למה כדאי לכם לשתות בירה ללא אלכוהול לאחר אימון?

ספורטאים רבים בוחרים לשתות בירה ללא אלכוהול אחרי אימונים, לא רק בגלל הטעם הטעים אלא גם בגלל היתרונות הבריאותיים והעובדה כי משקה זה מתאים מאוד לספורטאים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כמה פעמים יצא לכם לסיים אימון, כשבאוטו ממתינה לכם צידנית עם בירה קרה וטעימה או להזמין בירה בבית קפה עם החברים? כמה פעמים יצא לכם להימנע משתיית בירה בערב כי היא מכילה אלכוהול ומלא קלוריות והמאמן הסביר שאלכוהול לפני אימון ארוך אינו בריא לגוף? אז יש לנו חדשות טובות עבורכם, אתם יכולים להמשיך לשתות את הבירה שלכם, עם אותו הטעם רק ללא אלכוהול ועם ערך קלורי נמוך בהרבה לעומת אחותה האלכוהולית, רק 21 קלוריות ל-100 מ"ל משקה. בירה ללא אלכוהול הוא טרנד עולמי חזק מאוד הצובר תאוצה ופופולריות, בעיקר בקרב ספורטאים ולכן במקומות רבים בעולם אפשר למצוא בירה ללא אלכוהול בבר המקומי.

בירה עוזרת למלא את מאגרי האנרגיה שאבדו במהלך האימון או התחרות ולהחזיר גליקוגן | צילום: ניר עמוס, ישראמן

יצרניות בירה ותיקות וגדולות, דוגמת היינקן, הבינו את הפוטנציאל הגלום בבירה ללא אלכוהול וכיום תוכלו למצוא בירה כזו כמעט בכל חנות. למה בכלל לשתות בירה באימונים או תחרויות? עכשיו, כשאין יותר תירוצים והוציאו את האלכוהול מהבירה, אספנו עבורכם את כל הסיבות לצריכת בירה ללא אלכוהול.

בירה כמשקה איזוטוני ומשקה התאוששות

אחרי אימון ארוך, חשוב להרוות את הגוף בנוזלים, למלא את מאגר הפחמימות שהתדלדלו ולצרוך חלבון שיעזור לאושש את השרירים. בירה ללא אלכוהול מכילה מינרלים רבים ומסייעת בספיחה טובה של הנוזלים שאבדו אחרי האימון. כמו כן, בירה ללא אלכוהול עשויה מרכיבים טבעיים בלבד. בירה עוזרת למלא את מאגרי האנרגיה שאבדו במהלך האימון ולהחזיר גליקוגן, ולהכין אותנו לאימון הבא בזכות הפחמימות שיש בה כיוון שהיא עשויה מלתת שעורה.

עשירה במינרלים

מינרלים חשובים מאוד עבור ספורטאי סבולת לתפקוד תקין של מערכות שונות בגוף. בירה ללא אלכוהול, בדומה לאחותה האלכוהולית, מכילה מינרלים כמו אשלגן, מגנזיום וסידן אשר חשובים מאוד לספורטאים במיוחד לאחר אימון. לאחר אימון, בעיקר במדינה חמה כמו ישראל, חשוב לנו להשיב לגוף את הנוזלים כמה שיותר מהר כדי לסייע לו להתאושש ולהיות מוכן לאימון הבא. השילוב בין פחמימות ומינרלים בבירה ללא אלכוהול יחד עם מים, מסייעת בספיגה מהירה וטובה יותר של נוזלים.

בירה עשירה בוויטמינים מקבוצת B, קבוצת ויטמינים חשובה מאוד להתאוששות ותפקוד תקין של הגוף, מערכת העצבים, מערכת החיסון, מערכת הדם, המוח ועוד. ולכן שתייה של בירה ללא אלכוהול אחרי אימון עוזרת להחזיר את אותם מינרלים שאבדו במהלך האימון.

נוגדי חמצון

ספורטאי סבולת רבים סובלים מדלקות שונות התוקפות את גופם דווקא בשיא ההכנות לתחרות מסוימת, כאשר הגוף נמצא בשיאו אך מערכת החיסון נחלשת בעקבות עומס האימונים. בבירה תוכלו למצוא מולקולה בשם פנולים הנמצאת בכשות ובתבלינים המשמשים להכנת בירה. הפנולים הפכו לנושא מחקר בעולם תזונת הספורט ומחקרים אחרונים הצביעו על הקשר שלהם במניעת מחלות שונות הקשורות בלחץ (סטרס) חמצוני. הפנולים משמשים כנוגדי חימצון ויש להם השפעות מוכחת בהפחתת סיכון לפתח דלקתיות. פנולים מסייעים בחיזוק מערכת החיסון אשר נחלשת אצל ספורטאי סבולת ויש לה תפקידים חשובים בשמירה על מערכת הלב וכלי הדם. מחקרים הוכיחו את יעילותה בהפחתת סיכונים לדלקות וסרטן.

בירה ללא אלכוהול מסייעת בספיגת הנוזלים כיוון שהיא עשירה במינרלים | צילום: pixabay

במחקר שנערך בשנת 2009 במרתון מינכן, השתתפו רצים אקראיים אשר צרכו בירה אחת שאינה אלכוהולית בכל יום, במשך שלושה שבועות לפני המרוץ ובמשך שבועיים נוספים אחריו. קבוצת ביקורת אחרת קיבלה בירות לא אלכוהוליות פלסבו למשך אותו הזמן בדיוק. הרצים שקיבלו את הבירה האמיתית, שאינה מכילה אלכוהול, דיווחו על הפחתה משמעותית בדלקות וגם פחות דלקות במערכת הנשימה העליונה, לעומת הרצים מקבוצת הפלסבו.

למה עדיף בירה ללא אלכוהול

אלכוהול משתן ולכן עלול לעודד איבוד נוזלים ולהוביל להתייבשות בעוד שאחרי אימון או תחרות אנחנו רוצים להרוות את הגוף כמה שיותר. בירה ללא אלכוהול מסייעת בספיגת הנוזלים כיוון שהיא עשירה במינרלים. באלכוהול עצמו ישנם מספר חסרונות, בעיקר עבור ספורטאים: הוא מתפרק בכבד ואם נצרך בכמויות גדולות עלול להוביל לכבד שומני ומחלת כבד בשם שחמת הכבד. אלכוהול היא מולקולה המכילה יותר קלוריות מפחמימה וחלבון. בעוד שפחמימה וחלבון מכילים רק 4 קק"ל לגרם אחד, באלכוהול תמצאו 7 קק"ל לגרם. לכן, בירה ללא אלכוהול היא מופחתת בכ-30% קלוריות מבירה רגילה המכילה אלכוהול (תלוי באופן ההכנה), רק 21 קלוריות ל-100 מ"ל משקה.

אז בפעם הבאה שאתם יוצאים לאימון או מסיימים תחרות, אל תשכחו לשים בצידנית שלכם בירה ללא אלכוהול וכמה נישנושים וליהנות מכל היתרונות שיש לה להציע לכם.

צילום עמוד הבית: Jeremy Segrott


תוכן שיווקי






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג