מדליית זהב אולימפית בת 104 שנה נמכרה ב-12,000 ד' במכירה פומבית

מדליה מהמשחקים האולימפיים באנטוורפן ב-1920, בה זכה השחיין האמריקאי פואה קאלוהה בשליחים, ולצידה חריטה אישית, הוצעה במכירה פומבית ונמכרה לאספן. כמה אתם הייתם מוכנים לשלם עליה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
המדליה לצידו של פואה קילוהה שזכה בה | תמונות: Wikimedia, Shutterstock

כמה הייתם מוכנים לשלם על מדליית זהב אולימפית היסטורית? מדליה כזו, מתחרויות השחייה במשחקים האולימפיים ב-1920, באנטוורפן, בלגיה, נמכרה לאחרונה במכירה פומבית תמורת 12,000 דולר.

לכתבות נוספות בנושא:
הליגה נפתחת באשדוד! כל הפרטים על ליגת המים הפתוחים של שוונג 2024
"גביע האביב יחזור לשער הנגב": על אירוע שהוא הרבה יותר מתחרות שחייה
פנומנלית: שיא עולם אדיר לסאמר מקינטוש ב-400 מעורב אישי

מדובר במדליה בה זכה השחיין האמריקאי פואה קאלוהה, כחלק מרביעיית השליחים האמריקאית ב-4X200 חופשי, אשר קבעה באותו משחה שיא עולם חדש של 10:04.4 דקות. יחד עם פואה (שזינק שני) שחו באותה רביעייה גם פרי מקגיליברי, נורמן רוס ודיוק קאהנאמוקו.

המדליה כוללת עיצוב כסף מצופה זהב, עם חריטה בה כתוב שמו של השחיין, המשחה, התאריך וכותרת המשחקים האולימפיים. היא נמכרה במכירה פומבית על ידי .Ingrid O'Neil Auctions Inc, חברה המתמחה במזכרות אולימפיות ומבצעת באופן תדיר מכירות פומביות כאלו.

מדליה אולימפית מאנטוורפן 1920 | צילום: Wikimedia

מדובר במוצר יחסית נדיר, שכן ב-1920 נערכו רק עשרה משחים בתחרויות השחייה האולימפיות, שבעה מהם לגברים ושלושה לנשים. זה היה משחה השליחים היחיד לגברים באותם משחקים אולימפיים והאמריקאים הקדימו אז את אוסטרליה ואת בריטניה. בסך הכל היו רק 162 תחרויות בכלל הענפים באותם משחקים, לעומת 329 תחרויות ב-32 ענפים שיהיו בפריז 2024. בשחייה בפריז ייערכו 35 משחים שונים, פי 3.5 מאשר לפני 104 שנים.

מכירה פומבית של מדליות אולימפיות אינה תופעה נדירה. מוקדם יותר השנה, מדליית זהב אולימפית בשחייה ממשחקי ברלין 1936 וארד ממשחקי אטלנטה 1996 נמכרו שתיהן במכירה פומבית בסכום כולל של כמעט 50,000 דולר על ידי חברה בשם RR Auction.

מדליית זהב נוספת מ-1936, מלווה בחתימה של השחיין ההולנדי רי מאסטנברוק, נמכרה ביותר מ-43,000 דולר.  בדרך כלל, בעוד שלכל המדליות האולימפיות ההיסטוריות יש ערך משמעותי במכירה פומבית, אלו שניתן לייחס לספורטאי מסוים, בפרט מפורסם, או לביצועים מסוימים, נמכרות בהרבה יותר, כפי שהיה במקרה של המכירה האחרונה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג