כל מה שכדאי לדעת על מחשבון שריפת קלוריות

מחשבון שריפת הקלוריות החדש שלנו יעזור לכם להבין כמה קלוריות אתם מוציאים בפעילויות גופניות שונות, ולהבין כיצד ניתן לשמור או להפר את מאזן הקלוריות היומי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מחשבון שריפת הקלוריות החדש שלנו יעזור לכם להבין כמה קלוריות אתם מוציאים בפעילויות גופניות שונות, ולהבין כיצד ניתן לשמור או להפר את מאזן הקלוריות היומי

מאת:יעל היינמן-ברמן


מחשבון שריפת קלוריות

על מחשבוני התזונה החדשים שלנו

מטרת המחשבון הזה היא לתת לנו הערכה של כמות הקלוריות שאנחנו מוציאים בפעילות גופנית מסוימת.

שימו לב שאין כאן אבחנה בין נשים לגברים, גיל והרכב גוף, ואלו גורמים בעלי השפעה משמעותית על מידת הוצאת הקלוריות באימון.

המחשבון מתייחס בעיקר לסוג האימון ומידת עצימותו, לדוגמה: אם מדובר בריצה, באיזה מהירות ממוצעת אני רצה. לחילופין אם מדובר בעבודת גינון, מה מידת המאמץ המושקע (אם מדובר למשל בכיסוח דשא או לחילופין באיסוף עלים).

כיצד להשתמש במחשבון?
לאחר שמילאתם את משקל הגוף ובחרתם קטגוריה (יחסי מין, ריצה, שטיפת הבית וכדומה), בחרו את הפעילות, כלומר את מידת העצימות של הפעילות הגופנית, לאחר מכן מהו משך זמן האימון ובסוף נקבל הערכה גסה של כמה קלוריות אנו שורפים/מוציאים בפעילות גופנית זו.


צילום: Thinkstock


פעילות יומיומית בבית ובגינה
חשוב לציין, שאכן גם פעילויות כמו עבודה בגינה, שטיפת כלים, תליית כביסה ואפילו דיבור בטלפון בעמידה תורמות להוצאה הקלורית היומית שלנו וכדאי לעשותן בעצמנו, יותר מאשר להעסיק גנן, עוזרת בית או לדבר בטלפון בישיבה. אני חיה על הכוכב הזה, וברור שאין תמיד זמן ויכולת, אך אני מנסה להעביר את המסר שאפשר לראות בשטיפת כלים, קיפול כביסה, סחיבת הילד על הידיים וכדומה דבר חיובי, התורם להוצאה הקלורית היומית שלנו ולא רק טירדה ומעמסה.

כיצד לשמור או להפר את מאזן הקלוריות היומי?
אם ביצעתם אימון אירובי ושרפתם 500 קלוריות ולאחר מכן תאכלו ארוחה שערכה הקלורי הוא 400 קלוריות, אז יצרתם גירעון קלורי של 100 קלוריות. הגירעון הקלורי הזה, אם יגיע לכ-500 קלוריות ביום, יגרום לכם לרדת במשקל כחצי קילו בשבוע ולשרוף שומן.

לעומת זאת, אם שרפתם 300 קלוריות באימון ולאחר מכן תאכלו ארוחה המכילה כ-500 קלוריות, אז תהיו בעודף קלוריות, ולאורך זמן גם אם אתם מתאמנים קבוע, אך אינכם בגירעון קלורי, תעלו במשקל או במקרה הקל פשוט לא תרדו.



יעל היינמן-ברמן
דיאטנית קלינית ומנחת קבוצות (M.A).
ליווי משפחות במסגרת קבוצתית או פרטנית לאורח חיים בריא.
מנחת קבוצות לירידה במשקל ולגמילה מעישון.
מרצה במגוון נושאים מתחום התזונה לקהל הרחב ולקהל מקצועי (רופאים ואחיות)
אתר האינטרנט שלי: yaelheinemann.co.il



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג