טל כרמל ממשיך באתגר 50 מרתונים עד גיל 50: "העניין המנטלי עכשיו הרבה יותר משמעותי"

כשהוא כמעט בחצי הדרך באתגר הייחודי, הרץ התארח בפינה "נכנסים לשוונג" בתכנית מגרש פתוח, שיתף במסע שלו וגם סיפר על ההקדשה של המרתון ה-17 לזכרה של טליה שואן: "משמעות ערכית מעבר לריצה". צפו בראיון המלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טל כרמל | צילום: אלטרנטיבה 1

את האתגר המיוחד שלקח על עצמו טל כרמל – השלמת 50 מרתונים בשנה עד גיל 50, אנחנו מלווים מראשיתו. בראיון הקודם שערכנו איתו, הוא היה אחרי המרתון התשיעי, וכעת, כשהוא לפני המרתון ה-22 שלו, הוא התארח באולפן בפינה השבועית "נכנסים לשוונג" בתכנית מגרש פתוח בערוץ הספורט.

"לא הייתי קורא לזה משבר גיל 50", מספר טל, "החלטתי שבשנה בין גיל 49 לגיל 50 אני ארוץ 50 מרתונים, מתוך אתגר, משהו שהתבשל אצלי תקופה. רצתי הרבה מרתונים לפני זה, חלק מהם בתחרויות איש ברזל, חלק אולטרה-מרתונים, אכך שיש לי עומק של בערך 15 שנים של ספורטאי סבולת".

צפו בראיון של טל כרמל:

"50 מרתונים בשנה, בגלל שיש 52 שבועות זה כמעט כל שבוע, עד היום יצא לי אחת לשבוע, היו לי פעמיים 'פלטות' שנאלצתי לעצור את המרתון והשלמתי את זה בשבועות מאוחרים יותר עם שני מרתונים בשבוע. לקחתי את זה בחשבון, הריצה שלי היא בקצבים שלי הם איטיים, הם מאפשרים לי להתאושש בצורה נאותה, אני נח כמו שצריך, אוכל כמו שצריך".

ומה לגבי הקצב של כל מרתון? "את המרתון האחרון שלי סיימתי על 4:30 דקות לק"מ, זה עדיין לא קל, אבל אני עכשיו לפני המרתון ה-22 בפרויקט, ואני יכול להגיד שהגוף שלי מחזיק יופי, העניין המנטלי עכשיו הוא הרבה יותר משמעותי מהאתגר הפיזי".

את המרתון ה-17 דחה בינתיים כרמל והוא יערוך אותו ב-1.7. את המרתון הזה יקדיש לזכרה של טליה שואן, שנפטרה בגיל 17 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. משפחתה עורכת מרוץ שנתי לזכרה בעמק יזרעאל וכרמל מספר איך נוצר הקשר עם המשפחה וההחלטה להקדיש לזכרה את הריצה: "אני יבואן של מזון טכני לספורטאים ואיפשהו בקהילה הזאת של הספורטאים נוצרים כל מיני קשרים בין אנשים, מירב שואן, אימה של טליה פנתה אליי לבוא ולהציג בתחרות שהיא עושה לזכרה של טליה, ולאט לאט נוצר קשר, היא ביקשה ממני בקשה שלא יכולתי לסרב לה, להקדיש לה את המרתון ה-17, מכיוון שהיא נפטרה לפני גיל 17, אמרתי לה שאם היא רצה את 17 הק"מ האחרונים יחד איתי, כמובן שאני מסכים.

טל כרמל | צילום: יהודה ממן

"את רוב המרתונים אני עושה באופן עצמאי, כמובן מרתונים רשמיים שיש בארץ אני משתתף בהם, וגם בהקשר של המרתון ה-17 והחיבור למירב וטליה, ברוב המרתונים אני מנסה לתת איזשהו ערך, ולא לרוץ סתם 42.2 ק"מ. המשמעות הערכית של לתת משהו מעבר לריצה, זה משהו מאוד חשוב".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג