למה להתחיל את הדיאטה דווקא בפסח

בניגוד למה שרובנו חושבים, דווקא החגים הם הזמן האידיאלי להתחיל בתהליך ירידה במשקל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בניגוד למה שרובנו חושבים, דווקא החגים הם הזמן האידיאלי להתחיל בתהליך ירידה במשקל

מאת:נטעחן ליבנה


את רוצה לרדת במשקל. כל החורף דיברת על זה עם כל מי שהסכים לשמוע: "הקיץ הזה אני אחזור לביקיני של לפני הלידה".

אבל עכשיו שהקיץ כבר בפתח את מוצאת את עצמך אומרת, נו לא נורא אני אתחיל אחרי החג. כמו כל דבר בחיים אפשר לדחות את ההתחלה עד אין סוף. נצלי את תקופת החגים והכניסי קצת סדר וארגון לחייך, וכך לא רק שתעברי את פסח בשלום (מבלי לעלות במשקל), אלא גם תצליחי להשיל מהמשקל העודף.


"במשך שבוע את יכולה להשיל קילוגרם שלם ממשקלך"
צילום: Hopalongsdad / Lynn Hill



זכרי דבר אחד- במשך שבוע את יכולה להשיל קילוגרם שלם ממשקלך. זה אומר להגיע לערב החג השני פחות קילו במשקל. מצד שני, במשך שבוע, את יכולה גם לעלות שלושה עד ארבעה קילו אשר הוא הממוצע לעליה במשקל בתקופות החגים בישראל. באיזה צד את בוחרת להיות?

מוטיבציה- מרבית החגים מלווים במפגשים משפחתיים. פתאום פוגשים את כל המשפחה המורחבת. גם את הדודה שהגיעה עכשיו מחו"ל, זו שלא ראית כבר שנה שלמה. דמייני לעצמך איזה כיף יהיה לקבל מחמאות מכל הסובבים אותך. דמייני איך כולם משבחים אותך ומחמיאים לך על ההישגים שהשגת. נכון, זה לא יקרה בערב החג השני, אבל אם תתחילי כבר עכשיו, בחג השבועות יראו תוצאות. עד ראש השנה תוכלי להגיע לגזרה שעליה חלמת להגיע או אליה שאפת לחזור.

ציידו את הבית מבעוד מועד-  אם את נמנית עם מרבית עם ישראל ואינך אוכלת חמץ בפסח, עליך להכין את ביתך מראש לכך. כל מצה רגילה שווה לכשלוש פרוסות לחם רגיל.


כל מצה שווה לכשלוש פרוסות לחם רגיל


ציידי את הבית במצות קלות מחיטה מלאה
(כל מצה שווה לפרוסת לחם רגיל). הצטיידי בפריכיות אורז. המירי את הלחם הרגיל שלך במצה קלה או בשתי פירכיות אורז. כך תמנעי מצריכת קלוריות עודפת ותצליחי לשמר את הרגלי האכילה שלך מבלי להכפיל או לשלש את צריכת הקלורית היומית שלך.

הוסיפו פעילות גופנית לשגרת חייכן-
מרביתנו יוצאות לחופשת פסח או עובדות רק חצי יום בחול המועד. נצלי את הימים הפנויים להתחיל לצעוד ברגל. רכשי מד צעדים והתחילי להקפיד על 10,000 צעדים ביום. אפשר לנצל את ימי האביב והחופש דווקא לביצוע פעילות גופנית שדחינו עד עכשיו.

תנו לעצמכם זריקת עידוד. קודם כל תתחילו במשהו. כל פעילות גופנית שתיהנו לבצע תהייה נפלא לימים אלו. אם תצליחו למצוא פעילות, שבאמת תיהנו ממנה, תוכלו בהמשך גם באמת להמשיך ולבצע אותה כחלק משגרת הימים העמוסים של יתר השנה.

ערב החג מגיע- אל תתרצו לעצמכם.
זה לא רק ערב אחד וזהו. זה מתחיל בערב החג ומלווה בארוחות רבות נוספות לאורך החג עצמו ולאורך חול המועד כולו.  אין כמו ארוחת חג ואם את מתארחת זה עוד יותר כיף- להגיע לארוחה שלא התאמצת בכלל להכין.

אל תתעצלי, בררי מראש מה הולכים להגיש בארוחה. אם אין בתפריט ירקות, או סלט בכלל, הציעי את להביא איתך סלט או ירקות בתנור.


התחילי את הארוחה באכילת ירקות


התחילי את הארוחה באכילת ירקות
שימלאו אותך ורק אז עברי לאכילת המנות האחרות שמוגשות. כך תאכלי יותר ירקות ופחות מנות עשירות בקלוריות.

קינוחים-וותרי על קינוח עשיר בשוקולד,
אגוזים ושמנות צמחיות או חלביות למינהן. העדיפי לקנח את הארוחה בקינוח דל קלוריות וטעים. כוס סלט פירות, ג'לי או סורבה הם רעיונות לקינוח טעים ודל יחסית בקלוריות.

נטעחן ליבנה– דיאטנית קלינית, B.Sc, יועצת תזונה ל קבוצות הליכה במרכז הספורט באוניברסיטת תל אביב: sports-center



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג