חדשות השבוע מעולם הרכיבה

ברנארד הינו מתוסכל מהסחבת בעניינו של קונטדור. חקירתו של ארמסטרונג מתרחבת למשטרת צרפת. האחים שלק ראש בראש בתחרות ספורטאי השנה בלוקסמבורג. מעמדה של קבוצת קוויק סטפ כקבוצת פו טור בסכנה זאת ועוד, אייבי גילת עם הדיווחים החמים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ברנארד הינו מתוסכל מהסחבת בעניינו של קונטדור. חקירתו של ארמסטרונג מתרחבת למשטרת צרפת. האחים שלק ראש בראש בתחרות ספורטאי השנה בלוקסמבורג. מעמדה של קבוצת קוויק סטפ כקבוצת פו טור בסכנה זאת ועוד, אייבי גילת עם הדיווחים החמים

מאת:אייבי גילת


אי אפשר לומר שעולם האופניים נמצא ממש בימים אלו במצב של עסקים כרגיל. לו כך היו פני הדברים היינו שומעים בעיקר על בורסה של רוכבים שמחליפים קבוצות, ורוכבים שמתאמנים ומדוושים במרץ לקראת פתיחתה של עונת התחרויות החדשה של 2011.


מה יהיה עם הסמים? / צילום: Wladyslaw Sojka



נכון לעכשיו חלק מהרוכבים עסוקים בתחרויות על מסלול סגור בתוך אולם שהן מאוד פופולאריות במדינות בעלות מסורת של אופניים. מה שמעניין כנראה את רוב אוהדי הענף ובכך מתעסקת בזמן האחרון התקשרות העולמית הן לצערנו שערוריות הסמים בהן מעורבים רוכבים בעלי שם כמו אלסנדרו וולוורדה, לאנס ארמסטרונג ולאחרונה פרשת אלברטו קונטדור שעסוקים במלחמת עולם בהגנה ובטיהור שמם. ממש אין לדעת לאן בדיוק העניינים הולכים שכן הפוליטיקה והמאבקים המשפטיים מאחורי הקלעים הם כנראה עצומים.

ככל שההחלטה בעניינם משתהית לא רק שהייסורים של המעורבים הישירים בפרשה גדלים, אלא גם נראה שהפרשות הללו תופחות לממדים שאינם סבירים. ערעורו האחרון של וולוורדה שנדחה על ידי בית דין בשוויץ הוא רק המתאבן בארוחה הזו. במידה ויורשעו הן ארמסטרונג והן קונטדור וחלק מהאשמות כנגדם יאושר הרי שלא רק הם צפויים לעונש אלא מדובר בפגיעה ממשית בשמם ובמוניטין שיצרו לעצמם.

ברנארד הינו מתוסכל מהסחבת בעניינו של קונטדור
ברנארד הינו שניצח חמש פעמים את הטור דה פראנס הטיל את כל כובד משקלו לנושא הסחבת שננקטת לדבריו בפרשת קונטדור, וטוען שהפרשה הזו לוקחת יותר מדי זמן. הינו אף קורא לסנקציות שוות שינקטו כנגד אתלטים העוברים על חוקי הספורט מענפים שונים. הודעתו של הינו הגיעה אחרי שהועדה העולמית למלחמה בסמים WADA שחררה הצהרה לפיה, נציגים מטעמה בדקו את הבשר שקונטדור טען שדרכו הגיע אליו החומר האסור קלנבוטרול, ולא מצאו צידוק לטענה הזו.

בראיון ליומון הבלגי Het Nieuwsblad אומר הינו: "מדוע למשוך את פרשת קונטדור כל כך הרבה זמן? זוהי שאלה מאוד פשוט כן או לא. מה הטעם מצאה WADA לקנות סטייק מהבשר כדי לראות אם הוא מכיל קלנבוטרול? בעל החיים ממנו אכל קונטדור הרי מת מזמן." והינו? הינו לא עוצר ומתחיל מיד באופנסיבה רבתי: "אני מקווה שכל אתלט שייתפס יטופל על ידי WADA בצורה שווה. ריצ'רד גסקט שחקן הטניס הצרפתי שנתפס על שימוש בקוקאין קיבל שנתיים עונש הרחקה ויצא מזה אחרי שפרקליטיו טענו שהוא קיבל נשיקה מבחורה. גם לשחיין הצרפתי ברמה העולמית פרדריק בוסקט שנתפס על שימוש בחומר אסור הופחת העונש לחודשיים. נו באמת?"
 
מי שמחפש את הצדק האבסולוטי בפרשות הללו כנראה שהוא מאוד תמים. התסכול של הינו נובע כנראה ממקומות אחרים לגמרי. הטור דה פראנס הצרפתי הוא אווזה שמטילה ביצי זהב. מעריכים את סכומי הכסף שמסתובבים סביב הטור בכ-4 מיליארד דולר. הפרשה הזו של קונטדור כנראה גורמת לצרפתים כאב ראש לא קטן שכן נכון לעכשיו כמעט 4 חודשים אחרי הסיום הרשמי של הטור דה פראנס בשדרות השאנז אליזה מנצח הטור אלברטו קונטדור מואשם בלקיחת חומרים אסורים. השלטונות הצרפתים רוצים שהעסק הזה יסתיים כבר לכאן או לכאן, שכן הסרחון שעולה מהפרשה הזו גורם להם נזק תדמיתי עצום, וברנארד הינו הנמנה על חלק ממנהלי הטור הצרפתי רוצה כבר שהפרשה תוכרע וניתן יהיה להתרכז בספורט האופניים נטו.

חקירתו של ארמסטרונג מתרחבת למשטרת צרפת   
למרות שפרש עדיין שמו של לאנס ארמסטרונג ממשיך לספק כותרות ולאו דווקא מחמיאות. סוכנים פדראליים של ממשלת ארה"ב החוקרים האשמות לפיהן בקבוצת הדואר האמריקאי שלאנס ארמסטרונג רכב בזמנו הייתה מערכת משומנת של שימוש בחומרים אסורים, נפגשו עם חוקרי משטרה צרפתיים במטה האינטרפול בעיר ליון.

לפי דיווחים של סוכנות הידיעות Associated Press המשלחת האמריקאית בניצוחו של החוקר המיוחד ג'ף נוביצקי ראיינה חבורה של שוטרים צרפתיים העוסקת בחקירות שימוש בחומרים אסורים. הסוכנות הצרפתית לסביבה ולבריאות הציבור OCLAESP חקרה שימוש במזרקים ובציוד לעירוי דם שהתגלו במהלך הטור דה פראנס 2009 בקונטיינר של אשפה. בין הנחקרים באותה תקופה היו מנהלי קבוצת קייז ד'פרנייה וקבוצת אסטנה. יוהאן ברוניל שהיה המנהל של קבוצת הדואר האמריקאי, אסטנה וכיום קבוצת רדיו שאק נחקר בעניין הזה אבל תוצאות החקירה מתעכבות לפי שעה.

נציגים של המשלחת האמריקאית חקרו חברים בסוכנות הצרפתית למלחמה בסמים ה-AFLD כחלק מחקירה פדראלית שמתנהלת אחרי שבתחילת השנה הודה פלויד לנדיס בשימוש בחומרים אסורים אבל טען בחקירתו שמדובר היה בהתנהלות שיטתית ומכוונת בקבוצת הדואר האמריקאי. הוא אף האשים את מנהלו יוהאן ברוניל בכך שידע על כך ואת חברו לאנס ארמסטרונג בשימוש בחומרים משפרי ביצועים.

השלטונות הצרפתים הושיטו בשמחה יד כדי לסייע לחוקרים האמריקאים שכן את היחסים שלהם עם לאנס ארמסטרונג ניתן להגדיר כמורכבים מאוד בלשון המעטה. אסור להקל ראש בחקירה הזו שכן חבר מושבעים בלוס אנג'לס כבר ביקש ממספר רוכבים שרכבו עם ארמסטרונג להעיד בפניו. ג'ורג' הינקאפי, טיילר המילטון וירוסלאב פופוביץ' כבר מסרו את ההודאות שלהם. ארמסטרונג לכל אורך הקריירה שלו הקפיד לטעון שהוא נקי מסמים ומשמש כסוג של איידול להמון אנשים מחוץ לענף האופניים בעיקר בשל תרומתו למלחמה במחלת הסרטן. אם יורשע הרי שהרעש בפרשת קונטדור יהיה כאין וכאפס.

האחים שלק ראש בראש בתחרות ספורטאי השנה בלוקסמבורג

האחים פרנק ואנדי שלק נבחרו יחד עם עוד 8 ספורטאים אחרים להתחרות על פרס ספורטאי השנה בלוקסמבורג. בנסיכות הקטנה לוקסמבורג שולטים בשנים האחרונות רוכבי אופניים בתחרות הזו ביד רמה. משנת 2003 זכו בתחרות אך ורק רוכבי אופניים כאשר קים קירשן זוכה בתואר 5 פעמים, פרנק שלק ב – 2006 ואנדי שלק בשנה שעברה 2009. הפרס יוענק ב-9 בדצמבר בקזינו של באד מונדורף. ההישגים העיקריים של האחים השנה הם: אנדי בן ה-25 זכה במקום השני בטור דה פראנס. אנדי שלק אף זכה בתואר הרוכב הצעיר בטור של 2010. על פרנק שלק בן ה-30 עברה שנה הרבה יותר פושרת אחרי שנפצע הוא עוד הספיק לנצח את הטור של שוויץ, לסיים במקום השני בטור של לוקסמבורג ולסיים במקום החמישי בוואלטה הספרדית. כדי להיות הוגן צריך להבין שמידת הפופולאריות של כל ספורטאי בארצו משפיעה על התהליך של הבחירה שכן אם משווים את ההישגים של שני האחים הבחירה היא מאוד קלה לטובתו של האח הצעיר אנדי שלק. מעניין מה יבחרו הלוקסמבורגים. בכל מקרה זו תהיה הפעם השנייה בחייו של כל אחד משני האחים אם יזכה בתואר ספורטאי השנה בלוקסמבורג.

מעמדה של קבוצת קוויק סטפ כקבוצת פו טור בסכנה
מה שפציעה של רוכב-על אחד יכולה לעשות לקבוצה שלמה. אחרי שסבל לאורך כל העונה הסופר מאיץ הבלגי טום "טורנדו" בונן מפציעה מטרידה בברך, שבעקבותיה אף נותח, התברר שאי אפשר כרגע לדעת אם קבוצת קוויק סטפ תקבל רישיון וסטאטוס של קבוצת פרו טור על ידי התאחדות האופניים הבינלאומית. בעקבות השיטה החדשה של הניקוד התברר שקבוצת קוויק סטפ הגיעה רק למקום ה-18 ברשימת ההישגים של רוכביה ותצטרך להתחרות עם עוד 4 קבוצות על 3 המקומות שנותרו ברשימת קבוצות הפרוטור. המשמעות הכלכלית של החלטה כזו היא עצומה שכן קבוצות הפרוטור מקבלות הזמנות להתחרות בכל המרוצים שמארגן ה – UCI. אי השתתפות במרוצים הוא גזר דין מוות לקבוצה מקצוענית שכן ההכנסות מגיעות בעיקר מנותני חסויות שמעוניינים לפרסם את המוצרים שלהם דרך החשיפה התקשורתית הנילוית למרוצי האופניים.

בראיון לעיתון הבלגי Het Nieuwsblad אומר פטריק לפבר מנהל הקבוצה: "לא שמעתי דבר. בנסיבות רגילות הייתי מודאג אבל מדובר ב – UCI כך שאני זהיר. אינני מאושר מהדרוג שלנו. הקבוצות צריכות להיות מדורגות לפי חוקי ה – UCI. ניסינו ליצור קבוצה חזקה." לפבר יודע שאיבד מספר רוכבים מצטיינים: קרלוס ברדו המטפס המצטיין שעבר לקבוצת ראבובנק, וסטיין דפולדר שהיה אלוף בלגיה ואף ניצח את הטור של פלנדרס עבר לקבוצה ההולנדית ואקנסוליי. עזיבתם גרעה נקודות חשובות לקבוצה דבר שהביא לדרוג הנמוך.

זו הייתה שנה איומה לקבוצה הבלגית הגאה קוויק סטפ. מה שהתחיל טוב לטום בונן עם המקום השני במילאן סן רמו ובטור של פלנדרס הפך אח"כ להתרסקות טוטאלית. אבל עבור בונן שהיה אלוף עולם בשנת 2005 וניצח 3 פעמים את הפריס רובא ופעמיים את הטור של פלנדרס מדובר בהחלט בשנה גרועה במיוחד. עם שקיעתה של קוויק סטפ דווקא קבוצת אומגה פארמה לוטו עם פיליפ ג'ילבר רוכב הקלאסיקות המצטיין נמצאת בקו עלייה דבר שמביא את עקומת הלחצים על ראשי הקבוצה לשיא. קשה לדעת אם טום בונן יחזור לרמה שהיה לפני הפציעה שכן מאיצים צעירים נושפים בעורפו אבל בקלאסיקות יכול מאוד להיות שטרם ראינו את טום בונן אומר את המילה האחרונה.

עוקבים אחר קונטדור
זה היה שבוע שבו WADA הועדה העולמית למלחמה בסמים מודיעה שאין בסיס לקביעה לפיה הבשר ממניו אכל קונטדור היה נגוע בקלנבוטרול ולמעשה שומטת את הקרקע מהבסיס לטענתו של קונטדור. קונטדור מקבל רוח גבית ותמיכה מהרבה מאוד רוכבים. איבן באסו בראיון לעיתון האיטלקי La Repubblica אומר ש:"אני מקווה שאלברטו יפתור את הדברים מהר ככל שניתן. כל אדם הוא בחזקת חף מפשע עד שהוכחה אשמתו". אכן כן. ומוסיף:"אני רואה בו את רוכב מרוצי הקטעים הטוב בעולם. הבעיה שלי איננה אם יהיה בטור דה פראנס. אני רוצה להיות מוכן ובכושר הטוב ביותר לקראת הטור דה פראנס". אבל זוהי בדיוק הבעיה של באסו ושאר היריבים הפוטנציאליים. יכול מאוד להיות שהרוכבים שרוצים כביכול בהכרעה מהירה יודעים את האמת שקונטדור כיום הוא רוכב גרנד הטורים הטוב בעולם. סילוקו מהזירה לשנתיים ישנה את כללי המשחק ויצור מיד ואקום במערכת. לתוך החלל הזה יתנקזו היריבים הפוטנציאליים האחרים: אנדי ופרנק שלק, סמואל סנצ'ז האלוף האולימפי מבייג'ין 2008 שכבר סימן את הטור 2011 כמטרה, קאדל אוונס, וינצ'נזו ניבאלי מנצח הוואלטה, דניס מנצ'וב, ואיבן באסו מנצח הג'ירו. אז רבותי רגע ההכרעה קרב. סביר להניח שאילו יהיו השמות החמים שנצטרך להתרגל אליהם בשנתיים הקרובות ואולי מי יודע אולי ממש ברגע האחרון יצוץ משהו שיעזור לאלוף ברגעיו הקשים. שבוע נהדר לכולכם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
40:29
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27