זהבה שמואלי: "אייל היה אחרון לחשוב על עצמו"

מרוץ אייל ה- 9 יצא לדרך בשבת הקרובה, המרוץ החל כאירוע הנצחה לבנה של המאמנת זהבה שמואלי והפך להיות המרוץ של כולם. בראיון עם זהבה שמואלי היא מספרת איך נולד המרוץ ומי הנער שאליו אנו מגיעים שנה אחרי שנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מרוץ אייל ה- 9 יצא לדרך בשבת הקרובה, המרוץ החל כאירוע הנצחה לבנה של המאמנת זהבה שמואלי והפך להיות המרוץ של כולם. בראיון עם זהבה שמואלי היא מספרת איך נולד המרוץ ומי הנער שאליו אנו מגיעים שנה אחרי שנה

מאת:יריב זרביב


אירועי ספורט רבים בישראל מתקיימים לזכרם של חברים אשר נפטרו בטרם עת. מרוץ אייל אשר מתקיים כבר 9 שנים ברציפות הפך עם השנים למרוץ הפופולארי ביותר בישראל. מאמנת הריצה והאישיות הנשית הבכירה בישראל בתחום הריצה, זהבה שמואלי, איבדה את בנה אייל לפני 9 שנים כאשר נדם ליבו לפתע בעת בילוי עם חברים, בן 27 היה במותו. בראיון שלפניכם מספרת זהבה שמואלי על אייל כבן אהוב ועל הזיכרון שהשאיר אחריו ומסורת שלעולם לא תסתיים, מרוץ אייל.

איך נולד מרוץ אייל?   

מרוץ אייל לא נולד מתוך תכנון, אלה נוצר בעקבות אסון שפקד אותנו. חשבנו על דרך להנציח את זכרו של אייל בני, והדרך הכי טובה הייתה דרך מרוץ ריצה. זאת בגלל שרוב החיים שלו הוא עסק בריצה בין יתר הדברים שעשה. בתור ילד הוא היה מגיע לתחרויות בהן השתתפתי ומחקה אותי.

בתור נער היה בנבחרת הריצה של בית הספר ובצבא היה מתאמן בריצה. הוא נגע בעוד תחומים אך תחום זה היה הקרוב אליו ביותר. את המרתון הראשון שלו הוא עשה בתחילת תהליך הגיוס לצבא. מה גם שהוא גדל בבית שמדברים הרבה על ריצה. אז החלטנו שמרוץ ריצה יהיה הכי מתאים לזכור אותו. במרוץ ריצה יש מן שמחה וההנצחה חיה עם אנשים שמחים, אנרגיות טובות ושמחות. על המסלול בו אייל רץ בעבר משמש היום כמסלול המרוץ. 

   

מי היה אייל?

אייל היה אדם עניו. הוא כיבד מאוד את הדברים שעשו למענו. כשלמד באוניברסיטה הוא תמיד התנדב והיה חונך נוער במצוקה ונערים מיעוטי יכולת בפנימיית 'עיינות', הוא נתן את הנשמה והתחבר לילדים בפנימייה ומאוד כיבדו ואהבו אותו על כך. הוא היה אחרון לחשוב על עצמו. הוא היה סטודנט טוב גם באוניברסיטת תל אביב כאשר סיים את התואר הראשון וגם באוניברסיטת באר שבע כאשר היה באמצע התואר השני.

מה גרם למותו הפתאומי?

ליבו של אייל נדם בעת בילוי עם חברים. זה לא היה משהו מולד הוא היה רץ ונער פעיל. אותו ערב הוא אכל איתנו ארוחת שישי ולאחר בקש מאיתנו את הרכב לצאת לבלות עם חבריו, לא היה שום דבר שיכין אותנו או אותו לזה.

כיצד מתקבל המרוץ בין החברים והמשפחה?

מרוץ אייל מתקבל באהדה ובאהבה רבה, אנשים חושבים כול הזמן על אייל כשהם נרשמים, באים לאייל לא רק בגלל המרוץ אלה באים לאייל, לזכרו, וזה הפך להיות גם תמוה. אולי הנרשמים החדשים פחות מכירים את הסיפור אך אלו שבאים בכול שנה באים לזכרו של אייל.

להפתעתי הרבה כול שנה כמות הרצים שמגיעה ומכבדת את המרוץ היא גדולה, ואלו אנשים שבאים עם אנרגיות מאוד טובות ונותנים לנו לראות את המרוץ באור אחר, באור של שמחה, עם כול הכאב שיש לנו.

במרוץ הראשון חשבנו שהוא יהיה מרוץ קטן עם 200 רצים והגיעו להפתעתי 500 רצים, וכול שנה מספר הנרשמים הולך וגדל. אבל מאז פיתחנו את המרוץ, אם היה רק 15 ק"מ במרוץ הראשון, אז הוספנו עוד מקצים חדשים למרחקים קצרים יותר, מכיוון שאם משפחה מגיעה להשתתף היא תוכל לבחור מקצה לפי היכולת. המון רצים מגיעים כול שנה, והשנה אנחנו הגענו קרוב ל- 5000 רצים במקצים השונים.

   


מרוץ אייל הוא טיפה יותר ממרוץ רגיל יש בו אלמנטים המשלבים טרגדיה לצד שמחה, הנאה לצד זיכרון של אדם צנוע, "אם היינו שואלים את אייל על המרוץ כהנצחה הוא היה מבקש שלא ינציחו אותו, כזה היה אייל אדם עניו," אומרת זהבה. יהי זכרו ברוך





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג