חדש במשחקים האולימפיים: מרתון הליכה של שליחים מעורבים

מקצה אולימפי מעורב נוסף: אחרי ביטול התחרות ל-50 ק"מ שנערכה לגברים בלבד, הוחלט להכניס מקצה חדש ומלהיב, בו גבר ואישה יתחרו בשליחים למרחק של מרתון, כשכל אחד יעבור פעמיים מרחק של קצת יותר מ-10 ק"מ. כל הפרטים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חידוש בתחרויות האתלטיקה | צילום: Tomisti, Wikimedia

התאחדות האתלטיקה העולמית והוועד האולימפי הבינלאומי הכריזו היום (שבת) על כניסתה של תחרות חדשה למשחקים האולימפיים כבר החל מהשנה הבאה מהמשחקים בפריז 2024 – תחרות הליכה למרחק של מרתון, אשר תתבצע בפורמט של שליחים מעורבים לגבר ואישה.

כזכור, לאחר המשחקים האחרונים בטוקיו, בוטלה תחרות ההליכה ל-50 ק"מ, וזה יהיה הפתרון החדש להלכים. התחרות תכלול 25 נבחרות, כאשר בכל נבחרת אתלטית אחת ואתלט אחד. מרחק המרתון יחולק לארבעה חלקים שווים, כאשר בכל נבחרת יתחיל הגבר את המסלול, לאחריו האישה וחוזר חלילה, כאשר האישה היא זו שתחצה את קו הסיום לאחר המרחק של 42.195 ק"מ.

התחרות תיערך ב-7 באוגוסט 2024, בשעה 7:30 בבוקר, שישה ימים לאחר התחרות האישית ל-20 ק"מ, שתפתח את התכנית של תחרויות האתלטיקה בפריז, כך שלאתלטים יהיה מספיק זמן להתאושש. המסלול יהיה אותו המסלול של התחרות האישית, למרגלות מגדל אייפל במרכז העיר.

התחרות למרגלות מגדל אייפל | צילום: Phil Riley, Pixabay

זו דוגמה נוספת לרצון של הוועד האולימפי הבינלאומי להכניס כמה שיותר תחרויות מעורבות לגברים ונשים, וזאת לאחר שעשה זאת בשחייה עם השליחים ל-4X100 מטר מעורב מיקס, 4X400 מטר בריצה על מסלול האתלטיקה, בקבוצה המעורבת בג'ודו, בסירה המעורבת (470) בשייט, תחרות הקליעה הקבוצתית, טניס בזוגות מעורבים ושליחי הטריאתלון.

תחרויות ההליכה נכנסו לתכנית האולימפית כבר בלונדון 1908, אז נערכו למרחק של 3,500 מטר ולמרחק של 10 מייל. המרחק ל-20 ק"מ נחשב לפופולרי ביותר ונערך ברציפות מאז 1956 עבור הגברים ויימשך גם בפריז, כאשר לנשים הוא נכנס לתכנית האולימפית בסידני 2000. התחרות ל-50 ק"מ נערכה לראשונה בלוס אנג'לס 1932 ופרט להפוגה ב-1976 גם בה התחרו ברצף עד ההחלטה להפסיקה לאחר פריז. תחרות זו נערכה כל העת לנשים בלבד בתכנית האולימפית.

רביעיית השליחים המעורבת של ישראל בטוקיו 2020 | צילום: סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

מנכ"ל התאחדות האתלטיקה העולמית ג'ון רידג'ון אמר: "אנחנו נלהבים להכניס עוד תחרות שליחים מעורבת לתכנית האולימפית שתציג את היכולות גם של האתלטיות וגם של האתלטים בתחרות אחת. הפורמט הזה מעוצב כך שיהיה חדשני, דינמי ובלתי צפוי. אנחנו מאמינים שהוא יהיה קל להבנה על ידי האוהדים, שהתחרות בו תהיה מרתקת, והכי חשוב, הוא יבטיח שוויון מגדרי מלא בתחרויות האתלטיקה האולימפיות בפעם הראשונה בהיסטוריה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג