חדשות השבוע מעולם הרכיבה

מסלול הטור דה פראנס 2011 הוכרז. ה- UCI טרם החליט בעניינו של קונטדור. באסו וניבאלי - מי יוביל  את ליקוויגאס? ססטרה ישתתף בכל שלושת הגרנד טורים ב- 2011 וברוניל מצפה מברייקוביץ’ למשהו בטור דה פראנס על זאת ועוד אייבי גילת מביא את החדשות החמות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מסלול הטור דה פראנס 2011 הוכרז. ה- UCI טרם החליט בעניינו של קונטדור. באסו וניבאלי – מי יוביל  את ליקוויגאס? ססטרה ישתתף בכל שלושת הגרנד טורים ב- 2011 וברוניל מצפה מברייקוביץ' למשהו בטור דה פראנס על זאת ועוד אייבי גילת מביא את החדשות החמות

מאת:אייבי גילת


ביום שלישי האחרון הוכרז מסלול הטור דה פראנס 2011. רוכבים רבים בעלי שם, מאמנים בכירים וראשי קבוצות נכחו באירוע. בלט מאוד בהעדרו אלוף הטור דה פראנס 2010 אלברטו קונטדור הספרדי, שהושעה מפעילות על ידי ה- UCI התאחדות האופניים העולמית בשל מציאת החומר האסור קלנבוטרול בדגימת שתן שנתן.




ה- UCI איננו ממהר לקבל החלטה בעניינו של קונטדור

נשיא ה- UCI פט מקווייד טוען שהחלטות מהירות בעניינו של קונטדור לא תהיינה. בראיון לסוכנות החדשות Associated Press מיד אחרי הפרזנטציה של מסלול הטור דה פראנס 2011 אומר מקוויד בין היתר: "זהו מקרה חשוב ביותר ואנחנו חייבים להיות בטוחים לחלוטין לפני קבלת ההחלטות. הנושא מאוד מורכב. אנחנו מחכים לקבלת התוצאות ואינני יודע כמה זמן זה ייקח. כדי להיות הגון עם קונטדור, ענף האופניים והטור דה פראנס, אנחנו חייבים להיכנס לפרטים הקטנים כדי לקבל את ההחלטה הנכונה".

מקווייד שולל את טענות המבקרים על כך שהיות וקונטדור הוא הרוכב הבכיר בפלוטון ומנצח הטור דה פראנס, הוא קיבל יחס מועדף, "קונטדור לא קיבל יחס שונה מרוכבים אחרים אולם בגלל היותו מי שהוא אנחנו חייבים להיות משוכנעים לפני שנחליט. איננו יכולים להאיץ את התהליך. התהליך של הבדיקה המדעית עדין בעיצומו ואין אפשרות לזרז זאת." מקווייד גם שולל את הטענה של מומחים שטענו שגילוי של שרידי פלסטיק יכולות להעיד על כך שקונטדור עשה העשרת דם בטור של 2009, "מדובר בספקולציות היות ואותם מומחים אינם יודעים את כל העובדות."

ענן כבד של חוסר ודאות מסתתר מאחורי הנושא הזה. מאחורי הקלעים סביר מאוד להניח שמופעלים על ראשי ה- UCI לחצים פוליטיים כבדים מצד גופים רבים שלא להשעות את קונטדור לשנתיים. הרבה מאוד אינטרסים כלכליים חוברים כאן יחד. כך למשל הפרסומות של קונטדור על נעליים וכסאות ממשיכות להופיע על מסכי היורוספורט. השאלה העקרונית עימה צריכים המומחים להתמודד היא האם העובדה שלמרות שהכמות שקונטדור לקח נמוכה פי 40 מהכמות הדרושה ליצירת אפקט משפר ביצוע, צריכה לגרום לסילוקו מהפלוטון לשנתיים, והאם ההסבר שסיפק קונטדור על כך שמדובר בבשר נגוע הוא מספק?

באסו מוכן לחלק את מנהיגות קבוצת ליקוויגאס עם ניבאלי
בערב גאלה מיוחד לענף האופניים שנערך באיטליה אומר איבן באסו, מנצח הג'ירו בשנת 2010, שהוא ווינצ'נזו ניבאלי יחלקו שוב ביניהם את המנהיגות של קבוצת ליקוויגאס בשנת 2011 ממש באותו האופן כפי שהיה בשנה האחרונה, "אני מרוצה משנת 2010 והניצחון בג'ירו שהיה עבורי רגע מיוחד בהרבה מאוד מובנים. יחד עם זאת בשל העובדה שהג'ירו היה קשה כל כך ההופעה שלי בטור דה פראנס לקתה בחסר."
 
איבן באסו מבטיח שלא תהיה לו בעיה עם וינצ'נזו ניבאלי בשנת 2011, "יש לי המון הערכה אליו ואני חושב שזה הדדי מהכיוון שלו. הייתה לו שנה נהדרת והוא פרץ ככישרון ענק. אבל אני יודע שאנחנו יכולים לפעול יחד ולעבוד במשותף. שנינו די חכמים כדי לדעת לא לדרוך אחד לשני על היבלות." המניות של איבן באסו המבוגר יחסית לוינצ'נזו ניבאלי הם בירידה. ניבאלי עבד בג'ירו עבור באסו אחרי שפליזוטי לא הורשה להשתתף בו. ניבאלי סיים את הג'ירו במקום השלישי על הפודיום וניצח את הוואלטה. מעמדו בפלוטון המקצועני רק התחזק. לכן צפויות הרבה מאוד בעיות משום שמעמדו של ניבאלי השתנה באופן קיצוני והוא כיום על תקן של לידר בקבוצה. קשה לראות מצב שבו יגיע ניבאלי שוב על תקן של רוכב דומסטיק שיעבוד עבור באסו. ההיסטוריה מוכיחה שבכל מקום שבו היה יותר מדי אגו ולידרים השיטה לא עבדה.

ססטרה ישתתף בכל שלושת הגרנד טורים ב- 2011

קרלוס ססטרה ישתתף בשנת 2011 בכל 3 הגרנד טורים, ממש כמו בשנת 2010. בראיון לסייקלינינג ניוז אומר מאור ג'יאנטי המנהל של קבוצת Geox החדשה שלפי התוכנית אמור להשתתף ססטרה בכל הגרנד טורים המתוכננים לשנה הקרובה. מקבץ התוצאות של קרלוס ססטרה הוא מרשים: מקום שמיני בג'ירו ד'איטליה, מקום 20 בטור דה פראנס ושוב מקום שמיני בוואלטה ד'אספניה. הייתה לו הפסקה גדולה בין הטור דה פראנס לוואלטה והשנה הוא יקצר אותה על ידי תוכנית אימונים מיוחדת. לגבי היכולת של ססטרה להסתדר עם דניס מנצ'וב לא צופה ג'יאנטי שום בעיה, "זה מעניין כשיש לך שני רוכבים ברמה כזו. הם יסתדרו היטב האחד עם השני. נצטרך להמתין לזינוק של הג'ירו כדי להחליט על הטקטיקה של מנצ'וב ושיתוף הפעולה עם רוכבים אחרים".

לעומת הזוג הקודם (ניבאלי ובאסו) נראה שדווקא הזוג הזה ססטרה ומנצ'וב כן יכולים להסתדר בעיקר בשל העובדה שמנצ'וב מוגדר יותר כרוכב נג"ש שיכול גם לטפס בעוד שקרלוס ססטרה הוא רוכב מטפס. האמת שמדובר בשני רוכבים מבוגרים לעומת הזוג הקודם. בכל מקרה גם מנצ'וב וגם ססטרה כנראה נמצאים כבר במדרון המביא את הרוכבים לסיום הקריירה שלהם כרוכבים. במקרה הטוב ביותר ניתן לראות אותם מסיימים על הפודיום. מנצחי גרנד טור? את זה אפשר להשאיר בסימן שאלה. בכל מקרה צריך להרים את הכובע ולתת שאפו ענק לקרלוס ססטרה שלמרות שבשנת 2010 רכב "רק" 72 ימי תחרויות השלים שלוש תחרויות גרנד טור בעונה אחת. קשה מאוד למצוא כיום רוכבים המסוגלים לעמוד בתנאי מאמץ שכאלה.  

ברוניל מצפה מברייקוביץ' למשהו בטור דה פראנס
יוהאן ברוניל הדירקטור ספורטיף של קבוצת רדיו שאק הודיע שקבוצתו תגיע בשנת 2011 לטור דה פראנס כאנדר דוג לגבי החולצה הצהובה, יחד עם זאת הוא מצפה מיאנס ברייקוביץ' שניצח את מרוץ השלבים היוקרתי הדופינה ליברה שימלא תפקיד חשוב בטור. ברוניל הוסיף שהוא סומך על הסוסים הוותיקים שלו לוי ליפהיימר ואנדראס קלודן. סביב יאנס ברייקוביץ' תבנה חבורה של לוחמים רוכבים שיעזרו לו לבוא לידי ביטוי בטור.

ברוניל היה מלא בתשבחות לרוכב בן ה-26 מסלובניה שניצח את מרוץ הנג"ש הארוך ואחר כך הדף סדרה של התקפות מצידו של אלברטו קונטדור בעלייה האימתנית לאלפ' דואז בדרך לניצחון בדרוג הכללי המצטבר. ממש כמו לאנס ארמסטרונג בכיר תלמידיו יוהאן ברוניל הוא אומן ההסוואה, משחק המוחות הטקטי והתחכום המנטאלי. לכאורה הוא מצהיר שלקבוצתו רדיואשק אין באמתחתה שום קלפים לטור דה פראנס פרט לברייקוביץ' שסיים בסופו של דבר בטור האחרון בהופעת הבכורה שלו במקום ה-43. אבל אל תתנו למילים להטעות אתכם. יאנס ברייקוביץ' נראה היה מצוין בקריטריון הדופינה. מי יודע אילו הפתעות מכין לנו ה"שועל"?
 
ריקו יתחיל לעבוד עם אלדו סאקי
ריקרדו ריקו "הקוברה" המטפס השנוי במחלוקת מקבוצת ואקנסוליי, הודיע על אלדו סאקי כמאמנו. ריקו גם הודיע שיעבור סדרה של בדיקות במרכז מאפיי ב – Castellanza. סאקי שמאמן גם את קאדל אוונס ואיבן באסו נפגש עם ריקו כדי לדון על שיתוף הפעולה ביניהם. בתחילת חודש נובמבר יעבור ריקו סדרה של בדיקות ואחר כך יתחיל את אימוני טרום העונה בחורף בהדרכתו של סאקי.

כבר באליפות העולם שנערכה בגילונג אוסטרליה הביע סאקי את רצונו לאמן את ריקו למרות תדמיתו הבעייתית. סאקי עזר מאוד לבאסו לשקם את תדמיתו הציבורית שנפגעה מאוד אחרי עונש ההשעיה שספג. סאקי שנלחם במחלת הסרטן אמר לריקו בפגישתם לפי היומון הנפוץ לה גאזטה דלה ספורט, "הציפיות שלי מהחיים הם עד חודש יולי, אתה ההימור האחרון שלי". הסיפור על מאמן חולה סרטן שלוקח רוכב אופניים שערורייתי תחת חסותו, ומנסה לשקם את שמו ואת המוניטין שלו על ידי כך שינצח מרוץ אופניים גדול הוא חומר מצוין לסרט הוליוודי. המציאות היא כמובן מורכבת הרבה יותר. ריקו אמר בזמנו שלציבור יש זיכרון קצר ושהדרך הטובה ביותר לגרום לו לשכוח היא לנצח במרוצי אופניים.

קונטדור מעדיף שלא להשתתף בקריטריום של אוביידו
מארגני הקריטריום של אוביידו שינו את גרסתם אחרי שהודיעו כבר שקונטדור ישתתף בתחרות. קונטדור לא ישתתף באף תחרות עד אחרי שתיפול הכרעה בעניינו. איזקיל מוסקרה לעומתו שגם מחכה להכרעה בעניינו כן ישתתף. התחרות שתיערך בשבת הבאה תהיה בסימן פרישתו של צ'יצו רוביירה, אחרי שבילה 16 שנים כרוכב מקצוען. בתחרות הבטיחו את השתתפותם שמות כמו סמואל "סמי" סנצ'ז האלוף האולימפי וקרלוס ברדו.

לסיכום
דווקא 'עונת המלפפונים' שאמורה לעבור בשקט ולהניח לרוכבים לבנות את עצמם לקראת העונה הבאה עשירה מאוד באירועים. אחרי שהועד האולימפי למלחמה בסמים באיטליה CONTI זיכה את פליזוטי מכל אשמה בשל טענות על ערכים חריגים בדמו ייתכן וה – UCI יערער על ההחלטה. בספרד נעצרו על ידי המשמר האזרחי 34 אנשים בטנריף על כך שהיו קשורים בסחר בחומר האסור קלנבוטרול. יואכים רודריגז המטפס הספרדי המוכשר של קבוצת קאטושה מוביל בדרוג הכללי של הרוכבים, ויינס וויט הרוכב הוותיק והצבעוני עבר לקבוצה הלוקסמבורגית הנבנית של האחים שלק. עד שלא תיפול הכרעה בעניינו של קונטדור ימשיכו הגלים לסעור בביצה של ענף האופניים העולמי ולא אין לנו בדיוק פגרה אלא רעשי רקע עד לרעידת האדמה הבאה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
40:29
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27