יומיף קג'לצ'ה שבר את שיא העולם במייל באולמות

בחודש שעבר האתיופי פספס במאית השנייה את שיאו של הישאם אל גארוז' מ-1997, לפנות בוקר בבוסטון הוא כבר ניפץ אותו לרסיסים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יומיף קג'לצ'ה רץ אתיופי
יומיף קג'לצ'ה רץ אתיופי

אין ספק שעונת החורף האתלטיקה באולמות היא אחת האטרקטיביות שנראו בעולם בשנים האחרונות, ולפנות בוקר (שני) יומיף קג'לצ'ה האתיופי סיפק הוכחה נוספת לכך כששבר את שיא העולם בריצת מייל באולמות בתחרות הזמנה בבוסטון.

יומיף קג'לצ'ה רץ אתיופי

יומיף קג'לצ'ה רץ אתיופי

קג'לצ'ה בן ה-21 שמתאמן אצל אלברטו סלזאר כבר ניסה השנה לשבור את שיא העולם שנקבע ב-1997 על ידי הישאם אל גארוז' המרוקני ופספס אותו במאית השנייה. בתחרות אחרת הוא ניסה לשבור את השיא של המרוקני ב-1,500 מטר, אבל הופתע על ידי בן ארצו סמואל טפרה שניצח ושבר בעצמו את השיא.

הפעם המטרה של קג'לצ'ה היתה לסיים את עונת החורף עם ניפוץ השיא, ולנסות על הדרך לשבור את השיא של טפרה ב-1,500 מטר. המטרה הראשונה הושגה כשקג'לצ'ה חצה את קו הסיום בזמן מטורף של 3:47.01 דק' ובכך קיצץ דקה ו-44 מאיות מהשיא הקודם. אל 1,500 המטרים הוא הגיע בזמן של 3:31.25 דק' וכאן הוא היה איטי ב-24 מאיות משיא העולם של טפרה. קג'לצ'ה אמר בסיום הריצה: "סוף סוף עשיתי את זה וזה משמעותי מאוד עבור המאמן אלברטו סלזאר ואפילו יותר עבורי.

במקביל ננעלה אתמול (ראשון) בלילה אליפות אירופה באולמות בגלזגו. כוכבת האתלטיקה המקומית, לורה מיור, השלימה כצפוי דאבל. 48 שעות אחרי ניצחונה בריצת ה-3,000, היא עשתה זאת גם בריצת ה-1,500 בתוצאה של 4:05.92 דק'. אצל הגברים, יעקב אינגבריסטן בן ה-18 פספס את הדאבל אחרי שסיים שני בריצת ה-1,500 בה ניצח מרסין לבנדובסקי הפולני בזמן של 3:42.85 דק'.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אליה הגיב:

    מייל זה 1600. בחייאת

    1. שוונג הגיב:

      פספסת את העניין אליה, השיא שקג'לצ'ה שבר הוא בריצת מייל. על הדרך הוא שאף לנפץ גם את השיא של טפרה ל-1500 מ', אך ללא הצלחה. רק צריך לקרוא

  • עמרי הגיב:

    הוא קיצץ את השיא הקודם בשנייה ו-44 מאיות, לא בדקה ו-44 מאיות.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג