לרוץ עם מטרה: "השתתפנו במרוץ 'ספרטן ביסט' וגייסנו 2.7 מיליון שקל לילדים חולי סרטן"

נבחרת ישראלית יצאה למרוץ המכשולים המפורסם שכולל לא פחות מ-30 מכשולים קשוחים ותוואי שטח הכולל עלייה של 1,730 מ', תוך שהיא מגייסת סכומי כסף גדולים לילדים חולי סרטן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אל עולם מרוצי המכשולים הגעתי לאחר שעסקתי שנים רבות בספורט אקסטרים, קרוספיט וריצה. לפני כעשור השתתפתי במרוץ מכשולים קטן בבן שמן ונדלקתי על הקונספט. חיפשתי מהי גולת הכותרת של מרוצי המכשולים בעולם ומצאתי את מרוץ המכשולים "טאף מאדר" (Tough Mudder) שנערך באנגליה.

ריצה במבנה בתחילת המרוץ | צילום: גילי חנוך

בפעם השנייה כשעשינו את המרוץ הזה, שמנו לב שרבים מן המשתתפים במרוץ רצים למען מטרה. האחד רץ לזכר חבר או קרוב משפחה ואחרים רצים על מנת לגייס תרומות. כשחזרתי לארץ החלטתי לאמץ את הקונספט וחיפשתי מטרה שלמענה כדאי לתרום. ילדים הם נושא קרוב מאוד לליבי והחלטתי לאתר עמותה המסייעת לילדים חולי סרטן. מצאתי חיבור לפעילות עמותת "גדולים מהחיים". יצרתי קשר עם מועדון מנהלי מערכות המידע C3 של "אנשים ומחשבים" וגיבשנו קונספט של הקמת נבחרת שתשתתף ב-Tough Mudder, כאשר על חברי הנבחרת תוטל המשימה לגייס תרומות למען "גדולים מהחיים" בנוסף לאימונים.

 הקמת נבחרת "טאף מאדר" למען "גדולים מהחיים" 

בשנה הראשונה עם הרכב של 14 אנשים גייסנו 120,000 שקל והרגשנו נהדר עם עצמנו. היוזמה הזו התרחבה עם השנים ופתחנו את ההשתתפות גם לאנשים מתחומים אחרים: אנשי הייטק, רופאים, משפטנים ועוד. משנה לשנה מספר המשתתפים בהכנות למרוץ ומערך גיוס התרומות גדל. בשנה שעברה גייסנו סכום של 1.6 מיליון שקל לטובת הקמת גן חלומות בב"ש, שני בישראל לאחר גן בכפר אז"ר. גן חלומות הוא גן המותאם לצרכים הייחודיים של ילדים המחלימים מסרטן.

נושאים שקים מעבר לנהר | צילום: גילי חנוך

כמה מלים על ה"טאף מאדר": זהו מרוץ המתקיים במספר מדינות בעולם. הוא נולד כמרוץ קבוצתי, המדגיש את עבודת הצוות והעזרה ההדדית (כיום יש גם מקצה תחרותי ליחידים). לאורך המסלול שאורכו 10 מייל (כ-16 ק"מ) נדרשים המשתתפים להתמודד עם 25 מכשולים דוגמת: צלילה בבריכת קרח, טיפוס קירות בזווית חדה, מעברי קיר, מכשולי מים ובוץ, מכשולי חשמל במתח נמוך, מכשולי נינג'ה ועוד.

איך מתכוננים לתחרות כזו? לאורך השנה משתתפים חברי הנבחרת במספר אימונים שבועיים הכוללים אימוני ריצה, ריצות ארוכות בסופ"ש, קרוספיט ועוד. אנו מצליחים להביא גם אנשים ללא כושר גופני ועם המון רצון להשתתף באימונים ובאתגר המסכם.

 שיא גיוסי תרומות ושינוי ברגע האחרון ל"ספרטן ביסט" 

לאחר שבשנה שעברה כאמור גייסנו 1.6 מיליון שקל ונאלצנו לוותר על מרוץ בחו"ל בשל הקורונה, התחלנו להיערך לקמפיין של 2021 והצבנו יעד תרומות מאתגר במיוחד – 2 מיליון שקל. את היעד הזה ניצחנו ובגדול עם היקף תרומות שהגיע לסכום שיא של לא פחות מ- 2.7 מיליון שקל. ולצד זה ביצעה הנבחרת גם פעילויות התנדבות שונות למען ילדים חולי סרטן ופרויקט מנטורינג במסגרתו מלווים חברי הנבחרת ילדים ונוער שהחלימו בסרטן ומסייעים להגשמת שאיפותיהם.

כשלושה שבועות לפני ה-Tough Mudder המתוכנן באנגליה, מדינת ישראל הודיעה על סגירת שערי אנגליה לישראלים. מה עושים? מחפשים תאריכים אחרים ותוך כדי חיפוש מוצאים פתרון, מרוץ ה"ספרטן ביסט" (Spartan Beast Morzine) שבאלפים הצרפתיים. פתרון מצוין לשעתו – גם מותר להיכנס למדינה וגם אין חובת בידוד בחזרה. בסיוע נטלי מאנשים ומחשבים התחלנו להזמין טיסות, מלונות ונרשמים למרוץ.

מכשול המאנקי בר | צילום: גילי חנוך

באמצע הדרך מדינת ישראל מודיעה כי ניאלץ לשהות שבוע בבידוד בחזרה. שינוי התאריך המקורי וחובת הבידוד מאלצים כמה וכמה חברי נבחרת לומר בצער שלא יוכלו להצטרף. זהו שלב לא פשוט עבורי לראות אנשים שהתאמנו ותרמו לאורך השנה נאלצים לוותר על גולת הכותרת אליה התכוננו. אחרים בנבחרת מביעים חשש כי מרוץ ה"ספרטן ביסט", נראה מרוץ קשוח בהרבה מן המרוץ אליו התכוננו.

 נערכים על קו הזינוק 

"ספרטן ביסט" הוא אחד מתוך כמה מסלולי מרוץ המכשולים של ספרטן. הוא כולל 21 ק"מ, 30 מכשולים קשוחים ותוואי שטח הכולל עלייה של 1,730 מטר וירידה לא פחות פשוטה. לא הצלחת לעבור את אחד המכשולים? רד ל- 30 ברפיז (סמוך קום).

לאחר נחיתה במילאנו והגעה לעיירה מורזין אני עומד עם נטלי גבאי, המפיקה שלנו בתור לקבל את ערכות ההשתתפות של הנבחרת, כשלפנינו ומאחורינו צעירים וצעירות חסונים סטייל אפולו, גוליית, רוקי בלבואה… נטלי שואלת אותי אם אנחנו בתור הנכון? חייכתי ואמרתי לה שלהם יש את הכוח האישי המדהים והסבולת אבל אין להם את הכוח של הקבוצה והמורל המיוחד שלנו, זה סוד הכוח שלנו שבנינו יחד במהלך 8 חודשי אימון וגיבוש.

על פיסגת ה-Pointe De Nyon עם דגל ישראל | צילום: עידית ג'וס

בבוקר המרוץ אנו צועדים לכיוון מתחם הזינוק לבושים בחולצת נבחרת צהובה ובנדנות. לאחר כמה תמונות נבחרת אנו ניגשים לעמוד על קו הזינוק. אך לא כל כך בקלות: לפני כן יש קיר שצריך לעבור. חלק מחברי הקבוצה נעזרים בסולם גנבים של חבריהם וחלק מזנקים ועוברים. מגיעים לקו הזינוק עצמו והמזניק מעביר כמה תרגילי חימום ותוך כדי מספר על הנבחרת שהגיעה מישראל לאחר שתרמה סכום גדול לילדים חולי סרטן. האות ניתנת ואנו מזנקים.

כאן המקום לציין את המבנה שלנו כקבוצה, אשר נועד לסייע לחברי הקבוצה לעבור את המכשולים ולוודא שאף אחד לא נשכח בדרך. ראשון – אנוכי הקפטן, מאחוריי שני מ"פים שצריכים לדאוג לשני הצוותים שנמצאים מאחוריהם. כל צוות אחראי לסייע לחברים בצוות לצלוח את המכשולים וגם לוודא שכולם חשים בטוב. בסוף נמצאים המאספים שמוודאים שאף אחד לא נשאר מאחוריהם.

סחיבת בולי עץ | צילום: עידית ג'וס

מתחילים בריצה ביער, חוצים מכשולי מים, הנעליים והגרביים מתרטבות (מזל ששמנו וזלין בין אצבעות הרגל – זה יסייע מאוד בהמשך). מגיעים למכשול ראשון – 3 מעברי קיר – מלמעלה, מלמטה ודרך הקיר. ממשיכים למכשול הבא – הליכה רוחבית על קיר. על מנת שלא ניפול חברי הנבחרת מאבטחים את הצעידה של חבריהם. ממשיכים הלאה – זחילה מתחת לגדרות תיל. מכאן למכשול הבא – מעמיסים שקים כבדים על הכתף (הבנים 22 ק"ג, הבנות כ- 18 ק"ג) ורצים לאורך כ-800 מטר, כולל מעבר נהר.

מניחים את השקים בחזרה וניצבים בפנים טיפוס בקיר משופע עם חבל. חלקנו עוברים מהר מאוד לצד השני ומסייעים לאחרים לטפס. המכשול הבא – הרמת כדור אבן במשקל של כ-50 ק"ג בשתי הידיים. זהו השלב שבו הגב כבר מתחיל להרגיש את המאמץ. מי שמוותר – יורד לברפיז. מגיעים חזרה קרוב לנקודת ההתחלה ומטפסים על פירמידת רשת גבוהה, לאחריה זורקים חיצים לעבר מטרה. פספסת? רד לברפיז.

מכאן מטפסים על רשת בגובה של כ-30 מטר ומגיעים לתחנת סחיבת חביות ברחבי העיר. עוד מכשול קיר, עוד מכשול "מאנקי בר" ואנו יוצאים שוב אל תוך היער, הפעם בצד השני של העיר. צועדים מאות מטרים במעלה נחל שוצף ומגיעים למפל מדהים אותו אנו מטפסים על גבי רשת טיפוס. סיימנו את השלב הזה ועברנו למכשול הגדול מכולם – עלייה חדה וארוכה אל עבר פסגת ההר הגבוה ביותר באזור שנקרא Pointe De Nyon. במשך מספר שעות אנו מטפסים אחד אחרי השני אל הפסגה. הדופק מתחיל לעלות וזה השלב לעידוד וסיוע קבוצתי לאלו המתקשים. מגיעים לפסגה, נחים, מצטלמים, מניפים דגל ישראל וניגשים עכשיו לירידה. גם היא לא פשוטה.

המכשול האחרון בדרך אל קו הסיום | צילום: גילי חנוך

שרירי הארבע ראשי והברכיים עובדים שעות נוספות. משם אנו מגיעים לאגם מי שלגים יפהפה שבו אנו נדרשים לשאת בול עץ על הכתפיים, להעבירו את האגם ולהחזירו.

ממשיכים לעוד תחנת סחיבת אבן כבדה, עוד טיפוס קיר ומשם עוד עליה קשוחה. ממשיכים בריצה ומתחילים להרגיש את הסוף. השעון שלי מראה 18 ק"מ, כלומר עוד 3 ק"מ לסיום, אנו בירידה לאחר הפסגה והכל נראה דבש. ואז…שלט קטן ובו כתוב – 10 ק"מ לסיום. אני בטוח שלא טעינו בדרך (למרות שאני שומע רחשים בקרב חברי הנבחרת שטעינו).

המרשל הראשונה מסבירה לנו שככה זה ב"ספרטן ביסט", יש הפתעות וזה "בונוס" שקיבלנו. מסתבר שלמארגני הספרטן היצירתיים יש את הזכות להאריך את המסלול כאוות נפשם, עוד מכשול מנטלי בדרך. אבל הגיבורים שלנו לא מוותרים וממשיכים בדרך, יורדים חזרה אל עבר העיירה מורזין. באחד ממתקני הנינג'ה בדרך נוחת אחד מחברי הנבחרת לא טוב ונוקע את הקרסול. כיוון שהוא רוצה להמשיך הוא זוכה לסיוע מכמה בנות עם הרבה כוחות ולאחר מכן עוברים לנוהל נשיאת פצוע על ידי הבנים.

 לקראת קו סיום 

עם הכניסה לעיירה אנו עוברים עוד כמה מכשולי משקל, נינג'ה ומכשולי קיר קשוחים שחייבים לעבור. אנחנו די עייפים ורעבים. לאחר הקיר האחרון ניצב בפנינו המכשול האחרון – דילוג מעל אש בוערת אל עבר קו הסיום.

עם המדליות בסיום | צילום: גילי חנוך

25 חברי נבחרת מסיימים את המשימה, עייפים אך אלופים עם המדליה הנושאת את לוגו התחרות – לוחם יווני על צווארם. עשינו את זה. נבחרת Tough Mudder למען גדולים מהחיים 2021 שברה את שיא התרומות השנתי וגם את שיא האתגר של ה-Spartan Beast הקשוח (+בונוסים שנוספו בדרך) אליו לא נערכו בזכות השקעה, היערכות ובעיקר בזכות נחישות, כוח רצון ותמיכה הדדית בין חברי הצוות.

הנבחרת לא תפסיק לרוץ עד אשר יקומו גני חלומות נגישים לכל ילד וילדה חולים בסרטן בישראל. אם גם אתם חושבים שהנכם מתאימים להימנות על נבחרת 2022 ולסייע למען מטרה נעלה זו? שילחו לנו הודעה בדף הפייסבוק Tough Mudders for Larger Than Life


אלון כהן | קפטן נבחרת "טאף מאדר" למען גדולים מהחיים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג