טיול החודש – סובב הרי נצרת 1

סובב הרי נצרת  הוא טיול מעגלי ממושך. ייחודו הוא בכך שהוא מקיף גוש גיאוגרפי שלם - גוש הרי נצרת, הצופה דרומה על עמק יזרעאל, מזרחה על רמת יבנאל וצפונה על עמק בית נטופה, כך שבאופן טבעי יש מהמסלול תצפיות משגעות.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


סובב הרי נצרת  הוא טיול מעגלי ממושך. ייחודו הוא בכך שהוא מקיף גוש גיאוגרפי שלם – גוש הרי נצרת, הצופה דרומה על עמק יזרעאל, מזרחה על רמת יבנאל וצפונה על עמק בית נטופה, כך שבאופן טבעי יש מהמסלול תצפיות משגעות.

מאת:אלי סט


הטיול ממושך ובשל כך הוא קשה. ערכנו אותו ליומיים – היום הראשון, לנוחיות המגיעים מרחוק, קצת יותר קצר – 33 ק"מ והשני כ- 48 ק"מ. את הלילה שבין הימים עושים באזור צומת המוביל, ההמלצה שלנו לעשות זאת ב"מרכז שטח אלון הגליל", שם, תמורת 25 ש"ח לאדם, תוכלו לנטות אוהל על הדשא ולהשתמש בשירותים ובנוסף, במידת הצורך תוכלו גם לטפל באופניים לעדכן מידע ולהצטייד בדרוש.
את היום הראשון של הטיול מתחילים ברחבת בית הקברות של קיבוץ מזרע, הסמוך לצומת איכסל. יוצאים מערבה ומטפסים על המדרון הדרומי של הרי נצרת, עד מגדל העמק. מקיפים את העיירה מדרום ומערב עד כביש מס’ 75, חוצים אותו, נכנסים ל"נחל תנועות הנוער" ובו מטפסים עד הר בהרן, הסמוך לכפר החורש. גולשים לכפר עילוט וממנו לצפון מערב, במורד ואדי הנשפך לנחל ציפורי, ובמורדו עד כביש מס’ 77, עוברים במנהרה תחתיו וממשיכים עוד מעט במורד נחל ציפורי עד שפך נחל יפתחאל, פונים ימינה (צפון מזרח) במעלה נחל יפתחאל עד צומת יפתחאל ומטפסים בכביש הגישה לישוב אלון הגליל. ב"מרכז שטח אלון הגליל", שליד הישוב פוגשים את הרכב ומסיימים את היום הראשון של "סובב הרי נצרת" אחרי כ- 33 ק"מ של טיול חווייתי.
מסלול היום השני של "סובב הרי נצרת" יפורסם באמצע יולי. עד אז אתם מוזמנים להציע לנו מתווה שלכם למסלול היום השני, אותו תשלחו לשוונג או לדוא"ל שלי: [email protected]

אזור: הרי נצרת
נקודת מוצא: רחבת בית הקברות של קיבוץ מזרע, ליד צומת איקסל
מפגש עם הרכב: מרכז שטח, אלון הגליל
מפות סימון שבילים: הגליל התחתון והעמקים (מס’ 3)
עונה מומלצת: כל השנה
אורך מסלול: 33 ק"מ
– היום הראשון
רווח אנכי מירבי 300 מטרים (הרוב בירידה)
רמת קושי בינוני

איך מגיעים? נוסעים לבית הקברות של קיבוץ מזרע, לצד כביש מס’ 60. כדי לפנות מהכביש אל בית הקברות חייבים לסוע מצומת איקסל דרומה, לכיוון צומת עדשים. כ- 200 מ’ דרומית לצומת איכסל פונים ימינה (מערב) לעבר בית הקברות. ברחבה מכינים את האופניים והציוד, לא שוכחים מים, אבוב חליפי, כלי תיקון וטלפון סלולארי. חובשים קסדה ומאפסים את מד המרחק פה נקודת המוצא 1.

 נקודת סיום ומפגש עם הרכב נוסעים על כביש מס’ 79 ל"צומת יפתחאל", הנמצא כ- 300 מ’ מערבית מצומת המוביל (לכיוון שפרעם). בצומת יפתחאל פונים דרומה ומטפסים לכיוון הישוב "אלון הגליל". בסוף העליה מסעף, פונים ימינה (מערב) במורד דרך סלולה, חולפים על פני הכניסה ל"דרך נוף יער ציפורי" ובפניה השניה פונים שמאלה, אל "מרכז שטח אלון הגליל". פה נקודת סיום ומפגש עם הרכב 12.

א. מצומת איקסל לצומת המוביל


מנקודת המוצא בנ.צ. 17742309, רום 110 מ’ מעפה"י יוצאים מערבה בדרך עפר.
בק"מ 0.7 חוצים ערוץ נחל (מימין בית משאבות) ומיד אחריו הצטלבות. פונים ימינה בעליה חדה שאחריה הדרך מתעקלת ומטפסת מערבה. כ- 700 מ’ עליה ואחר כך מתמתנת.


מטפסים ליער בלפור


בנ.צ. 17502305, רום 200 מ’, מסעף. פונים ימינה (צפון) בעליה מתונה של דרך עפר בואדי החודר לחורש, הוא יער בלפור.
בק"מ 3.7 מסעף. פונים שמאלה (דרום-מערב) לדרך השומרת פחות או יותר על קו גובה.

 


מבט על העמק


בנ.צ. 17352308, רום 250 מ’, מסעף ליד אנדרטה ללורד מאונטבטן בפאתי מגדל העמק.
פונים שמאלה (דרום-מערב) במורד, על פי סימון ירוק של שביל אופניים של הקק"ל.
מפה לאורך כ- 7 ק"מ ההנחיה תהיה מצומצמת ועל המדווש לסמוך בעיקר על סימון הקק"ל, שבאזור זה מתוחזק היטב. זה חלק מסימון "סובב מגדל העמק", שהתוואי שלו בקטע שלפנינו כמעט נוגע בבתים הקיצוניים של העיירה.
בק"מ 5.6 מסעף. פונים שמאלה (דרום) לפי סימון הקק"ל.
בק"מ 6.2 מסעף. פונים ימינה (מערב).
בק"מ 6.7 מסעף. פונים שמאלה (מערב) , בקו גובה.
בק"מ 7.1 מסעף ליד עמוד חשמל. פונים שמאלה (דרום), במורד לעבר אזור תעשיה.


ביער בלפור


בנ.צ. 17312303, רום 190 מ’, אזור תעשייה. בכביש הראשון פונים ימינה (מערב) ובדרך שבהמשכו.
בק"מ 7.6 מגיעים לכביש העולה מצומת כפר ברוך למגדל העמק. פונים שמאלה (דרום) במורדו.
בק"מ 7.7 מסעף. פונים ימינה (מערב) לדרך עפר.
בק"מ 8.3 מסעף. פונים שמאלה (דרום-מערב), במורד רחוב "צבר" ודרך העפר הממשיכה ממנו לכיוון שריד. חולפים על פני בית הקברות של שריד.

בנ.צ. 17182302, רום 130 מ’, מסעף. פונים ימינה (צפון) לדרך סלולה השומרת פחות או יותר על קו גובה ושלאורכה בריכות ביוב בנות ימינו ומתקנים חקלאיים מתקופת אבותינו.
רגע, סליחה על הרגשנות, מיטב ילדותי ונעורי היו בקיבוץ גבת הסמוך. במקום בו אנו מדוושים היתה חורבת "דיר טאוויל" ואל צל בוסתניה וטעם מישמישיה היינו מתגנבים בקיץ. טעם, כטעם מישמישי דיר טאוויל לא תמצא עוד, כי כל הפירות המודרניים פלוסטקו במכוני מחקר שעיצבו להם צורה יפה והאריכו מאד את חיי המדף שלהם אבל שללו מהם את הטעם של פעם.
הדרך, כאמור, כמעט נושקת לבתים הקיצוניים של מגדל העמק והיא משולטת היטב בשילוט הקק"ל.
בק"מ 10.9 מסעף. בוחרים בשמאלית, לרגלי החורש.
בק"מ 11.0 מסעף שבא קצת בהפתעה. פונים ימינה (צפון-מערב) לטיפוס קצר, שבסופו מסעף תחת קו חשמל. פונים ימינה (צפון-מזרח).

בנ.צ. 17192311, רום 170 מ’, בקצה שכונת "מגדל אור" לוח מודעות מעץ. אם תציצו בצידו השני של הלוח תגלו שזו נקודת כניסה ל"סובב מגדל העמק". פונים שמאלה (מערב).
בק"מ 11.4 מסעף. פונים לימנית, בהתאם לשילוט הקק"ל.
בק"מ 11.6 מסעף לרגלי מבנה הנראה כבית כנסת. פונים לשמאלית (מערב).
בק"מ 12.1 מדוושים במקביל לקו חשמל.

בנ.צ. 17182320, רום 150 מ’ מסעף. פונים שמאלה (מערב) , במורד דרך המתרחקת מהבתים עד שהיא יוצאת מן החורש. פה נפרדים מהסימון של "סובב מגדל העמק" ופונים שמאלה לרגלי החורש.
בק"מ 12.9 מסעף. פונים ימינה (מערב) לדרך מטושטשת, חוצים ערוץ רדוד, הוא נחל צבי.
בק"מ 13.1 מסעף לרגלי מאגר מים. פונים, מקיפים את המאגר משמאל (דרום) ובצידו השני ממשיכים לצפון מערב.
בק"מ 14.8 כביש מס’ 75, המוביל למגדל העמק. עולים עליו ליד תחנת אוטובוס ופונים שמאל (צפ’ מע’), בשוליו.
בק"מ 15.0 מסעף כבישים. פונים ימינה בשולי כביש מס’ 7555 המוביל לאזור התעשיה מגדל העמק.

בנ.צ. 17222333, רום 180 מ’, מסעף כבישים. פונים שמאלה ל"נחל מחנות תנועות הנוער". מפה מתמידים כ- 5 ק"מ בעליה מתונה בואדי המוביל לכפר החורש.
בק"מ 16.5 חולפים על פני עין תמרת.
בק"מ 17.1 הכביש מתעקל ימינה לעבר מחנה צבאי ואילו אנו ממשיכים ישר בדרך עפר מסומש"ת אדום.
בק"מ 18.7 מסעף דרכים מסומשו"ת. ממשיכים ישר במעלה הואדי, עוד כ- 100 מ’ מסעף??ממשיכים בימנית, זו שיותר בשימוש, המסומנש"ת ירוק, מימין לחורש.
בק"מ 19.8 חולפים ע"י עין חורש, שלידו דקל ושינגטוניה גבוה וממשיכים בשדרת ברושים.
בק"מ 20.2 מסעף ליד עמוד חשמל. פונים שמאלה (צפונה) לאורך גדר ומטפסים בעליה תלולה ותחוחה לעבר אוכף בין הר בהרן לבין הר צמרת.

בעין חורש


בנ.צ. 17572351, רום 410 מ’ מסעף באוכף. פונים שמאלה, לדרך טרשית מסומנת סמ"ש אדום. עוד כ- 50 מ’ מסעף. פונים ימינה ומיד שמאלה (צפון מערב) וגולשים בדרך טרשית.
בק"מ 21.7 עיקול חזק ימינה וממשיכים בגלישה.
בק"מ 22.1 קצה כביש בכפר עילוט. פונים עליו שמאלה (צפון מערב) וממשיכים בגלישה ברחוב, לעבר המסגד שבמרכז הכפר.
בק"מ 23.2 חולפים ליד המסגד וממשיכים ברחוב לצפון מערב.

דום בן 1000 שנה ליד המסגד בעילוט


בנ.צ. 17442362, רום 210 מ’ מסעף בקצה הכפר. פונים שמאלה (צפון מערב) לדרך עפר במורד הואדי, שבין שמשית על הרכס מימין לבין גבעת אלה על הרכס משמאל.
בק"מ 26.5 בקרוב, שפך הואדי בו אנו מדוושים לנחל ציפורי.
בק"מ 27.1 ליד עמוד חשמל מגיעים לדרך סלולה. פונים עליה ימינה במורד נחל ציפורי. לרגלי כביש מס’ 77 הדרך מתעקלת ימינה.
בק"מ 29.0 מנהרה תחת כביש מס’ 77. פונים שמאלה, עוברים תחת הכביש וממשיכים מערבה בדרך עפר מסומש"ת כחול.

בנ.צ. 17082391, רום 120 מ’ מסעף. פונים ימינה (צפון מזרח) וממשיכים בדרך עפר לרגלי הגבעות, במעלה הנחל היפהפה – נחל יפתחאל, שהוא הנחל המנקז את בקעת בית נטופה.
בק"מ 31.8 מסעף סמוך לצומת יפתחאל. פונים שמאלה ומטפסים בכביש הגישה לישוב אלון הגליל.
בק"מ 32.6 מסעף. פונים. ימינה (צפון-מערב) במורד דרך סלולה, חולפים על פני הכניסה לדרך נוף יער ציפורי ובפניה השניה פונים שמאלה.

 


סיום היום הראשון ומפגש עם הרכב ב"מרכז שטח אלון הגליל".

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג