חמישים מרתונים ב- 50 ימים ב- 50 מדינות

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:קרן גולדבלט



יום ראשון 5 בנובמבר, דין סיים את מרתון ניו-יורק ובזאת השלים את משימתו – 50 מרתונים מתוך 50, בזמן ריצה כולל של – 8 ימים, 10 שעות, 29 דקות ו-9 שניות. הזמן הכי מהר היה (3:20:04) בסיינט ג ' ורג ' , יוטה.

המסע המדובר הינו נדבח נוסף בשרשרת של מירוצי סיבולת אותם ביצע דין בשנים האחרונות.

ניתן להתרשם מעט על המשמעות של אימוני סיבולת, וההכנות הדרושות למסע מדהים זה מהדוגמאות הבאות הלקוחות מאתר האינטרנט שלו www.endurance50.thenorthface.com

ריצת 112 ק"מ ברציפות במהלך אימון אחד.
אימון של 3 ימים בהם רץ ברציפות 560 ק"מ.
ריצה בתנאי חום בלתי אנושיים, אשר דרשו הקפדת בדריכה על קו הסימון הלבן שעל הכביש, עלמת לודא שסוליות הנעליים לא ינמסו מהחום הנפלט מהאספלט.
הכנת למעלה מ-150 ליטר ב"תחנות" שתיה פרטיות למהלך אימון ריצה במדבר.
מעט על האיש מאחורי המסע ניתן ללמוד מהציטטות הבאות:
כאב מגרש חולשה.
אני רץ כדי לברוח משיגרת היומיום.
אני רץ כי ללכת לוקח יותר מידי זמן.
החיים הם לא מסע אל הקבר אם הכוונה להגיע לשם בגוף שמור היטב.


כששמעתי לראשונה על דין קרנזס ועל ניסיונו לרוץ 50 מרתונים ב-50 ימים רצופים וב-50 מדינות שונות בארה"ב, פטרתי את הדבר בלא כלום. בטח עוד אמריקני מטורף, עם תעלול מטורף. אבל אז הענקתי לנושא מחשבה נוספת, ניגשתי לאתר האינטרנט שלו וקראתי מעט על האתגר שהציב לעצמו. אחר כך חשבתי על הנושא ברצינות והגעתי למסקנה שאין סיכוי שהבן אדם הזה יצליח במשימה.

זה אפשרי לרוץ מרתון, אני יודעת, כי עשיתי את זה בעצמי. מדובר בהכנות רבות ואימונים רבים, אבל בסופו של דבר אני חושבת שזה דבר שכל אצן מסוגל לעשות. אני לא מהירה במיוחד, אבל גם לא איטית במיוחד. אני יודעת שעל-ידי חשיפת בעיות שונות, יש לי את היכולת הפיזית והמנטאלית לרוץ 42 קילומטרים, והוכחתי זאת לעצמי מספר פעמים.

סבלתי אחרי זה. במשך שלושה או ארבעה ימים לאחר מכן כאב לי לעלות במדרגות. הירידה בהן הייתה עינוי מוחלט. שבוע בערך אחר האירוע אפשר לצאת לריצה הראשונה, שמרגישה כאילו את רצה עם משקולת של עשרה קילוגרמים על הרגלים. לאט-לאט את בונה את הגוף ואת הסיבולת, ואם יש לך מזל ואת מספיק זהירה, בערך חודש לאחר המרתון תוכלי להכריז שגופך החלים מהמאמץ המפרך.


דין קרנזס – חית ריצה אמיתית

אבל האיש הזה מתכוון לרוץ 42 קילומטרים במשך כל יום במהלך 50 ימים. כשלון מועד לגמרי.

ואז מישהו השאיל לי ספר שכתב דין קרנזס, בשם "אולטרה-מרתון: וידויו של הרץ בלילות". מדובר בספר ביוגראפי, שמתאר בפרוטרוט כמה מהמרוצים המרשימים ביותר בהם קרנזס השתתף.

אולטרה-מרתון הוא כינוי לכל מרוץ למרחק של מעל ל-42 קילומטרים. האולטרה-מרתון המשמעותי הראשון של קרנזס היה מרוץ של 100 מייל (כ-161 קילומטרים), שנערך בארצות הברית ונקרא "ריצת הסיבולת של מדינות המערב", ונחשב ככל הנראה לאחד המרוצים הקשים בעולם. 160 קילומטרים הם ממילא מרחק גדול מאוד לרוץ בזינוק אחד – כמעט ארבעה מרתונים רצופים – אך המרוץ הזה לא מתקיים על כבישים, אלא בדרכים, שלעתים צרות מאוד וחוצות נהרות.

אבל זה עוד לא הכל. דרך המרוץ מתפתלת ומובילה את הרצים במעלה ובמורד כמה מההרים האימתניים ביותר בארצות הברית, בגובה כולל של 11,600 רגל. פרופיל הדרך, באופן כללי, נראה כמו תמונה מפחידה מאוד של כמה הרים תלולים במיוחד, מחוברים זה לזה.

בפתיחת המרוץ הרצים מזנקים לעבר הר, היישר מתחת למעלית הסקי, ומעבירים זמן לא מבוטל בזחילה על ארבע גפיהם בשטח התלול, שלא נהיה פשוט יותר למעבר ככל שהמרוץ מתקדם. על הרצים להתמודד גם עם תנאי מזג אוויר קיצוניים: שלג מקפיא ומחלת גבהים בפסגות כמה מההרים וחום מתיש ונורא בצהרי היום, בתחתית נקיקי הקניון התלולים.

כל אדם שמצליח להשלים את המסלול הזה הוא אתלט מצוין בכל מקרה, אך המתחרים מנסים לא רק להשלימו, אלא לעשות זאת בפחות מ-24 שעות, על-מנת לקבל את חגורת הכסף – אחד הפרסים הנחשקים ביותר בעולם האולטרה-מרתונים.


מפת 50 המרתונים של דין

הנרטיב, המלווה את המרוץ בכל אחד ואחד משלביו, יותר ממשכנע. מצאתי את עצמי, 18 שעות לתוך תחילת המרוץ הסיפורי, מכווצת את רגלי בעצבנות. כשהמשפחה המורעבת דרשה ארוחת ערב, הזמנתי להם פיצה. לא יכולתי לנטוש את קרנזס בנקודה הזאת ולעסוק בפעולה שגרתית כמו בישול ארוחת ערב. לא אהרוס לאיש מכם את הסיפור אם אגלה שהוא הצליח במשימה, ואף סיים את המרוץ בטרם תום 24 השעות המכריעות.

בהמשך הספר מתאר ריצת גבורה נוספת, הפעם לאורך 362 קילומטרים רצופים, ללא שינה, במהלך יומיים. החלק המרשים ביותר של הספר הוא חוזקו המנטאלי העצום של האצן, שמצליח לצלוח את מרוצי הגבורה האלה, שלא יאומן כי אכן ניתן לצלחם.

קרנזס ירוץ את המרתון הראשון ב15 בספטמבר במיזורי, ויסיים כעבור 2096 ק"מ ב-5 בנובמבר במרתון ניו יורק .

עכשיו, אם מישהו ישאל אותי אם דין קרנזס מסוגל לעשות את זה, אני אענה: "50 מרתונים ב-50 ימים? קטן עליו".

עקבו אחרי התקדמותו של קרנזס באתר האינטרנט שלו http://www.endurance50.com/ הכולל את מפת 50 המרתונים ועוד אינפורמציה רבה על האדם ופועלו.


הכותבת היא בעלת חנות הריצה – ProSport – ברחוב החשמונאים 121 בת"א




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג