חדשות השבוע מעולם הרכיבה

קנצ’לרה עושה היסטוריה - אלוף העולם בנג"ש פעם רביעית. אמה פולי מבריטניה לוקחת את הנג"ש לנשים באליפות העולם. ג’ורג’יה ברונזיני מאיטליה היא אלופת העולם למרוצי כביש ואלדו סאקי מתלהב לעבוד עם ריקרדו ריקו. אייבי גילת עם הדיווחים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קנצ'לרה עושה היסטוריה – אלוף העולם בנג"ש פעם רביעית. אמה פולי מבריטניה לוקחת את הנג"ש לנשים באליפות העולם. ג'ורג'יה ברונזיני מאיטליה היא אלופת העולם למרוצי כביש ואלדו סאקי מתלהב לעבוד עם ריקרדו ריקו. אייבי גילת עם הדיווחים

מאת:אייבי גילת


השבוע במקום שנעסוק בהרחבה בתוצאות אליפות העולם הנערכת בגילונג אוסטרליה הזדעזע שוב עולם האופניים בשערוריות העוסקות בנטילת חומרים האסורים לשימוש על פי חוקי ה – UCI. חודשיים אחרי סיום הטור דה פראנס התבשרנו על כך שאלברטו קונטדור מנצח הטור בפעם השלישית, הושעה זמנית מכל פעילות בשל מציאת החומר האסור קלנבוטרול בדגימת שתן שנלקחה ממנו ביום המנוחה השני.

ממש באותו היום כינס אלברטו קונטדור מסיבת עיתונאים במדריד והודיע לנציגי המדיה שהאשמה נעוצה בחתיכת בשר שהובאה על ידי אדם זר ושנאכלה על ידו. בינתיים יוצאים לא מעט פיגורות בולטות מעולם האופניים להגנתו של קונטדור: ברשימה ניתן למצוא בין היתר את דייויד מילאר הרוכב הבריטי שהושעה בזמנו על נטילת חומרים משפרי ביצועים, יוהאן ברוניל המנהל הספורטיבי האגדי שאימן אותו בקבוצת אסטנה, ואנדי שלק שהתחרה מולו בטור דה פראנס.

קבוצת טים סקסו בנק שאליה עבר קונטדור עדיין לא התייחסה להודעה של התאחדות האופניים הבינלאומית ומבקשת פרטים נוספים בטרם תקבל החלטה בנושא.
 
גם עתידו של אזקיל מוסקרה בקבוצתו ההולנדית החדשה ואקנסוליי נמצא בסימן שאלה, לאחר שבדגימה הראשונה התגלה בדמו של הרוכב שסיים במקום השני בוואלטה חומר האסור לשימוש. ראשי קבוצת וואקנסוליי שיש להם מדיניות של "אפס סובלנות" כלפי שימוש בחומרים משפרי ביצועים, הודיעה שרק אחרי התוצאות של הבדיקה השנייה וצעדים שתנקוט התאחדות האופניים בספרד, ניתן יהיה לקבל החלטה הנוגעת להחתמתו של מוסקרה ושילובו בקבוצה.

קנצ'לרה עושה היסטוריה – אלוף העולם בנג"ש פעם רביעית

פאביאן קנצ'לרה המומחה השוויצרי במרוצי נגד השעון עושה היסטוריה בענף האופניים והופך לרוכב הראשון בהיסטוריה של הענף שמנצח את אליפות העולם ברכיבה נגד השעון בפעם הרביעית. קנצ'לרה 'שורף' את מסלול המרוצים בגילונג אוסטרליה ומנצח את המרוץ במרחק של מעל דקה מיריבו הקרוב ביותר דיויד מילאר הבריטי. העונה החלומית של קנצ'לרה החלה בשני ניצחונות מרהיבים במונומנטים הטור דה פלנדרס ופריס-רובא, שבהם ברח ליריביו העיקריים ק"מ רבים לפני קו הסיום עד כדי כך שהאשימו אותו ב"סימום מכאני". אחרי הפסדו בנג"ש האישי בוואלטה היו שפקפקו ביכולתו לשחזר את הביצועים שלו באליפות העולם, אבל קנצ'לרה הוכיח לכל המבקרים איזה רוכב ענק הוא.


קנצ'לרה אלוף העולם בנג"ש בפעם הרביעית / צילום: Jeri Peier


 
"זה היה הקשה ביותר מבין הארבעה. הגעתי לכאן לא ב-100 אחוז ביטחון לגבי יכולתי. מאז הוואלטה התרכזתי באליפות העולם ונתתי 100 אחוז מיכולתי במסלול מאוד מאוד קשה. מבחינה טקטית לא נתתי את הכול בהתחלה מכיוון שידעתי שהסוף יהיה קשה בשל הרוח ושתי הגבעות. הייתי צריך למצוא בעצמי את המוטיבציה הפנימית כדי לנצח בפעם הרביעית. אף פעם זה לא קל. אנשים חושבים שאני רוכב עם רגל אחת ושזה קל עבורי לנצח מרוצי אופניים אבל מרוצי אופניים אף פעם לא קל לנצח. תמיד ישנם רוכבים רעבים שרוצים לנצח אותי," אמר אלוף העולם קנצ'לרה.

'פאביאן קנצ'לרה נכנס לפנתיאון המפואר של אחד מגדולי הרוכבים בכל הזמנים' כך הגדיר שון קלי פרשן היורו ספורט ורוכב עבר ידוע בזכות עצמו כרוכב נגד השעון הגדול בהיסטוריה עוד לפני זכייתו של קנצ'לרה בתואר העולמי בפעם הרביעית.

אמה פולי מבריטניה לוקחת את הנג"ש לנשים באליפות העולם

אלופת אנגליה במרוצי כביש ובנג"ש הרוכבת הבריטית אמה פולי לוקחת את מדליית הזהב במרוץ הנג"ש לנשים. פולי, הבריטית מקבוצת סרוולו טסט טים עושה במקביל את עבודת הדוקטורט שלה בהנדסה גיאולוגית בציריך. במקצוע הדורש כל כך הרבה כוח ועוצמה רוכבת שיש לה את הנתונים של 1.57 מטר ומשקל של 50 ק"ג נחשבת אולי יותר כרוכבת מטפסת מאשר רוכבת נגד שעון מצטיינת. אבל היא הוכיחה לכל המתחרות שלה וביניהן גם ג'ודית ארדנט הרוכבת הגרמניה שהגיעה שנייה. ברכיבה מדהימה היא העמידה את עצמה עם סיכוי מצוין לעשות אולי את הדאבל ולזכות גם במרוץ העילית לנשים. הניצחון של פולי מראה שעם רצון ברזל ומוטיבציה אדירה להצלחה הפרמטרים הגופניים בשלב מסוים הם פחות חשובים ומה שמשנה זה בעיקר האספקט המנטאלי.

ג'ורג'יה ברונזיני מאיטליה היא אלופת העולם למרוצי כביש
ברונזיני מנצחת בספרינט פיניש את אליפות העולם עלית נשים בג'ילונג אוסטרליה. היא מקדימה במאוץ לקו הסיום את מריאנה ווס המאוכזבת מהולנד שהייתה אלופת עולם ב-2006 ומאז בכל שנה היא עומדת על הפודיום במקום השני עם ארבע מדליות מכסף וחמש מדליות ברצף, שיא מדהים. במקום השלישי הגיעה הרוכבת השבדית אמה ג'והנסן.

אחרי התקפות לאורך כל המרוץ שנסגרו בהקפה האחרונה הגיעה התקפה משמעותית אחרונה של ניקול קוק הרוכבת הבריטית וג'ודית ארדנט הרוכבת הגרמניה שאף סיימה את הנג"ש עם מדליית הכסף. מאחור הותרה חבורה של קרוב ל-30 רוכבות מהצמרת כולל מספר רוכבות שזכו באליפות עולם.

במאוץ לקו הסיום כאמור מנצחת זו השנה השנייה ברציפות רוכבת איטלקייה כאשר למקום השני מגיעה מריאנה ווס מהולנד. ניקול קוק וג'ודית ארדנט הגיעו במקומות הרביעי והחמישי. ברונזיני הודתה אחרי הסיום ש"הדרך היחידה לנצח את ווס הייתה לחכות למאוץ הסופי. זה היה הספרינט היפה בחיי. הבנות מהנבחרת האמינו בי. סבלתי המון בעלייה האחרונה. החזרתי להם בחזרה את החוב. אנחנו קבוצה נהדרת. אנחנו הטובות ביותר. אני מקדישה את הניצחון הזה לכל הבנות בנבחרת איטליה. זהו גם ניצחון עבור פרנקו בלריני (מאמן נבחרת איטליה שנפטר בנסיבות טרגיות השנה בתאונת ראלי), ומריאנה רומולי שנלחמת לחזור וללכת שוב."

הניצחון באליפות העולם של נבחרת איטליה זו השנה השנייה ברציפות ודבריה הנרגשים של ברונזיני מדגישים בפעם המי יודע כמה שוב את החשיבות של הקבוצה במרוצי כביש. רוכב כביש בודד טוב ככל שיהיה לעולם איננו יכול לנצח מרוץ לבדו. הטקטיקה של נבחרת היא הלחם והחמאה של ניצחונות במרוצים ברמה הזו של אליפות עולם. אנחנו אוהדי האופניים רואים הרבה פעמים רק את הפודיום, וקשה לנו להעריך את המאמץ העצום שעשו חבריה לנבחרת של ג'ורג'יה ברונזיני שהביאו אותה למעמד של אלופת העולם למרוצי כביש לנשים.

אלדו סאקי מתלהב לעבוד עם ריקרדו ריקו

המאמן האיטלקי הידוע אלדו סאקי הודיע שהוא ישמח לעבוד עם המטפס האיטלקי
השנוי במחלוקת ריקרדו ריקו "הקוברה" למרות שנכשל בבדיקה לגילוי סמים בטור
דה פראנס 2008 והושעה. סאקי שעובר טיפולים בעקבות גידול שהתגלה במוחו נמצא
באליפות העולם באוסטרליה לקידום מרכז Mapei, ולראות את הרוכבים עימם הוא
עובד. סאקי מאמן את  איבן באסו, קאדל אוונס, ומייקל רוג'רס ויעבוד עם
דמיאנו קונגו וקבוצת לאמפרה בשנת 2011.

אלדו סאקי אמר בריאיון ליומון האיטלקי הנפוץ Gazzetta dello Sport שהוא
סקרן לגבי הפוטנציאל של ריקו למרות העונש שקיבל ואופיו הקשה, "אני חושב
שריקרדו ריקו הוא המטפס הטוב ביותר והוא חשוב הן לענף האופניים האיטלקי והן
לענף העולמי ואנחנו לא יכולים לאפשר לעצמנו לאבד אותו. ריקו מוקף באנשים
שמייעצים לו בצורה לא טובה. חשוב מאוד שנעזור לו להשתקם בצורה בריאה. לא
דברתי איתו מעולם אבל הייתי רוצה לעבוד ולאמן אותו בצורה קרובה יותר ברמה
האישית, הפסיכולוגית, וללמד אותו כיצד לתקשר עם אנשים ועם המדיה. עבדתי על
כך עם באסו במיוחד על האספקטים עם התקשורת."

אלדו סאקי הידוע בגישה הנגטיבית שלו כלפי נושא הסימום בענף איננו חושש לקחת
תחת חסותו את הילד הבעייתי של ענף האופניים, "אני יודע שאני שם את
המוניטין שהרווחתי בהרבה זעה על הכף, אבל זה קל להתמודד מול אתגר כשאין לך
מה להפסיד. לפעמים צריך לסכן את הכול עבור משהו חשוב. אם לא נעשה זאת על
ידי אמונה בענף איך נוכל לשנות דברים? אני בן 51 ואינני יודע כמה זמן נותר
לי לחיות. אני חייב לרכז את האנרגיה שלי ולא לבזבז אותה על אנשים שאינם
מעוניינים."

ל'אקיפ מעלה ספקות חדשים בנוגע לפרשת קונטדור
העיתון הצרפתי ל'אקיפ הידוע כ"צהובון" מעלה ספקות חדשים בנוגע לפרשת קונטדור. העיתון מדווח על כך שהבדיקות שנלקחו מהדגימות השתן של אלברטו קונטדור בטור דה פראנס מגלות את הנוכחות של חלקים פלסטיים הנמצאים בשקיות המשמשות לעירוי דם. לדברי העיתון הדבר מעלה את החשד לפיו השתמש קונטדור בטכניקות של העשרת דם עוד לפני הבדיקה שגלתה את החומר האסור קלנבוטרול בשתן שלו.

לדברי ל'אקיפ מדובר על טכניקה מיוחדת שפותחה במעבדה בברצלונה המאפשרת את הגילוי. לפי התיאוריה הזו השתמש קונטדור בטכניקה של העשרת דם משלבים מוקדמים יותר של העונה ועקבות החומר האסור התגלו כעת בדגימת השתן שנתן.

למען ההגינות ראוי לציין שרשויות החוק והמעבדות העוסקות בגילוי חומרים אסורים אינן נותנות תוקף חוקי לבדיקות הללו וצריכים לעשות בדיקות נוספות בטרם יאושרו. ה – UCI ו – WADA (הסוכנות העולמית למלחמה בחומרים האסורים) סרבו להגיב לטענות שהעלה ל'אקיפ. כך או אחרת מחול השדים שהעלתה הפרשה של קונטדור יימשך. כרגע קשה לראות היכן ייעצר כדור השלג הזה. מה שברור שפרשת קונטדור מעלה שוב מחדש את הנושא הכאוב הזה של השימוש בחומרים משפרי הביצועים.

במידה וייקחו לאלברטו קונטדור את התואר של מנצח הטור דה פראנס בגלל חתיכת בשר שאכל ועל כמות הנמצאת ברמה הנמוכה פי 40 ממה שצריך לקחת כדי שהחומר יהיה אפקטיבי נראה כמעשה הזוי לגמרי. מאידך החומר עצמו מופיע כאסור לשימוש בכל רמה. האם יצלבו את אלברטו קונטדור בכיכר העיר למען יראו כולם ויראו? קשה לדעת. מה שברור הוא שה – UCI נוטה מאוד להחמיר בנושאים האלה. חשבנו שעם לכתו של לאנס ארמסטרונג נתעסק בשנים הקרובות בדואל בין קונטדור לאנדי שלק. מה שברור הוא שבעולמנו הכאוטי המציאות עולה על כל דמיון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02