לרוץ בשטח בין יקבים

מחקר שנערך בארה"ב מגלה, שמרכיב מסוים ביין אדום מאפשר לרוץ מהר יותר ולחיות זמן רב יותר. "זה כמו להחליף מנוע זולל ומזהם במנוע יעיל ונקי יותר," אומר ד"ר רווסין התומך במחקר 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מחקר שנערך בארה"ב מגלה, שמרכיב מסוים ביין אדום מאפשר לרוץ מהר יותר ולחיות זמן רב יותר. "זה כמו להחליף מנוע זולל ומזהם במנוע יעיל ונקי יותר," אומר ד"ר רווסין התומך במחקר 

מאת:Ritterview


מאמר שפורסם בוול סטריט ג'ורנל מספק עוד פרט מעניין לרוכבי אופניים ורצים, מרכיב ה- Resveratrol – (רסברטרול, תרכובת טבעית המיוצרת במינים רבים של צמחים כמו ענבים, תות עץ, אוכמניות ועוד, ומצויה גם ביין). המרכיב הפעיל הגדיל את היכולת של העכברים לרוץ הרבה יותר, ככל הנראה על ידי הגברת היווצרות של מיטוכונדריה חדשות – אברונים הנמצאים בציטופלזמה של התא ואחראים על הפקת האנרגיה התאית באמצעות תהליכים מטבוליים.


שותים במרתון בורדו / צילום: marathondumedoc

ד"ר סינקלייר אשר תומך במחקר אומר שמרכיב הרסברטרול מחקה את ההשפעות של CR (צמצום קלוריות). אחת התוצאות הבולטות ביותר במחקר הייתה כאשר העכברים "השתויים" יצרו יתרון דרמטי בריצה על פניהם של העכברים האחרים. ככל שהעכברים יצטיידו במרכיב הרסברטול הם הראו סימנים של עליזות ונמרצות.

לאחר שנה של ניסוי ומחקר עם עכברים בגיל בוגר (אורך חייהם של מכרסמים נע בין שנתיים לשלוש שנים) גילו החוקרים שכוח הסבולת של אותם עכברים הוכפל לעומת עמיתיהם.

במחקר דומה שנערך על ידי מדענים איטלקים דווח על חוזק דומה בדגים בוגרים שטופלו באותו מרכיב, אשר הגדיל את תוחלת החיים של הדגים ב- 50%. מחקר אחר שנעשה על ידי קבוצת חוקרים שעדיין לא פרסמה את תוצאותיה ראו את אותה תופעה בעכברים שטופלו במינונים גבוהים יותר של המרכיב.
המחקרים שנעשו על ידי קבוצתו של ד"ר סינקלייר ואחרים מציעים סיבה אחת מדוע הדבר מתרחש: מרכיב הרסברטול ותרכובות אחרות מעוררות אנזים הנקרא SIRT1 שיוצר מיטוכונדריה חדשה – דינמות זעירות בתוך התאים עוברות תהליך חיבוץ של אנרגיה עבור כל דבר, החל מתנועת השרירים ועד שליחת אותות בין תאי עצב. "לחשוב שצמצום קלוריות (CR) יכולות לעשות את אותו דבר," אומר ד"ר אריק רווסין (Ravussin) בעל סמכות רפואית ב- CR במכון המחקר הרפואי פנינגטון, שבמדינת לואיזיאנה, ויועץ בנושא אנזימים.

ד"ר רווסין (Ravussin) מוסיף כי המיטוכונדריה החדשות פולטות פחות "רדיקלים חופשיים" (מולקולות שפעילותן על ה- DNA גורמות להזדקנות) מאשר המיטוכונדריה הישנות שהן החליפו. "זה כמו להחליף מנוע זולל ומזהם במנוע יעיל ונקי יותר," הוא אומר.

למאמר הוול סטריט ג'ורנל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג