מבוא לניווט אופני הרים – פרק ראשון

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:ארז אזרחי




רכיבת ניווט באופני הרים תמיד היוותה אתגר לרוכבים. מידי שנה, ענף ספורט הניווט בעולם הופך פופולארי יותר ויותר. בישראל נרשמים כל סוף שבוע משתתפים רבים למסלולי ניווטים באזורי הארץ השונים. מידי שבוע, הרוכב ארז אזרחי יסביר כיצד מנווטים על גבי אופני הרים








ניווט באופני הרים אינו דורש טכניקות ניווט רבות כמו שנדרש מהנווטים הרגליים. בסך הכל צריך לבחור את ציר התנועה המהיר ביותר וקדימה לדרך, שתוליך אותנו לנקודת הציון המיוחלת. דוושנים טובים ללא ניסיון בניווט ספורטיבי ובקריאת מפה ימצאו עצמם עם סיום התחרות בתחתית הדירוג כשלפניהם נווטים בעלי יכולת דיווש בינונית למדי. המסקנה המתבקשת – בכדי לבסס את מקומך בראש הטבלה צריך לעשות הכרות עם ספורט הניווט שכולל: הכרות עם מפת הניווט הספורטיבי, הכרות עם מצפן הניווט הספורטיבי ומספר כללים לבחירת הציר המהיר ביותר. שימו לב, קריאת פינת ההדרכה ללא תרגול וצבירת ניסיון תשאיר אתכם בתחתית הטבלה, גם הפסקת אימוני הרכיבה תשאיר אתכם בתחתית הטבלה.

הכרת המפה

מפת הניווט הספורטיבית נותנת לנווט מידע בזמן תנועה, מידע שעליו לנתח בכדי לקבל החלטה לגבי בחירת ציר ההתקדמות שיביא אותו אל נקודת הציון בזמן הקצר ביותר. המפה נותנת לנווט מידע של מרחק, כיוון, עבירות, צורת השטח ופרטי נוף שייתקל בהם בדרכו.

המרחק מבוטא במפה באמצעות קנה מידה או בקיצור קנ"מ. קנה המידה מבטא פי כמה הוקטן תא השטח לגודלה של המפה. בדרך כלל קנ"מ של מפות ניווט ספורטיביות הוא 1:15,000 כלומר הקטנה של השטח פי 15,000 לגדלה של המפה. כך שכל ס"מ ע"ג המפה שווה ל – 150 מ´ בשטח.

מבחן: עליכם לעבור 8 ס"מ מנקודה 1 ל – 2, מה צריך להראות לכם מד המרחק על מנת שתפעילו את מערכת הבלמים שלכם? אם עניתם כי צריך לדעת מה הקנ"מ, אתם בכיוון הנכון תרתי משמע.

כיוון הצפון במפת ניווט ספורטיבית מסומן ע"י קווי אורך שיורדים מראש המפה (צפון) לתחתיתה (דרום). הצפנת המפה (ציפון עפ"י מילון אבן שושן) מאפשר לנו לקרוא את המפה בצורה הנכונה כך שתהיה תואמת לשטח. לכן, הכלל השני הכי חשוב בניווט ספורטיבי הוא הצפנת המפה וכמו שאנו קוראים עברית מימין לשמאל, אנגלית משמאל לימין וסינית מלמעלה למטה כך מפה יש לקרוא כשהיא פונה לצפון.

אתם ודאי תוהים לגבי הכלל הראשון בניווט ספורטיבי? אז, הכלל הראשון הוא סמוך על עצמך ולעולם אל תעקוב אחרי נווט אחר. לא בטוח שהוא מנווט טוב יותר, וגרוע מזה, לא בטוח שהוא שייך למסלול הניווט שלך.

מדריך ניווט – פרק שני



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג