לורנס רוכב ערב – אליפות מדינות ערב באופניים 2011

אחרי אביב ערבי סוער למדי שכלל הדחתם והוצאתם של רודנים להורג ולגמלאות, התייצבו בכירי הרוכבים של שכנותינו הקרובות והרחוקות אל אליפות ערב בשארם אל שייח – חלקם חופשיים, חלקם עדיין אזוקים בכבלי הרודנות 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אחרי אביב ערבי סוער למדי שכלל הדחתם והוצאתם של רודנים להורג ולגמלאות, התייצבו בכירי הרוכבים של שכנותינו הקרובות והרחוקות אל אליפות ערב בשארם אל שייח – חלקם חופשיים, חלקם עדיין אזוקים בכבלי הרודנות 

מאת:אילן גולדמן

על פי חאתם אל שרייני, כתב "הענפים הנוספים" של העיתון המצרי אל- אהרם, התחרות יצאה לדרכה בתחילת השבוע ותימשך עד ה-31 באוקטובר, כשהגברים מזנקים לאליפות ה- 19במספר, בעוד עמיתותיהן מהמין היפה מזנקות ל- 9. בתחרות לוקחות חלק כ- 8 מדינות מכל רחבי המרחב הערבי: סוריה, ירדן, עיראק, קטר, סעודיה, תוניס, האמירויות ומצרים 


אליפות ערב – נבחרת קטר, סוריה ותוניס בעת חלוקת הפרסים (צילום:באדיבות התאחדות האופניים הערבית)

האליפות נפתחת כאמור אחרי אביב סוער בעולם הערבי, ובמצרים בפרט. רק בתחילת השנה, בוטל הטור המסורתי של מצרים בשל התסיסה במדינה, שהביאה להדחתו של השליט מובארק. כעת כשהסדר הושב חלקית על כנו, וניצנים דמוקרטיים מתחילים לצוץ על פני השטח, אפשרו השלטונות את השימוש בכבישיה של סיני לשם קיום האליפות השנתית, זאת אחרי שחברי המועצה הצבאית והשבטים השולטים באזור נתנו ערבות ביטחונית לקיום האירוע.  

סורי מדרכי – נגד שעון קבוצות נשים

האליפות נפתחה במרוץ נגד – שעון קבוצות לנשים באורך של 40 ק"מ, שהוזנק משארם אל-שיך אל העיר דהב ובחזרה. על פי אתר האינטרנט הרשמי של התאחדות הספורט הסורית, זכתה נבחרת הנשים הסורית במקום ה-1 באליפות, כשהיא מקדימה את הנבחרת התוניסאית והמצרית. המנצחות הסוריות עצרו את השעון על 1:00.36 שעות (מהירות ממוצעת של 39.603 קמ"ש). הנבחרת התוניסאית והמצרית לא יכלו לשכנתנו ממזרח, והגיעו כמעט 2 דקות לאחר מכן. המהירות הממוצעת של הסוריות אינה בשמיים ואף רחוק מכך, אך ניתן לראות כי הנבחרת בהחלט מתאמנת ומתוקצבת, למרות המצב הפוליטי והכאוס הרב השורר במדינתן בימים אלו. 


גיליון התוצאות של הנג"ש גברים – (צילום: באדיבות אתר "הרוכבים הערבים")

מבט על דפי השיפוט הסרוקים הנמצאים באתר התאחדות האופניים הערבי מעלה, כי נבחרת הנשים הירדנית לא שרדה את המסלול והוצאה עקב, "אי השלמתו של המסלול", כפי שנכתב בדו"ח. הנבחרת המצרית "זכתה" לקנס של 100 פרנקים צרפתים על, "איחור לזינוק". 

כשהקטר דוהר – נגד שעון קבוצות גברים

לאחר שהסוריות סיימו להטיל אימתן על שדה הנשים, היה זה תורם של הגברים המסוקסים לזנק. משקיפי התחרות הבכירים: כבוד השייח פייצל בן חמיד (נשיא התאחדות האופניים הערבית) ורינאתו דיברוקי (סגן נשיא איגוד האופניים העולמי ונשיא איגוד האופניים האיטלקי), שפשפשו עיניהם בפליאה, כשהרכבת הקטרית דרסה את שאר הנבחרות הערביות במקצה הנג"ש הקבוצתי – גברים. כמוהם גם שאר ראשי האיגודים הערביים אשר באו לחזות באליפות השנתית.

הגברים זינקו למקצה במרחק 62.8 ק"מ אשר יצא את שארם אל עבר המדבריות הצחיחים. מנצחי המקצה כאמור היו הקטרים, אחריהם הגיעה הנבחרת התוניסאית המוכשרת בפער של 4 שניות בלבד כאשר סוריה מגיעה באופן מפתיע (תלוי את מי שואלים) במקום השלישי, 35 שניות בלבד לאחר הפטישים הקטרים. 

ניצחונם של הקטרים במקצה הנג"ש הקבוצתי אינו מפתיע: קטר, כמדינה עשירה ה"זורקת" שאריות רבות של כספי נפט לטובת הספורט, שופעת במסלולי וולדרום (אולמות סגורים), מבטון ועץ. רוכביה מתאמנים יומם וליל על המסלולים והשיפור במהירותם ניכר משנה לשנה. לראיה: הקטרים ניצחו במהירות ממוצעת של 48.241 קמ"ש. זו אינה מהירות ברמה עולמית, אך יתכן שמדבריות שארם נשטפו ברוחות באותן השעות. ולקראת סיום קצת מידע עסיסי מדפי השופטים: נבחרת תוניס "זכתה" באזהרה על "ישיבה" מאחורי אחד הרכבים (דראפטינג), כמוה גם נבחרת הנשים של שכנתינו ירדן. מאמן נבחרת עיראק הוזהר על כך ש"משך" את רוכביו עם הרכב במהלך הנג"ש ומכונאי הנבחרת קיבל נזיפה על הוצאת ראשו במהלך הנסיעה.


הנבחרת מקטר,מנצחת מקצה הנג"ש הקבוצתי (צילום: באדיבות איגוד האופניים הערבי)

במהלך סוף השבוע, יתקיימו מקצי הנג"ש האישיים, כאשר גולת הכותרת היא מרוץ הכביש שינעל את האליפות השנתית. מעניין יהיה לראות, אם ראפע שאטיו, המקצוען התוניסאי של קבוצת הפאר האיטלקית ACQUA&SAPONE (והמקצוען הערבי היחיד) ייקח חלק בתחרויות המאוחרות יותר. שאטיו שלט בשנים האחרונות ללא עוררין בזירת האופניים הערבית ונחשב "לנס הערבי" בתחום. השנה הוא אף רכב במספר תחרויות במקביל לניב ליבנר הישראלי, המתאמן ומתחרה עם קבוצת  Amore &Vita באיטליה. כמו כן ראוי לציין את היעדרם של הרוכבים האלג'יראים המצויינים ממקצה הנג"ש הקבוצתי. יתכן ואלו לא הגיעו בעקבות המתיחות המתחדשת במדינתם. 

תמונות מיום האליפות – באדיבות עבדאללה חוסני 


עומר חסנין – רוכב נבחרת סוריה, הרוכב היחידי במדינתו המקבל שכר


נבחרת קטר אחרי הניצחון במקצה הנג"ש


רוכב נבחרת מצרים חותם לפני הזינוק – מאחוריו, פאדי שייחוני רוכב נבחרת סוריה


נבחרת תוניס במהלך הנג"ש – הספיק רק למקום ה-2 




אוסאמה חוסם – רוכב נבחרת מצרים לפני הזינוק


נבחרת עיראק – יחסית לשנים קודמות הציוד השתפר פלאים



נבחרת האמירויות על קו הזינוק


העיראקים – מרוכזים לפני הזינוק


הנבחרת הסעודית – למרות המשאבים תוצאות מרשימות לא היו


הסורים – עומר חסנין משמאל, נאזיר גאסיר במרכז ופאדי שייחוני בקצה
הציוד של הסורים הוא הדל ביותר בתחרות, אך למרות זאת הגיעו במקום ה- 3


התוניסאים – מאהר חסנאווי משמאל, איימן מראהי במרכז ואחמד בן מאטוג משמאל
ללא הכוכב הראשי שלהם, המקצוען רעפא שאטיו


הנבחרת הסעודית לחוצה על הזינוק


רוכב נבחרת קטר מתחמם על הרולר


הסורים על דוכן המנצחים – הביאו גאווה למדינתם המדממת


הסורים לאחר הזינוק – אי אחידות באופניים ובציוד, ככה זה כשאין נותן חסות


רוכב הנבחרת הסורית 


גם לקטרים יש סרוולו 

 


אילן גולדמן

אילן גולדמן

עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי בעל תואר במזרחנות

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג