להתאמן ולא לשכוח לאכול

 לאכול ארוחה מלאה בדרך לאימון זה לא רעיון טוב במיוחד, מצד שני לא לאכול בכלל זה גם לא בריא. כיצד מתנהגים עם מזון לפני ואחרי אימון? התזונאית אירית אלמוג מסבירה 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


 לאכול ארוחה מלאה בדרך לאימון זה לא רעיון טוב במיוחד, מצד שני לא לאכול בכלל זה גם לא בריא. כיצד מתנהגים עם מזון לפני ואחרי אימון? התזונאית אירית אלמוג מסבירה 

מאת:אירית אלמוג


יובל הוא מנהל בכיר בחברת סטארט אפ המתאמן כדי להירגע מהמתחים, יורם לעומתו, מתאמן כדי לשפר את בריאותו, ואילו מיכל מתאמנת כדי לרזות ולחזור לגזרתה שלפני ההיריון והלידה. אין זה משנה מהי המטרה שעבורה אנשים מתאמנים, לכל מי שמתאמן יש אותה סיבה לאכול נכון, להרגיש טוב, להפוך את האימון ליעיל ומקדם יותר ולאפשר התאוששות קלה וטובה.

מה אוכלים לפני אימון
התזמון כאן משמעותי ביותר. כשעה לפני האימון מומלץ לאכול פרוסת לחם מלא עם גבינה או ביצה. עם התקרב מועד האימון, כרבע שעה לפניו, כדאי לצרוך פחמימות הזמינות לגוף כמו, לחם לבן עם דבש, חטיף אנרגיה לזמן פעילות או חופן קורנפלקס.

אכילה בזמן אימון
במידה והאימון מאומץ ומתארך מעבר לשעה ובכדי שיהיה יעיל ומועיל חשוב לספק לגוף כל חצי שעה לערך ג'ל אנרגיה או חטיף לזמן פעילות וכמובן לשתות.
בזמן מאמץ גופני אנו מאבדים נוזלים ומלחים רבים ויש לדאוג להחזירם, לפיכך כדאי ללגום כליטר מים או משקה ספורט (משקה איזוטוני המכיל מים, פחמימות ומלחים) בכל שעת פעילות.

סיום האימון
כאן נדרשת התייחסות תזונתית מתאימה שתאפשר התאוששות קלה וטובה, תמנע התכווצויות שרירים ותביא למילוי מאגרי האנרגיה שהתרוקנו מגופנו בזמן המאמץ. מיד אחרי האימון, כמו "רגע לפני", יש לספק לגוף פחמימה זמינה שתאפשר מילוי מהיר של מאגרי האנרגיה שהתרוקנו במהלך המאמץ; לחם עם דבש, חטיף אנרגיה או פרי יתאימו בהחלט. אך כל זאת לא יבוא במקום הארוחה המאוזנת והחיונית שתאכל כשעה מתום האימון – ארוחה זו תכלול כריך עם ביצה, טונה או גבינה וירק או מנה בשרית לצד אורז, או פסטה וירקות.
———————————————————————————————————-
אירית אלמוג – דיאטנית קלינית וספורט, ויועצת תזונתית לחב' שיאנרגיה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג