חוצלארץ עם הסייקלניקס – כרמל

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלי סט


ושוב עם הסייקלניקס
אנחנו מאד קשורים לארץ שלנו, אבל כשרוצים לנפוש יוצאים לחו"ל. מאז הטיול שלי עם קבוצת סייקלניקס בשרון, נסיתי למשוך אותם צפונה. הצלחתי, רק אחרי שהבטחתי טיול כמו בחוצלארץ, לא רחוק יותר מחיפה.
בנסיון לעמוד בהבטחתי על שני חלקיה, הזמנתי אותם לטיול בגבעות אלונים. כשהגעתי חמש דקות לפני שעת המפגש, היו שם כבר למעלה מ- 40 שהקדימו, כמו בחוצלארץ, ברבע שעה לפחות.
ישראלי הרואה את הקבוצה לא מבין מה מחבר אותם ואיך הם מתפקדים כקבוצה. רק בסוף הטיול אתה מבין שמדובר בפתיחות ובנכונות עמוקה לקבל את האחר כפי שהוא. הם מצידם מתקשים להבין מדוע אנחנו רואים גם בבני קבוצתנו מתחרים עד יריבים.
נוף הטיול היה נתון: יער אלונים, בוסתנים, מים זורמים בנחל ציפורי, ישובי הבדואים ומושבים שהיו פעם ישובי טמפלרים. מה שהיה חסר להשלמת התמונה – מקום קטן לשבת בו, לחזק את מאגרי האנרגיה וללגום קפה. זה היה לנו ב"מרכז שטח אלון הגליל". כאן איש לא יטען כנגדך אם תפתח את הסנדביץ שלך על השולחן המוצב במרפסת המוצלת שלו ואולי אפילו יציע לך כוס קפה מהמיחם, תמורת שלושה שקלים. מצחיק לא? כדי לקחת את הקפה צריך להכנס פנימה ופה ממתינה ההפתעה – חנות אופני הרים. אם אתה צריך עצה או הסבר דרור ושלמה ישמחו לתת לך ואם תרצה תוכל אפילו לתאם איתם חילוץ, לכל מקרה. אני אומר לכם כמו בחו"ל. ולכן אנו ממליצים לכם על אחד המקומות היותר יפים. שאלות על פעילויות נוספות של המרכז בטלפון – 9869888 04 ויש פעילויות נוספות כמו טיולים מודרכים ב ח י נ ם.
כשסיימנו את הטיול פניהם של הסייקלניקס היו מחוייכות והם יצאו מגדרם להודות. תודה לכם סייקלניקס על טיול עם אוירה כמו בחוצלארץ.



הסייקלניקס בעין יבקע – צילם אסף קצין

חוצלארץ
"חוצלארץ" הוא טיול מעגלי בגבעות אלונים ונחל ציפורי. נכון, כבר פרסמנו מספר מסלולים ואולי יותר נכון לקרוא להם גרסאות של טיולים באזור זה, ובכל זאת בגרסה הנוכחית יש לטעמנו משהו מיוחד. יש בטיול כל מה שמטייל יכול לבקש – נופים, טבע, נחל כמעט חי, בוסתנים, מעבר בין תרבויות וחלקים ממושכים בצל יער אלונים, שפעם ביסה את כל צפון הארץ. לכל אלה נוסיף את "מרכז שטח אלון הגליל" המשמש כבסיס יציאה משובח שניתן להסתמך עליו גם כחילוץ למקרה ש…
מאלון הגליל יוצאים דרומה על דרך נוף יער ציפורי, גולשים מערבה לעין אום-חמיד וממנו ב"ואדי הרימונים" דרומה עד נחל ציפורי. פונים מערבה במורד נחל ציפורי עד טחנת הנזירים וממנה מטפסים דרומה אל בושמת טבעון. נכנסים ליער אלוני אבא ובסינגל מדוושים עד אלוני אבא, גולשים בשולי הכביש עד שער בית לחם הגלילית, ומשם צפונה. ליד כעביה נכנסים ליער האלונים ומדוושים מזרחה, ליד צומת זרזיר פונים צפונה וגולשים לעבר נחל ציפורי וממשיכים במעלה נחל יפתחאל עד צומת יפתחאל שממנה מטפסים בכביש עד נקודת המוצא. הטיפוס מטחנת הנזירים לבושמת טבעון טכני ודווקא הסינגל ביער אלוני אבא נעים לרכיבה. מרבית הדרכים לא מסומשו"ת אך ברורות. סה"כ כ- 28 ק"מ של טיול חווייתי.

אזור:    גבעות אלונים ונחל ציפורי
נקודת מוצא:    אלון הגליל
מפות סימון שבילים :
כרמל (מס’ 4)
עונה מומלצת :    כל השנה
אורך מסלול :    28 ק"מ
רווח אנכי מירבי:    150 מטרים
רמת קושי:    בינוני

איך מגיעים?

נוסעים על כביש מס’ 79 לצומת יפתחאל הנמצא מערבית לצומת המוביל, מאד סמוך לו. פונים דרומה ומטפסים בכביש הגישה לישוב הקהילתי "אלון הגליל". בסוף העליה, הצטלבות כבישים ודרכי עפר. לא פונים לישוב אלא ממשיכים ישר (מערב), חולפים על פני הכניסה (משולטת) ל"דרך נוף יער ציפורי", עוד כ- 100 מ’ מסעף. פונים שמאלה ל"מרכז שטח אלון הגליל". חונים, מכינים את האופניים והציוד, לא שוכחים מים, אבוב חליפי, כלי תיקון וטלפון סלולארי. חובשים קסדה ויוצאים לדרך. חוזרים בדרך בה באנו. בכניסה ל"דרך נוף יער ציפורי" מאפסים את מד המרחק פה נקודת המוצא



נקודת המוצא במרכז שטח אלון הגליל

   
0.0 KM 
 
 
 
 

מנקודת המוצא בנ.צ. 17112410, רום 200 מ’ מעל פני הים יוצאים לדרום-מערב, על פי השילוט לדרך הנוף, שבתחילתה מסומש"ת כשביל ישראל. אחרי קטע קצר של כביש דרך הנוף הופכת לדרך סלולה.
בק"מ 0.7 מסעף. פונים ימינה (צפון-מערב) במעלה דרך סלולה, על פי סמו"ש שביל ישראל.
בק"מ 1.3 כיכר הברושים. מקיפים אותה על פי התמרור, מימין.
בק"מ 1.5 בפניה השניה (שאינה שביל ישראל) יוצאים מהכיכר ימינה (מערב) ומדוושים במורד דרך עפר על קו פרשת מים בפאתי חורש.
בק"מ 1.8 מסעף. פונים ימינה (צפון-מערב) במורד דרך עפר החוצה את החורש. עוד כ- 300 מ’ חולפים על פני מכלאות. הדרך מתעקלת ימינה (צפון-מזרח) ויורדת לואדי. לפנים נראה הכפר הבדואי "ביר אל-מכסור".



יציאה מכיכר הברושים

   
3.6 KM 
  
 
 

בנ.צ. 16962412, רום 160 מ’ מעפה"י מסעף. פונים שמאלה, חוצים את הואדי (במים, בבוץ או באבק, תלוי בעונת השנה) ומיד שמאלה במורד הואדי ליד מעין קטן – "עין אום-חמיד", ואחריו ליד כרמי רימונים, והם הסיבה לכך שאני קורא לואדי "ואדי הרימונים". לאורך ואדי משובב זה נגלוש עד שפכו לנחל ציפורי.
בק"מ 2.7 מסעף. פונים לשמאלית, בהמשך מורד ואדי הרימונים.
בק"מ 3.8 דרך סלולה והיא דרך נוף יער ציפורי. פונים עליה שמאלה, במורד.
בק"מ 4.0 מסעף משולט. עוזבים את דרך הנוף הסלולה ופונים ימינה (דרום), לדרך עפר בהמשך מורד ואדי הרימונים, רק שבקטע זה כבר אין רימונים. מה שכן פוגשים – אלונים מרשימים.
בק"מ 4.8 סמוך לשפך ואדי הרימונים לנחל ציפורי הדרך מתעקלת ימינה (מערב), על גבי סוללה של פסולת בנין ונדרשת רכיבה טכנית. מפה הדרך מסומש"ת כחול. בסמו"ש הכחול נדבק כ- 5 ק"מ, עד שנעזוב את נחל ציפורי.
בק"מ 5.1 כביש המחבר את שני חלקי הכפר הבדואי כעביה. פונים שמאלה במורדו ועד מהרה עוברים מעל אפיק את נחל ציפורי.



מעבר מים – לבעלי רכב אמפיבי בלבד

   
5.4 KM 
  
 
 
 
בנ.צ. 16802393, רום 120 מ’ מעפה"י כיכר. פונים ימינה (מערב) בכביש בכעביה.
בק"מ 6.6 גשר מעל ערוץ נחל ציפורי ומיד אחריו מסעף. פונים שמאלה לדרך עפר מקבילה לערוץ הנחל, מסומש"ת כחול.
בק"מ 7.3 עין יבקע. זה השם שנתנה למעיין ועדת השמות. הבדואים קוראים לו "ראס אל עין" = ראש העין. בקרבנו היהודים הוא מוכר לאחרונה כ"מעיין הסוסים". מתאים לנו. ליד המעיין קבוצת אלוני ענק המסתירים בית קברות בדואי. בבריכת המים הצלולים ניתן להבחין בקיר בנוי (ביזנטי) שבעבר הגביה את פני המים והזרים אותם לאמת מים שהובילה אותם עד "טחנת הנזירים", שם הפילו אותם על הגלגלים שהניעו את אבני הריחיים שטחנו את החיטה ולא רק בקומה אחת אלא בשתיים. אחרי המעין הדרך מספקת לנו שעשועים כשהיא חוצה מספר פעמים את המים בערוץ.
בק"מ 8.6 מסעף. ממשיכים ישר במורד הנחל על פי הסמו"ש הכחול.
בק"מ 9.4 טחנת הנזירים. מבקרים וממשיכים בדרך במורד הנחל.



ולמי שאינו חובב רטיבות בנעליים

   
9.7 KM 
  
  
 
 

בנ.צ. 16482410, רום 70 מ’ מעפה"י מסעף. פונים שמאלה (דרום) ומתחילים בטיפוס מתון בדרך קופצנית במעלה ואדי.
בק"מ 10.1 מסעף. ממשיכים ישר.
בק"מ 10.6 מסעף. פונים שמאלה (מזרח) חוצים את הערוץ הרדוד ומיד שוב שמאלה (צפון-מזרח) במעלה דרך טרשית שחלקים ממנה גם תלולים וגם טכניים, אבל לא מאד ארוכים.
בק"מ 11.2 סוף העליה בנקודת תצפית נהדרת על נחל ציפורי ועל חלקים נרחבים של צפון הארץ המובטחת. את המקום מציין אלון קטן המאפשר מנוחה בצילו. לאחר המנוחה/תצפית ממשיכים בהקפת השלוחה.



מבט על נחל ציפורי

   
12.6 KM 
  
  
 

בנ.צ. 16512401, רום 170 מ’ מעפה"י כביש משובש. פונים עליו שמאלה (דרום).
בק"מ 12.7 מסעף . פונים שמאלה (דרום) במורד דרך עפר טרשית ולעתים תחוחה, המובילה לואדי שממזרח לשלוחה.
בק"מ 13.4 מסעף בואדי. פונים ימינה (דרום) לדרך עפר במעלה הואדי.
בק"מ 14.1 דרך סלולה לרגלי הגבעה עליה השכונה הבדואית סעדיה. פונים עליה ימינה. עד מהרה הדרך הופכת כביש המטפס לכיוון בשמת טבעון.
בק"מ 15.0 מסעף . פונים ימינה בעליה מתונה.
בק"מ 15.1 מסעף . פונים שמאלה בעליה.



סינגל ביער אלוני אבא

   
15.2 KM 
  
  
 

בנ.צ. 16522383, רום 210 מ’ מעפה"י מסעף ליד בית הספר של בשמת טבעון. פונים ימינה לדרך הכניסה ליער אלוני אבא, אך מיד נצמדים לגדר של מגרש כדורגל הסמוך לבית הספר ולאורכה הולכים/מדוושים לכיוון היער.
בק"מ 15.5 מעבר להולכי רגל בגדר. עוברים ונמצאים ביער אלוני אבא. מהמעבר מתחיל סינגל ברור ונוח המוביל מזרחה.
בק"מ 16.1 הסינגל יוצא לקרחת יער ופה הוא לא ברור. יש נסיון סימון בשתי שורות אבנים, אבל הפרות הרועות בשטח מפזרות אותו. כשיצאתם לקרחת היער הקפידו לא לחזור מיד ימינה, אלא להמשיך בקרחת היער כ- 100 מ’ מזרחה עד איתור ההמשך הברור של הסינגל.
בק"מ 16.7 יציאה מהשמורה לכביש מס’ 7513 ליד אלוני אבא. פונים בשוליו שמאלה, גולשים במורד וחולפים על פני הכניסה לאלוני אבא. (מי שמבקש להמנע מתנועת כלי הרכב יכול לדווש על המדרכה הצפונית, כמובן תוך התחשבות בהולכי רגל).



בנקודת תצפית ליד בתי הכפר כעביה

  
17.8 KM 
   
   
 

בנ.צ. 16732377, רום 150 מ’ מעפה"י מסעף לרגלי שער בית לחם הגלילית. פונים שמאלה (צפון) לדרך סלולה, לאורך גדר בפאתי יער אלונים.
בק"מ 19.3 שער בקר בפינת הגדר, תחת קו חשמל לפני הבתים הקיצוניים של הכפר כעביה. פונים ימינה עוברים בשער ומדוושים ביער מזרחה, לאורך הגדר ומפה תצפית יפה על נחל ציפורי והכפר כעביה.
בק"מ 19.6 מסעף. בוחרים בימנית המתרחקת מהגדר. הדרך עולרדת ביער.
בק"מ 20.8 דרך היער מגיעה לדרך סלולה לבנה (המחברת בין בית לחם וכעביה). פונים עליה ימינה בעליה.
בק"מ 21.0 מסעף. פונים שמאלה לדרך עפר ביער.
בק"מ 21.6 הדרך מגיעה לבתים הקיצוניים של הכפר חג’ג’רה. לא עוברים את הגדר לכפר, אלא פונים ימינה להמשך הדרך ביער.
בק"מ 21.8 יוצאים מהיער. פונים שמאלה (צפון) ומדוושים בפאתיו.
בק"מ 22.4 דרך לאורך כביש הגישה לכעביה. פונים עליה ימינה לכיוון צומת זרזיר.



נחל יפתחאל

  
22.6 KM 
   
 

בנ.צ. 12382381, רום 180 מ’ מעפה"י חוצים (צפון) את כביש הגישה לכעביה ליד תחנת טרקטורים של חברת "בר" וגולשים בכיף לעבר נחל ציפורי.
בק"מ 24.1 הצטלבות. ממשיכים ישר במורד ומכאן הדרך סלולה. עד מהרה חוצים את אפיק נחל ציפורי וממשיכים לצפון מזרח.
בק"מ 24.4 לרגלי גבעה 168 מסעף שתי דרכים סמוכות. לא ממשיכים בסלולה אלא בימנית והיא דרך עפר חומה בנחל יפתחאל. אפשר לבחור לדווש לרגלי הגבעות או לאורך האפיק של הנחל היפה הזה.
בק"מ 26.5 כביש הגישה לאלון הגליל. פונים עליו שמאלה, בעליה.
בק"מ 27.3 הצטלבות ממשיכים ישר לדרך סלולה.

   
27.6 KM 
   



הכותב (מימין) עם ג’ון כהן – רכז הסייקלניק

לרכישת ספרי הטיולים של אלי סט

יום טיול באופניים – ועוד יום טיול באופניים וגם ספרו החדש של אלי סטי טיול משפחתי באופני הרים – מסלולי רכיבה למשפחות


עכשיו במחיר מיוחד לחברי האתר


לרכישת מפות סימון שבילים של כל הארץ, ערכות מלאות, מפות בודדות או מפות ממוחשבות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג