טיול החודש – הו הא – אזור: גליל תחתון, תבור

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלי סט


הו-הא   
המבקר באחד ממרכזי הדיווש שבין חדרה לגדרה, למשל במצפה מודיעין, לא יכול שלא להתפעל מכמות הרוכבים. והצפון? כרגיל, בטווח החיזבאללה, אבל קצת רחוק מטווח הרוכבים. לאחרונה, לא רק שזכינו לייצוג של שתי קבוצות כדורגל בליגה העליונה – קרית שמונה ובני סחנין, אנחנו יכולים לבשר שגם באופניים אין לנו הצפוניים במה להתבייש. על "מרכז שטח אלון הגליל" כבר ספרנו והפעם הו-הא.
אחר צהרים אחד, לפני כשנתיים, נכנס אלי זוג – דרור והדס נבו שסיימו אז פרק מוצלח בחייהם ובקשו להתחיל חדש בתחום שהם אוהבים – אופניים. הם, לא פחות ולא יותר רצו להשתקע ולהקים עסק בקצה הציפורן של אצבע הגליל – במרגליות. אני חששתי כי אני מכיר את הישראלי שמעדיף קק"א (קל"ב, קומפקטי, אינסטנט), לכן שמחתי כשבסופו של דבר הקימו את "הו-הא" שלהם במקום הנהדר הזה – כפר תבור, קרוב קרוב לאינספור מסלולי רכיבה בעמקי הצפון ובגליל התחתון.
ידידים שהשתכנו שם לאחרונה והידועים כ"נכי פירגון", לחשו לי סופרלטיבים בשבח "הו-הא" ובביקור שלי בסוף מאי (הדס ודרור נעדרו) פגשתי במקום קבוצת רוכבים ומשפחותיהם והם מדושני עונג.

"הו-הא, בית לרוכבי אופניים", נמצא בוילה יפהפיה בשכונת החרובים הסמוכה למרכז כפר תבור. תוכלו לשכור כאן חדר זוגי (5), סויטה (ממש מלכותית), חדר לקבוצה קטנה או את כל הבית ולקבל שירותים ברמה: שכירת אופניים, הובלת טיולים, הדרכה, יעוץ, הקפצה, חילוץ, הכל בתאום 8070524 054.

למה קמה   
"למה קמה" הוא טיול מעגלי ברמה שבין נחל קמה לרכס יבנאל, בגליל התחתון. זה טיול מהנה, שצריך לעשות אותו בראש של כיף. חלקו הנמוך בנוף דמוי סוואנה ומהגבוה נפרשים נופי הגליל התחתון במלוא רוחבם והדרם. למעשה לא נמצאים גבוה יותר מ- 300 מ’ מעל פני הים אבל התחושה היא כאילו אנו בעננים.
מרחבת בית הקברות של כפר תבור יוצאים מזרחה, עוברים ליד שדמות דבורה וגולשים לנחל קמה. מדוושים צפונה לאורך אפיק הנחל. לפני הכפר הצ’רקסי "כפר קמא" מטפסים מזרחה ופונים דרומה לדרך מקבילה לרכס יבנאל. בעין אולם הפסקת קפה ואחריה גלישה מערבה לאורך נחל רכש, עד שפכו לנחל תבור, ליד תל רכש. משם לאורך נחל תבור עד כביש הגישה לכפר קיש וממנו צפונה, לאורך אפיק נחל קמה, עד לנקודה בה פגשנו בנחל לראשונה. מטפסים מערבה, עוברים ליד שדמות דבורה ומסיימים בנקודת המוצא טיול של כ- 30 ק"מ בדרכים ברורות, מרביתן טובות. הטיול מתאים לכל השנה, לא בימי חמסין ובחורף צריך לפחות שבוע כדי שהדרכים לא תהיינה בוציות. הטיול מתאים למשפחות שרוצות לבדוק את יכולתן בטיול של מספר שעות.

נקודת מוצא:    הגליל התחתון
נקודת סיום:    רחבת בית הקברות של כפר תבור
מפות סימון שבילים :
הגליל התחתון (מס’ 3)
עונה מומלצת :    כל השנה
אורך מסלול :    30 ק"מ
רווח אנכי מירבי :    200 מטרים
רמת קושי:    בינוני

איך מגיעים?

נוסעים בכביש מס’ 65 לצומת כפר תבור, פונים מזרחה לכביש מס’ 767 ואחרי כ- 200 מ’ כיכר. פונים לתוך כפר תבור (דרום) עד כיכר השומר. לרגלי הסוס פונים שמאלה (מזרח), עוד קילומטר, רחבת בית הקברות. מכינים את האופניים והציוד, לא שוכחים מים, אבוב חליפי, כלי תיקון וטלפון סלולארי. חובשים קסדה, מאפסים את מד המרחק ויוצאים לדרך פה נקודת המוצא

   
0.0 KM  
 
 
 

מנקודת המוצא בנ.צ. 19072325, רום 120 מ’ מעל פני הים יוצאים מזרחה בדרך עפר. ליד שדמות דבורה הדרך מתעקלת צפונה.
בק"מ 1.0 לפני בתי השכונה החדשה של שדמות דבורה מסעף. פונים ימינה בירידה תלולה.

   
1.5 KM  
  
 
 

בנ.צ. 19212329רום 100 מ’ מעפה"י ליד חורשת אקליפטוסים, חוצים את אפיק נחל קמה לגדה המזרחית ומיד פונים שמאלה (צפון) לדרך שאינה מסומנת במפות סימון שבילים, במקביל לנחל קמה. עוד כ- 100 מ’ עוברים בחורשת אקליפטוס.
בק"מ 2.0 בקצה החורשה מסעף. פונים שמאלה במורד דרך עפר.
בק"מ 2.1 מסעף סמוך לאפיק נחל קמה. פונים ימינה בגדה המזרחית של הנחל שסביבו צמחיית נחלים טיפוסית, אבל יותר מרשימה היא "שדרת" השומר שמשני צדי הדרך. אגב, שם הנחל בפי תושבי כפר קמא הוא "ואדי שומר".
בק"מ 2.4 עוברים ליד אקליפטוס ענק שענפיו הלבנים בולטים למרחוק. זה סוג מיוחד של אקליפטוס הידוע באוסטרליה בשם Ghost Gum, שקיבל את שמו מדמיון ענפי העץ לשלד עצמות.




   
2.8 KM  
  
 
 
 
בנ.צ. 19202344, רום 140 מ’ מעפה"י מסעף לפני עץ פקאן בולט. פונים ימינה, במעלה דרך עפר ופה נפרדים מאפיק נחל קמה.
בק"מ 3.2 הדרך מתעקלת שמאלה (צפון) ושומרת על קו גובה. חולפים ליד מחצבה.

   
3.8 KM  
  
  
 
 
בנ.צ. 19172354, רום 170 מ’ מעפה"י מסעף תחת קו חשמל. פונים ימינה במעלה דרך שאינה מסומנת במפות.
בק"מ 4.2 מסעף ליד פינת כרם זיתים והוא כן מסומן במפות. פונים ימינה (מזרח) בעליה מתונה.

   
5.0 KM  
  
  
 

בנ.צ. 19262360, רום 240 מ’ מעפה"י מסעף לפני אנטנה. פונים ימינה (דרום) לדרך לרגלי מטע.
בדרך זו, לאורך רכס יבנאל,נתמיד כ- 8 ק"מ. נשקפים ממנה נופי פלא: התבור, גבעת המורה, כוכב הירדן
ומרחבי החלק העליון של אגן הניקוז של נחל תבור, שנחל קמה לאורכו דיוושנו ונחל רכש, לאורכו נדווש, הם
חלק ממנו.
בק"מ 6.8 פינת מטע שקדים. ומפה הדרך עליה אנו מדוושים מסומש"ת כחול.



רמת סירין

   
12.7 KM  
  
  
 
 
 

בנ.צ. 19792311, רום 310 מ’ מעפה"י מסעף. פונים ימינה (מערב) במורד מתון של דרך המסומש"ת ירוק ושביל ישראל. לסמו"ש שביל ישראל נצמדים לאורך כ- 10 ק"מ.
בק"מ 13.4 ממשיכים ישר בשמאלית. גולשים וחוצים ראש ואדי.
בק"מ 14.2 עין אולם. זה המקום להפסקת קפה וארוחה קלה. מה יש לי לספר לכם על הזולה הזו. סעו ותיווכחו. בימים חמים אפילו אני לא מתאפק וקופץ למים (הצלולים, שבבריכה המקורה).
נהנים וממשיכים בדרך המסומש"ת ירוק ושביל ישראל, כ- 100 מ’ אחרי המעין אלה אטלנטית מהמפוארות בארצנו.
בק"מ 15.0 מסעף. ממשיכים ישר בימנית ועכשיו הדרך עוברת בשולי שדות.



בעין אולם

   
16.0 KM  
  
  
 
 

בנ.צ. 19752293, רום 200 מ’ מעפה"י מסעף דרכים מסומשו"ת לפני חורבת סירין. פונים ימינה (דרום),
בהמשך הדרך המסומש"ת כשביל ישראל מלווה בשחור וחוצים שטח הנראה כמכלאת בקר גדולה.
גולשים ליד בית הבוקרים ובמסעף שאחריו פונים שמאלה (דרום), עוברים לרגלי מעין בנוי והוא עין סירין, תוך כדי כך גם חוצים את אפיקו העליון של נחל רכש ומיד אחריו משמאל לדרך מבנה ביזנטי עתיק, שקומתו הראשונה שרדה בשלמותה.

   
16.9 KM  
  
  
 
 
 

בנ.צ. 19762286, רום 200 מ’ מעפה"י מסעף. פונים ימינה (מערב) במורד דרך מסומש"ת שביל ישראל ושחור, מעל נחל רכש. מתמידים בגלישה בדרך הסמוכה לנחל.

   
20.6 KM  
  
  
 
 
 

בנ.צ. 19482288, רום 90 מ’ מעפה"י מסעף. פונים ימינה (מערב) במורד הדרך המסומש"ת שחור, המובילה לעבר תל רכש.
בק"מ 20.9 מסעף לרגלי תל רכש. עוברים מימינו, חוצים את נחל רכש בשפכו לנחל תבור וממשיכים במורד, לאורך נחל תבור.

   
23.2 KM  
  
  
 
 
 

בנ.צ. 19222291, רום 200 מ’ מעפה"י מסעף אחרי עמוד חשמל. פונים לשמאלית המסומש"ת שביל ישראל ואדום, במעלה קצר, שאחריו שוב מדוושים במקביל לנחל תבור.
בק"מ 24.2 סמוך לשפך נחל קמה לנחל תבור, חוצים את כביש הגישה לכפר קיש וממשיכים צפונה בגדה המערבית של נחל קמה.
בתפרים שבין העונות החקלאים חורשים את השדות ויחד איתם את הדרכים שבשוליהן ואז קטעים מהדרך עליה אנו מדוושים לא רק מטושטשים, אלא גם קשים לדיווש.
בק"מ 25.5 מסעף. פונים שמאלה ומיד ימינה וממשיכים בסמוך לאפיק, בין כרמי זית משובבי נפש.



הסינגל

   
27.3 KM  
  
  
 

בנ.צ. 19212321, רום 80 מ’ מעפה"י מסעף. פונים ימינה, עוברים בשער בקר לסינגל קצר ולא קשה, לאורך הנחל, עדין בגדה המערבית, בנוף דמוי סוואנה שאת אופיו מעצבים עצי השיזף ושיחי השומר. הקטע שאחרי השער נראה בוצי והסינגל לא ברור. אל תתיאשו, התמידו צפונה ועוד מעט קט הסינגל יתגלה.
בק"מ 27.8 מסעף. ממשיכים ישר בשמאלית, דרך עפר לאורך הנחל.
בק"מ 28.1 מסעף. ממשיכים ישר בימנית, לאורך הנחל.




   
28.6 KM  
  
  
 
 

מסעף סמוך לנקודה מס’ , שבה פגשנו לראשונה את נחל קמה. פונים שמאלה (מערב) בעליה לא קלה, אבל קצרה, ומפה, חוזרים, למעשה, בדרך בה התחיל הטיול.

   
30.0 KM  
  

טיול נעים

לרכישת ספרי הטיולים של אלי סט

יום טיול באופניים – ועוד יום טיול באופניים וגם ספרו החדש של אלי סטי טיול משפחתי באופני הרים – מסלולי רכיבה למשפחות


עכשיו במחיר מיוחד לחברי האתר


לרכישת מפות סימון שבילים של כל הארץ, ערכות מלאות, מפות בודדות או מפות ממוחשבות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג