"זהו ניצחון גדול של ענפי ספורט המים"

המאבק התקשורתי של נציגי ענפי ספורט המים הצליח ומשרד הספורט החליט לעדכן את הקול הקורא בדבר הקמת בריכות שחייה תחרותיות כך שיתאים לשורה ארוכה של פעילויות הנוגעות לכלל הספורטאים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נציגי המחאה קראו לעצור את המהלך | צילום: גלעד קוולרצ׳יק, באדיבות איגוד הכדורמים

לפני כשבוע פרסמנו כאן בשוונג ראיון עם יו"ר איגוד הכדור מים רויטל גולסקא-כהן, שעמדה ביחד עם אחרים בראש עצומה הקוראת לשר הספורט למנוע הקמת בריכות שאינן מתאימות לספורט תחרותי. מינהל הספורט החליט לשנות את הקול הקורא להקמת בריכות שחיה תחרותיות שפרסם לאחרונה לאור המחאה הגדולה שגרר המהלך מצד נציגים מענפי השחייה, הכדורמים והשחייה האמנותית. נציגי המחאה, שדבר קיומה פורסם לראשונה באתר שוונג, קראו לשר הספורט ח"כ חילי טרופר לעצור את המהלך.

בתיקון שהוציא משרד הספורט נכתב כי "עודכן תיק המוצר" והתווספו בו המלים: "ככל והרשות מעוניינת לבצע בריכה בעומק מינימלי של 2.0 מ' נטו, היא תחויב בהוספת מתקן רידוד בעומקים על פי הנדרש בתיק המוצר, תינתן תוספת מימון בהתאם לאומדן של בריכה עם עומק 2.0 מ' כפי שמופיעה במסמכי הקול קורא". בנוסף, המשרד הוסיף כי עודכן האומדן לרשויות שמבקשות להגיש בריכה עם מתקן רידוד מים והוא צורף לעמוד הקול קורא.

"אני מברכת את משרד הספורט שקיבל החלטה אמיצה לעצור את המהלך", הסבירה רויטל גולסקא כהן, יו"ר איגוד הכדור מים ומיוזמות העצומה, "מדובר בהחלטה שתעלה לו יותר כסף, כי בעצם המשרד בא ואמר שהוא יממן את התקציב לרצפה המתכווננת לכל רשות שתבחר לבנות מתקן ספורט עמוק".

"סוף כל סוף ייכנסו מתקנים ראויים לכלל ענפי הספורט" | צילום: גלעד קוולרצ׳יק, באדיבות איגוד הכדורמים

"מדובר בניצחון גדול של ענפי ספורט המים, כי סוף כל סוף ייכנסו מתקנים ראויים לכלל ענפי הספורט", סיכמה גלוסקא כהן, "כל רשות שתבנה מתקן כזה רק תרוויח בענק יותר מסלולים, יותר פעילות ויותר אפשרויות כדי שהבריכה תהיה כלכלית עם רצפה מתרוממת שגם מפחיתה את עלויות החימום".

הקול הקורא בנוסח המקורי שלו, שגרר עצומה שעליה חתמו קרוב ל-600 בני אדם, "הדיר ענפי ספורט מבריכות השחייה המתוכננות" כלשון המתנגדים. הבריכות שתוכננו לקום לא היו עומדות בהמלצות איגוד השחייה העולמי, ובניגוד לסיכומים שהושגו בדיונים האחרונים בנושא עוד בתקופתה של השרה מירי רגב.

כעת, על פי תיק המוצר החדש שמסביר הלכה למעשה איזו בריכה יכולה להיבנות, תיבנה במתקני המים רצפה מתרוממת שאפשר יהיה לכוון את גובהה והיא תאפשר שימושים רבים בזכות העומק שלה. כך אפשר יהיה לקיים בבריכה חוגי אירובי במים, לימוד שחייה לילדים ולמבוגרים, פעילות של שחייה אמנותית, כדור מים ושחייה תחרותית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג