – ספורטיבית מאידך. דני שטרנברג, מנכ"ל החברה הממשלתית פארק אריאל שרון אומר, "הפארק מוקם על פי עקרונות סביבתיים ולכן יהיה לאופניים מקום מרכזי באמצעי התנועה שבו. מערכות שבילי האופניים יתחברו עם מערכות שבילי הרכיבה בערים הסובבות את הפארק".

ביום שישי הקרוב (1.5.2009), פארק אריאל שרון יקיים מפגש מיוחד לרוכבי אופנים מתל אביב יפו, חולון, אזור, גבעתיים, רמת גן, בני ברק ואור יהודה להיות חלק מהליך "שיתוף ציבור בתכנון הפארק".

"אנחנו מעוניינים לשמוע מרוכבי האופניים כיצד ירצו לחוות את מערכת שבילי הרכיבה בפארק, כיצד הם מעדיפים את תחנות המנוחה, מה יעשה את הרכיבה האתגרית למעניינת ומושכת עבורם להגיע למקום, וממה רצוי להימנע בעת הקמת המערכת למען רוכבי האופניים", בנוסף ציין שטרנברג כי "הפארק מוקם על פי עקרונות סביבתיים ולכן יהיה לאופניים מקום מרכזי באמצעי התנועה שבו. מערכות שבילי האופניים יתחברו עם מערכות שבילי הרכיבה בערים הסובבות את הפארק."

לבוקר המפגש מתוכנן סיור אופניים ברחבי הפארק, בשבילים הקיימים. לאחריו ייערך מפגש עם מנכ"ל החברה הממשלתית המנהלת את הפארק, מר דני שטרנברג, ועם אדריכלית הנוף של הפארק, עליזה ברוידא. לבסוף, יתקיים דיון לקבלת משוב, רעיונות וצרכים של הרוכבים.

הנהלת הפארק מייחסת חשיבות רבה לשיתוף הציבור בתכנון. בחודשים האחרונים נערכת סדרת פגישות עם קבוצות אוכלוסיה שונות שמייצגות זוויות וצרכים שונים מהפארק, וזאת כדי להעשיר את תכנונו. עד עתה נערכו מפגשי שיתוף ציבור בתכנון עם תושבים בשכונות המקיפות את הפארק, עם חברי הפורום הירוק של תל אביב יפו והסביבה, ועם מועצת הנוער המחוזית. בנוסף מתוכננות פגישות עם קבוצת אנשים בעלי מוגבלויות ועם קבוצת חרדים.

פארק אריאל שרון נחשב לפרויקט הסביבתי הירוק הגדול בישראל, היוזמה הציונית-מודרנית צפויה להפוך את החצר האחורית של מטרופולין דן לריאה הירוקה ולחלון הראווה של המדינה. הפארק כולל 8000 דונם שטחים פתוחים ובתוכם גם שיקום הר הפסולת חירייה והפיכתו לפארק פתוח לציבור. למרגלות ההר מוקם פארק תעשיות מחזור כחלק מראיה כוללת לטיפול בבעיית הפסולת. תכנון ופיתוח הפארק נעשה בצורה משולבת: תכנון מפורט לפרויקטים ארוכי טווח בד בבד עם פעילות חינוכית ופרויקטים נקודתיים לרווחת הנופשים. כבר היום ניתן ליהנות בכמה אזורים משטחי הפארק המתוכנן ובכלל זאת משבילים לאופנים ולהולכי רגל לאורך נחל איילון, פינות פיקניק מוצלות ועוד.

רוכבים המעוניינים להשתתף במפגש מתבקשים לאשר השתתפותם עם גב’ סטלה אבידן
בטלפון: 2573475 052
 או בדוא"ל: [email protected]



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג