זעם בקרב הרוכבים לרשות שמורות הטבע

בפגישה שנערכה השבוע בין ראשי איגוד האופניים למנכ"ל רשות הטבע והגנים, מר אלי אמיתי והנהלת הרשות, הביעו נציגי האיגוד תרעומת גדולה על התדרדרות היחסים בין רוכבי האופניים לבין רשות הטבע והגנים, ובו עלולה רשות הטבע והגנים לאבד את קהילת רוכבי האופניים כקהל תומך ואוהד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בפגישה שנערכה השבוע בין ראשי איגוד האופניים למנכ"ל רשות הטבע והגנים, מר אלי אמיתי והנהלת הרשות, הביעו נציגי האיגוד תרעומת גדולה על התדרדרות היחסים בין רוכבי האופניים לבין רשות הטבע והגנים, ובו עלולה רשות הטבע והגנים לאבד את קהילת רוכבי האופניים כקהל תומך ואוהד

מאת:שוונג תקשורת


ד"ר יוני ירום , יושב ראש איגוד האופניים ואייל הרשטיק מנהל הפעילות העממית שנכחו בפגישה כנציגי האיגוד התרעמו על כך שהרשות אינה פועלת מספיק לטובת רוכבי האופניים, אינה מכשירה שבילים ייעודיים לרוכבי אופניים, אינה מאפשרת רכיבה ב"סינגלים" באופן גורף ואינה מטמיעה את המדיניות החדשה של הרשות לגבי אופניים בכל המחוזות. הם הזכירו אף שהרשות עושה לעיתים ההיפך מהצפוי ונותנת קנסות לרוכבים על לא עוול בכפם.
 
אלי אמיתי ויובל פלד ראש חטיבת התכנון והפיתוח ברשות סיפרו כי רשות הטבע והגנים רואה באופניים כלי מבורך לטיול בשטחים הפתוחים, בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים. הרשות רואה במטיילים בשטחים הפתוחים באשר הם אמצעי חשוב ביותר לשמירה על השטחים הפתוחים וציבור שיסייע בשמירת הטבע, הנוף, המורשת ואהבת הארץ כל עוד אלו אינם באים בסתירה למטרות הרשות.

יובל פלד הוסיף שהמדיניות שעסקה עד כה ברכיבת אופניים בשטחים פתוחים נמצאה כלא מתאימה למגמה הרווחת היום, והדבר חייב את רשות הטבע והגנים לעדכן את מדיניותה. המדיניות החדשה מגדירה כללים לאישור שבילי רכיבה וסינגלים בתחומי גנים לאומיים ושמורות טבע, תוך שמירה על מטרות החוק על פיו פועלת הרשות, בטיחות הרוכב והמשתמשים האחרים בשביל.
 
בסיכום הישיבה הוחלט כי רשות הטבע והגנים תקדם נוהל לאישור שבילי אופניים אל מול רוכבי האופניים, הרשות תקדם פיילוט של פקחים רכובים על אופניים, תתחיל בהסברה נרחבת אל מול קהילת האופניים ותקדם אמנה משותפת עם הרוכבים באמצעות איגוד האופניים והגופים הירוקים האחרים. נציגי איגוד האופניים אמרו כי הפגישה הייתה חיובית ביותר ואנו מקווים כי אכן הדברים יתקדמו במהירות על מנת לתת תשתית טובה ואיכותית לרוכבי האופניים על מנת ליהנות משמורות הטבע והגנים הלאומיים.
 
"אנו מקווים כי היחסים בין רשות הטבע והגנים לרוכבי האופניים יחזרו להיות יחסים של חברים ולא אויבים וזאת לטובת השמירה על הטבע והשטחים הפתוחים," אמר אייל הרשטיק. "רק בשיתוף פעולה מלא של ציבור הרוכבים ורשות הטבע והגנים נוכל ליהנות מהטבע וגם לשמור עליו לדורות הבאים," הוסיף.  ד"ר יוני ירום , בירך על הפגישה, הפתיחות ועל הרצון לשיתוף פעולה בין הרשות לגורמים השונים ואמר כי הוא מקווה שאכן הדברים יצאו לפועל במהרה לטובת כולם.

איגוד האופניים פועל מזה מספר שנים לקידום שיתופי פעולה ותשתיות בתחומי השטחים הפתוחים בארץ. בין היוזמות שנעשו עד כה נכללים אירועי "רוכבים ובונים" בשיתוף קק"ל, קורס מתכנני ובוני שבילי האופניים הראשון, שיתוף פעולה בקידום שביל ישראל לאופניים, קידום "שומרי היער" מועדוני אופניים השומרים על השטחים הפתוחים ועוד.
 
לאתר איגוד האופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג