יום השואה || "היטלר לחץ שיהודים לא ירוצו על המסלול"

במשחקים האולימפיים בברלין 1936 נעשה אחד המחטפים המכוערים בעולם הספורט כאשר שני רצים יהודים מהמשלחת האמריקאית בריצת שליחים, הוחלפו בשל דרישתו של אדולף היטלר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

צ פ ו | האתלט מרטי גליקמן בראיון שנערך עימו


בשנות ה-30 של המאה הקודמת עם עלות היטלר לשלטון בגרמניה והתחלת צעדיו נגד היהודים שם, כבר אז ניתן היה לראות את ראשיתו של מה שיתרחש כמה שנים לאחר מכן. באוגוסט 1936 נערכו המשחקים האולימפיים בברלין והגרמנים דאגו לטאטא היטב את ביטויי השנאה והגזענות אל מתחת לשטיח כדי להציג את גרמניה לעולם באור אחר. בפועל התרחשו על המסלול האולימפי גילויי גזענות כלפי היהודים וזהו אחד הסיפורים הקשים שהיו שם.

בנבחרת האמריקנית היו שני רצים יהודים שהתמחו בריצת השליחים 4×100 מ', מרטי גליקמן וסם סטולר. במבחנים האמריקאיים לקראת המשחקים האולימפיים הגיע מרטי גליקמן במקום החמישי בריצת 100 מ' בתוצאה 10.7 שנ' ונכנס לסגל בנבחרת האמריקאית במטרה להתחרות באותה ריצת שליחים.

ביום התחרות ברגע האחרון הם הוחלפו במהלך שנוי במחלוקת בג'סי אוונס וברלף מטקלף. ג'סי אוונס הביע אז את מחאתו וטען שהוא כבר זכה בשלוש מדליות זהב ויש לאפשר לספורטאים היהודים להתחרות. המחאה של אוונס ושל גליקמן על אנטישמיות לא שינו את ההחלטה. ניתן לתאר כי אדולף היטלר שהציג את המשחקים האולימפיים בברלין כחוד החנית של גרמניה והגרמנים, השלים עם העובדה שהאתלטים האמריקנים שחומי העור יהיו על המסלול – אך שאתלטים יהודים יתחרו אצלו על המסלול, זה כנראה היה יותר מדי עבורו. בסרטון מספר מרטי גליקמן את הסיפור בראיון שנערך איתו לפני מספר שנים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג