חנה קנייזבה-מיננקו סיימה מקום 4 בגמר אליפות העולם

הישראלית האחרונה באליפות הצליחה להתעלות על עצמה למרות הפציעה ושמרה על מקום בצמרת העולמית. קרב מדהים ב-1,500 נשים, זהב ראשון לג'מייקה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חנה קנייזבה מיננקו היתה הנציגה הישראלית האחרונה שהתחרתה באליפות העולם באתלטיקה קלה בלונדון, והיא גם דאגה להשאיר טעם מתוק כשסיימה במקום הרביעי בגמר הקפיצה המשולשת לנשים. היא אמנם הגיעה לאליפות הזאת כסגנית אלופת העולם מבייג'ינג 2015, אבל היא גם סחבה אתה פציעה ולא הגיעה ללונדון בכושר אידיאלי.

הוציאה מעצמה את המקסימום. חנה קנייזבה מיננקו | צילום: ניר עמוס

למרות הכל, קנייזבה מיננקו הצליחה להתעלות על עצמה אתמול בערב. תחילה היא הבטיחה מקום בין 8 הקופצות שקיבלו שלושה ניסיונות נוספים, ובניסיון החמישי שלה ניתרה למרחק של 14.42 מ', שזה שיפור של 25 סנטימטרים לתוצאת השנה שלה. היא היתה רחוקה מתמונת המדליות, אבל בהחלט יכולה להתגאות בשמירה על יציבות בצמרת העולמית, כי גם במשחקים האולימפיים בריו היא סיימה במקום החמישי. המנצחת היתה יולימאר רוחאס מונצואלה שבניסיון החמישי שלה ניתרה ל-14.91 מ' ועקפה בשני סנטימטרים את האלופה האולימפית מקולומביה קתרין איברגוון. אולגה ריפאקובה מקזחסטן סיימה שלישית עם 14.77 מ'.

האירוע החם של יום שני בערב היה ריצת הגמר ב-1,500 לנשים עם לא פחות מחמש רצות שהתמודדו על התואר בכל הכוח. לורה מיור הבריטית ניסתה להשתלט על הקצב בתחילת הריצה, אבל כל אחת מיריבותיה ניסתה לנהל את הריצה הזאת לטובתה, בין אם זו סיפאן חסן ההולנדית שרצתה ריצה מהירה, האלופה האולימפית פיית' קיפייגון שרצתה להישאר בראש הדבוקה, שיאנית העולם גנזבה דיבאבה שהיא כבר לא מה שהיתה פעם וגם רצת ה-800 הטובה בעולם, קסטר סמניה, שקיוותה לסיומת מהירה.

בסופו של דבר מי שניהלה את הריצה הזאת בצורה הטובה ביותר היתה קיפייגון שניצחה בזמן של 4:02.59 דק'. מיור וחסן שניסו את הספרינט הכי חזק שלהן אחרי היישורת האחרונה, לא הצליחו לשמור על אנרגיה שתספיק להן למקום בפודיום. מי שניצלה את זה היתה ג'ני סימפסון האמריקאית, שאחרי שזכתה בארד בריו 2016 סיימה הפעם במקום השני, ואילו קסטר סמניה סיימה במקום השלישי והעניקה מדליה נוספת באליפות לדרום אפריקה – וזה עוד לפני ההופעות של וויד ואן ניקרק בגמרים. מיור סיימה רביעית, חסן חמישית ואלופת העולם גנזבה דיבאבה במקום ה-12 והאחרון.

קצת לפני כן, ג'מייקה השיגה את מדליית הזהב הראשונה שלה באליפות. אחרי הכישלונות בריצות ה-100 לגברים ולנשים, עומר מקלאוד עשה את זה בריצת ה-110 משוכות עם שליטה אבסולוטית וניצחון בזמן של 13.04 שנ'. האלוף הקודם, סרגיי שובנקוב שמתחרה באליפות תחת הדגל של התאחדות האתלטיקה הבינלאומית, סיים במקום השני (13.14 שנ') ובלאש באי סיים שלישי (13.28).

את היום הזה פתחו מקצי המוקדמות בריצת ה-200 לגברים. גרים ריצ'ארדס מטרינידד היה הרץ המהיר ביורת בשלב הזה עם 20.05 שנ', אבל מי שנראה מצוין היה וויד ואן ניקרק, שטייל בקלילות בדרך לניצחון במקצה שלו בזמן של 20.16 שנ' והיום (שלישי) בערב הוא יתחרה על התואר בגמר ל-400 מטר. אגב, יריבו העיקרי בגמר, איזק מקוואלה מבוצוואנה, ויתר על השתתפותו במוקדמות ה-200 כדי להתמקד בגמר של המרחק הכפול.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג